Posl.br.P.269/08

OSNOVNI SUD U CETINJU, po sudiji Nebojsi Markovicu, u pravnoj stvari tuzioca Borozan
Slobodana, sa Cetinja, koga zastupa punomo¢nik Stevan Damjanovié¢, adv. iz Podgorice, protiv
tuzenog »Jumedia Mont« D.O.0O. iz Podgorice, koga zastupa punomoénik Nebojsa P. Asanovi¢, adv.
iz Podgorice, radi naknade nematerijalne Stete, vr.spora 100.000,00 eura, nakon glavne i javne
rasprave odrzane i zaklju¢ene dana 04.12.2008. godine, u prisustvu tuZioca i njegovog
punomocnika, a u odsustvu uredno pozvanog tuzenog, donio je dana 28.12.2008. godine

PRESUDU

DJELIMICNO SE USVAIJA tuzbeni zahtjev, pa se obavezuje tuzeni da na ime naknade
nematerijalne $tete, za pretrpljene dusevne bolove, zbog objavljene neistinite informacije, usled
koje je doslo do povrede ugleda, Casti i prava li¢nosti, isplati tuziocu iznos od 5.000,00 eura, sa
pripadaju¢om zateznom kamatom pocev od presudenja pa do konaéne isplate.

NALAZE SE objavljivanje presude u svim dnevnim listovima na teritoriji drzave Crne Gore i to:
»Danu«, »Pobjedi« i »Vijestima« o troSku tuzenog.

OBAVEZUIE SE tuzeni da tuziocu naknadi troskove postupka u iznosu od 112,50 eura.
Sve prednje u roku od 15 dana po pravosnaznosti presude pod prijetnjom prinudnog izvrsenja.

U dijelu mimo usvojenog u stavu 1 dispozitiva presude a u kojem je tuzilac trazio da se tuzeni
obaveze na isplatu iznosa od jo$ 995.000,00 eura, a po istom osnovu, tuzbeni zahtjev se ODBIJA
KAO NEOSNOVAN.

Obrazlozenje

Tuzilac je u tuzbi i rijeCi na raspravama naveo da je tuzeni kao osniva¢ dnevnog lista »Dan«
odgovoran za neistinite informacije objavljene u pomenutom mediju, dana 14.08.2007. godine, pod
naslovom »U » Obodu« politika i kupovina ma$ine«. Nadalje je istakao da se u pomenutom tekstu
navodi da su radnici zaposleni u »Obodu« naveli da je uprava, odlu¢ujuéi se za ponudu » Bauera i
Bauera«, u svoje dzepove stavila 24.000,00 eura od razlike u cijeni masSine, plus 9.000,00 eura za
montazu koju je kragujevacki »Njudil« nudio besplatno. Beogradsko predstavnidtvo »Bauera«
dostavilo je Stampariji »Obod« ponudu prema kojoj je u cijenu od 123.000,00 eura bila uradunata
montaza i garancija od 12 mjeseci. U pismu te kompanije upravi Stamparije koje su zaposleni
dostavili »Danu«, navodi se da su ponudu sastavili na osnovu dogovora sa direktorom »Oboda«
tokom njihove posjete beogradskom predstavnistvu. U isto pismu ponudaci pozivaju Stamparijine
direktore da budu gosti njihove firme u Budimpesti kako bi posjetili Stamparije koje koriste njihovu
opremu. U drugoj ponudi »Njudila« potrebna oprema se nudi po cijeni od 99.000,00 eura. Ova
kompanija koja je nedavno otvorila servis u Tivtu ponudila je trogodi$nju garanciju i redovno
servisiranje opreme, bez ¢ekanja na rezervne djelove.Naveli su i moguénost naplate popravke od
osiguranja. Stamparija »Obod« privatizovana je najveéim dijelom, oko 74%, dok je ostalo u
drzavnom vlasniStvu. Vecinski vlasnici su fondovi Mig, Trend i Atlas, a nominalna vrijednost
kapitala je dva miliona eura. Kapitalizacija iznosi 1,2 miliona eura. Prve akcije Stamparije »Obod«
prodate su 15.10.2003. godine po cijeni 0,36 eura a danas koStaju 2,2 eura. Tuzilac je nadalje
istakao da se u ogradenom dijelu teksta nastavlja sa neistinitom informacijom pod naslovom
»Provizije od servisag, te da se u njemu navodi da su radnici Stamparije, ¢ija su imena poznata
redakciji, tvrdili da je ma$ina iz Srbije po svemu bolja od austrijske i da je ¢ak imala zastitu od



strujnog udara $to nije slu¢aj sa masinom iz Austrije i da je to zato da bi »Obod« skupo plac¢ao
strane servise za svaku sitnicu i da na taj nacin direktori zaraduju i od provizija. Tvrde i da je
»Njudil« prodao puno masina u Crnoj Gori i da bi se »doznalo« u koliko bi kupuju¢i kod njih,
direktori »Oboda« trazili proviziju. Posebno je istakao da se u navedenom tekstu zlonamjerno
navodi ime tuzioca, gdje se on predstavlja kao komercijalni direktor »Oboda, $to je pogresno jer je
tuzilac izvrdni direktor a navodenjem njegovog imena tuzeni je pokazao o€itu i grubu namjeru da
narusi ugled i Cast tuzioca.Tuzilac je dostavio tuzenom demant na navedeni tekst koji je objavljen u
listu »Dan«. Nadalje je istakao da nasuprot ovakvim netaénim informacijama objavljenim
14.08.2007. godine istina je sledeca: U cilju unapredenja proizvodnje i odrzavanja konkurencije na
trzidtu Odbor direktora Stamparije »Obod« je donio Odluku o kupovini najsavremenije masine /
CTP sistema/ sa odgovaraju¢im setovima. Shodno tome, poslovodstvo je pribavilo Cetiri ponude, te
se odlucilo za kupovinu opreme japanske proizvodnje proizvodaca »FUJI« preko zastupnika za
istoénu Evropu firme »Bauer&Bauer« iz Beograda. Razlozi za ovakvu Odluku su bili vrhunski
kvalitet, cijena, rok isporuke, obezbijeden servis, garantni rok od pet godina. Odluka o izboru
najpovoljnijeg ponudaca je donesena na nivou poslovodstva uz konsultaciju stru¢nih lica iz zemlje i
inostranstva uz saglasnost Odbora direktora. Istakao je i to da je ponudu poslala i firma »NEW
DEAL«, koja je bila povoljnija u cijeni ali znatno nepovoljnija po pitanju kvaliteta kompletne
opreme, garancije i usluge servisa. Takode je istakao da je netacna informacija iz teksta da u cijenu
opreme nije obuhvac¢ena obuka kadrova i zastitni sistem. Naprotiv u ugovorenu cijenu prihvac¢enog
ponudaca, pored CTP sistema sa odgovaraju¢im setovima, uracunati su: prevoz i montaza opreme,
obuka kadrova, ugradnja originalnog zastitnog sistema, programski paketi za impoziciju, racunar
»Mekintos« kao i 500 besplatnih razvijenih ploca, §to su drugi ponudaci nudili kao opremu koja se
posebno placa. Takode je istakao da koliko je objavljeni tekst neistinit govore i sledece Cinjenice:
Rajko Mijuskovié nije izvrini direktor, ve¢ predsjednik Odbora direktora; tuZilac nije komercijalni
direktor ve¢ izvrdni direktor; nijedan od navedenih nije bio u Beogradu oko pregovora za kupovinu
masine; netaéna je informacija o vlasnitkoj strukturi kapitala Stamparije »Obod« kako se navodi u
tekstu. Posebno je istakao da navedenim tekstom u kojem su iznijete neistinite informacije narusen
je ugled i povrijedeni su Cast i integritet tuZioca kao i njegovo dostojanstvo. Obzirom da tuZilac
obavlja veoma znalajnu i odgovornu funkciju Stamparije »Obod« ovako objavljene neistinite
informacije $tetile su njegovom ugledu kao javnoj li¢nosti i povrijedile njegovu Cast.TuZeni kao
osnival ovog medija u kojem je objavljen sporni tekst, nije podtovao zakonom zadticeni interes
tuzioca na koga se informacija odnosi ne provjeravajuci istinitost informacije, a sve u namjeri da
povrijedi Cast i ugled tuzioca. Sa tih razloga tuzilac je pretrpio duevne bolove zbog povrede Casti i
ugleda. Istakao je i to da na gradansku pravnu odgovornost tuzenog jasno ukazuje ¢l. 20. Zakona o
medijima, kojim je propisano da je osniva¢ medija odgovoran za objavljene programske sadrzaje
kojima se upravo narusava Zakonom zasti¢en interes lica na koja se informacija odnosi ili kojim se
vrijeda Cast ili integritet pojedinca, iznose ili prenose neistiniti navodi o njegovom Zivotu i
sposobnosti. Pored ovoga na ovakav zaklju¢ak upucuje i ¢l. 28. Ustava Crne Gore kojim se jemci
nepovredljivost fizickog i psihickog integriteta Covjeka, njegova privatnost, li¢na prava,
dostojanstvo Covjeka i njegova sigurnost. Nadalje je istakao da je interes javnosti da bude
informisana o svim Cinjenicama koje su relevantne za druStveni prosperitet. Medutim, sloboda
izrazavanja nipo$to nije apsolutno pravo ve¢ legalitet ogranienja slobode izrazavanja proizilazi iz
¢l. 4. Zakona o medijima, koji podrazumijeva obavezu javnih glasila da objavljuju objektivne,
blagovremene, tacne i potpune informacije, postujuéi Ustav, Zakon i eticka pravila novinarske
profesije i uz obavezu javnih glasila da poStuju privatnost gradana, njihov moralni integritet i
dostojanstvo kako je to predvideno Ustavom. IznoSenje neistinitih ¢injenica o Covjeku i pripisujuci
mu kriminalne djelatnosti narusava se psihi¢ka ravnoteza ovjeka, nanosi mu se dusevni bol zbog
povreda Casti, ugleda i prava li¢nosti, za koje Cinjeni¢no utvrdenje u sporu nema potrebe za
struénom pomo¢i vjestaka jer su te Cinjenice poznate svakom obi¢nom ¢ovjeku. Naveo je i to da je
neprihvatljiva tvrdnja tuzenog da tuzilac nije aktivno legitimisana strana u ovom sporu, jer je tuzeni



u predmetnom c¢lanku izri¢ito imenom i prezimenom tuzioca doveo u vezu sa navodnom
kriminalnom djelatno$¢u kada u podnaslovu navodi da je u svoje dzepove stavio 24.000,00 eura od
razlike u cijeni masine plus 9.000,00 eura.

U zavr$nom izlaganju predloZio je da se usvoji tuzbeni zahtjev kao u dispozitivu presude. Troskove
postupka trazio je po AT-u.

Tuzeni je u odgovoru na tuzbu i podnescima istakao da je tacno da je tuzeni u dnevnom listu » Dan«
dana 14.08.2007. godine objavio naslov »U »Obodu« politika i kupovina masine«, kao i da je
tuzilac dostavio tuzenom demant na navedeni novinarski tekst, a koji je tuzeni takode objavio u
svom listu dana 15.08.2007. godine, pod naslovom »Neta¢no i tendenciozno«.Medutim, ta¢no je i
to da je tuzeni navedene podatke dobio od radnika Stamparije »Obod«, kao i od firme T.P«NEW
DEAL« iz Kragujevca i njenog direktora Dejana Pokica, kao jednog od ucesnika kupovine masina,
$to je pouzdan izvor informacija ili takav izvor informacija kome se vjeruje. Pored navedenog
tuzeni je istakao da je u posjedu odstetnog zahtjeva koji je pomenuta firma T.P.«NEW DEAL«iz
Kragujevca uputila Stampariji »Obod«, a sve zbog kako je citirano »povodom ortodoksnih neistina
izreGenih u demantu uprave Stamparija »Obod« objavljene dana 15.08.2007. godine u dnevnom
listu »Dan, itd.«. Istakli su i to da se tuZzilac u spornom novinarskom tekstu poimeni¢no pominje
samo jednom i to u tom smislu da je komercijalni direktor »Oboda« i da je rekao da nece da
komentariSe optuzbe jer ne namjerava da odgovara na politicka pitanja. U demantiju je narednog
dana ispravljeno da isti nije komercijalni direktor ve¢ da je izvrsni direktor Stamparije »Obod« a sve
drugo 3to je napisano nije takve prirode da bi izazvalo duSevne bolove kod istog u bilo kom iznosu,
a ne u ekstremno visokom iznosu koji tuzilac trazi. Istakao je i to da se iz naprijed iznesenog jasno
vidi da tuzilac mimo navedenog direktnog pominjanja nije aktivno legitimisana strana po pitanju
uprave i ¢lanova uprave a koje se pominju u navedenom novinskom tekstu jer isti nije u Upravi, tj.
u Odboru direktora Stamparije »Obod«. Posebno je istakao da je tuzeni u potpunosti objavio demant
tuzioca na navedeni novinarski tekst, i koji je objavijen u njegovom listu dana 15.08.2007. godine
pod naslovom »Netacno i tendenciozno«. Nadalje je naveo da po stavu evropskih sudova,
konkretno Londonskog suda objava demantija je potpuna satisfakcija i pored demantija nije
potrebna ni nov¢ana satisfakcija.

Tuzeni je podneskom od 01.12.2008. godine predlozio da se tuzbeni zahtjev tuzioca u cjelosti
odbije kao neosnovan. Troskove postupka je trazio.

U dokaznom postupku sud je proc¢itao tekst dnevnog lista »Dan« od 14.08.2007. godine pod
naslovom »U »Obodu« politika i kupovina maSine«, procitao tekst dnevnog lista »Dan« pod
naslovom »Neta¢no i tendenciozno«, procitao dopis Dejana Pokic¢a direktora firme »NEW DEAL«
D.0.0. od 08.10.2007. godine, proc¢itao dopis potpisan od strane Dejana Dokiéa, direktora firme
»"NEW DEAL« D.O.O. takode od 08.10.2007. godine, izvrsio uvid u Centralni registar Privrednog
suda u Podgorici od 11.12.2007. godine, procitao tekst koji se nalazi na poledini dopisa potpisanog
od strane Dejana Dokica direktora firme "NEW DEAL« D.0.0O. od 17.03.2007. godine, te saslu$ao
tuzioca u svojstvu parni¢ne stranke.

Iz teksta koji je.objavio dnevni list »Dan« od 14.08.2007. godine pod naslovom »U »Obodu«
politika i kupovina maSine« pominje se tuzilac kao komercijalni direktor »Oboda« koji je rekao
»Danu« da ne¢e da komentariSe te optuzbe, jer ne namjerava da odgovara na politi¢ka pitanjac, te
da su imali tri ponude i izabrali najbolju po kvalitetu, cijeni i roku isporuke. U podnaslovu
navedenog teksta stoji da radnici navode da je uprava, odluCujuci se za ponudu »Bauera i Bauera,
u svoje dzepove stavila 24.000,00 eura od razlike u cijeni masine plus 9.000,00 eura za montazu
koju je kragujevacki »Njudil« nudio besplatno. U navedenom tekstu tuzeni je izri¢ito imenom i



prezimenom tuzioca doveo u vezu sa navodnom kriminalnom djelatno$¢u kada u podnaslovu
navodi da je u svoje dzepove stavio 24.000,00 eura od razlike u cijeni masine, plus 9.000,00 eura za
montazu.

Za navode iz predmetnog teksta tuzilac tvrdi da su neistiniti, a tuzeni je istakao da su informacije
dobili od radnika Stamparije »Obod« i od firme T.P.«NEW DEAL« iz Kragujevca i njenog
direktora Dejana DPokica, kao jednog od u€esnika u postupku kupovine masina, $to je pouzdan izvor
informacija ili takav izvor kome se mora vjerovati.

Teret dokazivanja istovjetnosti objavljenih informacija leZi na tuzenom.

Iz teksta koji je objavio dnevni list »Dan« pod naslovom »Netacno i tendenciozno« Sud je utvrdio
da je dnevni list »Dan« objavio demant predsjednika Odbora direktora Stamparije »Obod« Rajka
Mijuskovi¢a i izvrSnog direktora Slobodana Borozana, ovdje tuzioca, na tekst od 14.08.2007.
godine pod naslovom »U »Obodu« politika i kupovina masine« u kome se izmedu ostalog navodi
da je navedeni tekst tendenciozan i zlonamjeran u cilju narusavanja ugleda firme i li¢nog integriteta
rukovodstva, i1 da su svi navodi neta¢ni, kao i to da Slobodan Borozan nije komercijalni direktor,
veé izvrsni direktor Stamparije »Obod«.

Iz Centralnog registra Privrednog suda u Podgorici od 11.12.2007. godine Sud je utvrdio da je
tuzilac izvr3ni direktor AD Stamparije »Obod«.

Iz dopisa T.P.»NEW DEAL« od 08.10.2007. godine potpisan od strane direktora Dejana Pokica, a
upucenog dnevnim novinama »Dan« n/r g — dica Lana Strugar, sud je utvrdio da je u tom dopisu
direktor iznio svoj stav i videnje predmetnog dogadaja. Sud je misljenja da ovaj dokaz nije mogao
biti od uticaja za drugacije presudenje u ovoj pravnooj stvari i da se radi o subjektivnom stavu
direktora firme T.P.«<NEW DEAL«.

Sasludan u svojstvu parni¢ne stranke tuzilac je izjavio da je sa nepoznatog broja dobio telefonski
poziv od nepoznate osobe koja se predstavila kao novinar »Dana« i koja se interesovala za
kupovinu masine. Bez obzira 3to nije znao da li se radi o novinaru ili ne lijepo je objasnio da su za
kupovinu masine odabrali najpovoljniju ponudu, te da se izvorna dokumentacija nalazi u firmi i da
¢e je dati na uvid sa svim potrebnim i dodatnim pojadnjenjima. Ponudio je novinarki da joj
obezbijedi prevoz do firme kako bi se uvjerila u istinitost njegovih navoda, $to je ista odbila a
predmetni tekst se ve¢ sjutradan pojavio u dnevnom listu »Dan«. Objavljivanjem neistinitog i
tendencioznog ¢lanka tuzilac je imao velike probleme objasnjavajuci i pravdajuci se prvo njegovoj
porodici, a zatim rodacima, prijateljima kao i poslovnim partnerima, a i sam je imao duboke
posledice psihi¢ke prirode zbog objavljivanja navedenih neistina.

Nesporno je da je u dnevnom listu »Dan« od 14.08.2007. godine u tekstu pod nalovom »U
»Obodu« politika i kupovina masine«, navedeno da je komercijalni direktor »Oboda« Slobodan
Borozan, ovdje tuzilac, rekao » Danu« da ne¢e da komentariSe te optuzbe, jer »ne namjerava da
odgovara na politicka pitanja«, te da ga je tuzeni u navedenom ¢lanku imenom i prezimenom doveo
u vezu sa navodnom kriminalnom djelatnod¢u kada u podnaslovu navodi: » Radnici navode da je
uprava, odlu¢ujuci za ponudu »Bauera i Bauera« u svoje dzepove stavila 24 hiljade eura od razlike
u cijeni masine, plus devet hiljada eura za montazu koju je kragujevacki »Njudil« nudio besplatno.

Medutim, u konkretnom slu¢aju tuzeni nije dokazao istinitost objavljene informacije. Isti je istakao
da je navedene informacije dobio od radnika Stamparije »Obod« i od firme T.P.«NEW DEAL« iz
Kragujevca i njenog direktora Dejana Pokica, kao jednog od ucesnika u postupku kupovine masine,



Sto je pouzdan izvor informacija ili takav izvor kome se mora vjerovati.TuZeni nije Sudu priloZio ni
jedan relevantan dokaz u prilog ta¢nosti informacija objavljenih u predmetnom tekstu.

Sud je misljenja da tuzilac nije javna licnost i da nije duzan pokazivati veci stepen tolerancije za
javno izre¢ene i objavljene neistine.Sud je takode misljenja da bi mediji trebali pokazati ve¢i stepen
odgovornosti u pripremi i provjeri informacija koje namjeravaju objaviti, a ti¢u se nejavnih li¢nosti.

Ustav RCG u ¢l. 34.st.2. jem¢i slobodu misli i javnog izrazavanja, misljenja,dok se ¢lanom 35.st.1.
jem¢i sloboda Stampe i drugih vidova javnog obavjeStenja. Sloboda izrazavanja jeste jedan od
osnovnih uslova za napredak i razvoj demokratskog drustva, medutim, ta sloboda izrazavanja i
informisanja nije apsolutna. I Evropska konvencija o ljudskim pravima daje prava drzavi da se
mije3a u slobodi javnog informisanja, ali pod uslovima definisanim u &l. 10.st.2. po kom se sloboda
izrazavanja moze podvrgnuti formalnostima, uslovima, ograni¢enjima ili kaznama propisanim
Zakonom i neophodnim u demokratskom drustvu u interesu nacionalne bezbjednosti, teriotorijalnog
integriteta ili javne bezbjednosti, radi spre€avanja nereda ili kriminala, zastite zdravlja ili morala,
zaStite ugleda ili prava drugih, te spre¢avanja otkrivanja obavjestenja dobijenih u povjerenju ili radi
ocuvanja autoriteta i nepristrasnosti sudstva. Dakle, slu¢ajevi ogranifavanja slobode izrazavanja, a
koje pravo podrazumijeva i saopS$tavanje informacija, moraju biti predvideni Zakonom, a u
konkretnom slu¢aju Zakon o medijima / »SLlist RCG«, br. 51/2 i 62/2/, u €l. 4. st.1. predvida
obavezu medija da prilikom slobodnog objavljivanja informacija i mi$ljenja o pojavama,
dogadajima i licnostima poStuju Ustav, Zakon i eticka pravila novinarske profesije, a u ¢l. 20.st.2.
predvideno je pravo na tuzbu naknade Stete protiv autora i osnivata medija u slu€aju objavljivanja
programskog sadrzaja kojim se naruSava Zakonom zastiCeni interes lica na koje se informacija
odnosi ili kojima se vrijeda Cast ili integritet pojedinaca i iznose ili prenose neistiniti navodi o
njegovom Zivotu, znanju i sposobnostima.

Ovaj sud nalazi da su predmetne neistinite informacije objektivno takve da za posledicu imaju
povredu prava li¢nosti — ugleda, ¢asti i dostojanstva. Tuzilac je predmetnim tekstom koji ga je
izri¢ito naveo imenom i prezimenom doveden u vezu sa navodnom kriminalnom djelatno$éu, kada
u podnaslovu navodi da je u svoje dzepove stavio 24.000,00 eura od razlike u cijeni maSine plus
9.000,00 eura za montazu, a §to je sve moglo stvoriti sliku o tuziocu kao pojedincu sklonom
inkriminisanim oblicima ponaSanja, te diskreditovati ga u sredini u kojoj zivi.

Provjeravajuci da li je objavljivanje neistinitih informacija imalo za posledicu Stetu kroz trpljenje
duSevnih bolova kod tuZioca, sud je saslulao tuzioca u svojstvu parni¢ne stranke i na te okolnosti.
Tuzilac je izjavio da je zbog objavljivanja neistinitog i tendencioznog teksta imao velikih problema
pravdajuci se i obja$njavajuci prvo njegovoj porodici a zatim rodacima, prijateljima i poslovnim
partnerima kao da je i sam imao duboke posledice psihicke prirode zbog objavljivanja navedenih
neistina.

Imajuci u vidu sadrzaj objavljenih neistinitih informacija te iskaz tuzioca dat u svojstvu parni¢ne
stranke, sud je doSao do zakljucka da je objavljivanjem predmetnih neistinitih informacija zaista
imalo za posledicu nematerijalnu S$tetu manifestovanu kroz trpljenje dusSevnih bolova. Ta
informacija nije’imala samo za posledicu ljutnu i neraspoloZenje tuZioca, koja stanja ne bi
opravdavala dosudivanje naknade nematerijalne $tete, ve¢ je za posledicu imala duSevne bolove
jakog inteziteta Cija jaCina i trajanje opravdavaju dosudivanje naknade u smislu odredbe iz ¢l
200.st.1. ZOO.

Prilikom odredivanja visine naknade sud je vodio ra¢una o znacaju povrijedenog dobra u cilju kome
ova naknada sluzi. Povrijedena li¢na dobra — ¢ast i ugled su nemjerljiva u novcu tako da naknada



S e — —_—

Stete nema funkcije kompenzacije, ve¢ satisfakcije /nije ni naknada, ni kazna,ve¢ Cinidba
zadovoljenja/.

Sud je prilikom odredivanja visine naknade imao u vidu postojecu sudsku praksu kod dosudivanja
naknade nematerijalne Stete usled duSevnih bolova zbog naroCito tedkog invaliditeta ili smrti
bliskog lica, a nalazi da ti dusevni bolovi moraju biti mnogo jaceg intenziteta i trajanja od onih koje
je tuzilac imao usled objavljivanja neistinitih informacija i nalazi da je adekvatna nov&ana naknada
u konkretnom sluc¢aju iznos od 5.000,00 eura, u kom dijelu je usvojio tuzbeni zahtjev, te obavezao
tuzenog da Stetu u predmetnom iznosu naknadi tuziocu.

Sud je cijenio i ostale dokaze ali nije naSao da su od uticaja za drugacije presudenje u ovoj pravnoj
stvari.

Sud nalazi da bi odredivanje naknade iznad iznosa usvojenog u stavu | dispozitiva presude bilo
protivno prirodi i drustvenoj svrsi naknade nematerijalne $tete te je tuzbeni zahtjev u iznosu mimo
dosudenog odbio kao neosnovan.

Tuzilac je djelimi¢no uspio u sporu, pa tuzeni ima obavezu da mu naknadi troSkove postupka
srazmjerno uspjehu u sporu.

Troskovi postupka se odnose na sastav tuzbe u iznosu od 250,00 eura, po advokatu, za zastupanje
na dva odrZzana roc¢ista, po advokatu i iznosu od po 250,00 eura, te na ima takse na tuzbu i odluku
suda u iznosu od po 750,00 eura. TuZilac je uspio u sporu u procentu od 5%, pa tuzeni ima obavezu
da mu u tom procentu naknadi i troSkove postupka, koji iznose 112,50 eura

Na temelju izloZenog odlu¢eno je kao u izreci.

OSNOVNI SUD U CETINJU

Dana 2
/f SUDIJA,
[ =z i 1 Nebojsa Markovié,s.r.
\ ' R A
PRAVNA POUKA: ]
Protiv ove presude moze se izjaviti zalba Kutod T e wea |
15 dana od dana prijema, ViSem sudu u Podgorici, \ Peeovie pAcla
a preko ovog suda. P



