
Р. Ьг. 3617/09

OSNOVNI SUD U PODGORICI, pгvostepeni раггнёги, sudija Katarina Rutovic,
rjesavajuci u pravnoj stvari tuiioca Milanko Petrovic iz Podgorice -Rogami Ь.Ь, koga
zastupa рцпогпосгик Zeljko Тогпаёемс, advokat iz Podgorice, protiv tuienog
"JUMEDIA MONT DOO Podgorica, koga zastupa рцпогпосгпк Nebojsa Р. Авапомс,
advokat iz Podgorice, radi naknade nematerijalne stete, vrijednost spora 5.000,00 €,
nakon осгйапе glavne i javne rasprave, zakljucene dana 08.09.2010. godine, u
pгisustvu рцпогпосгпка tuzioca, а u odsustvu uгedno pozvanog tuzenog, dana
08.10.2010. godine donio je

PRESUDU

1 DJELIMICNO SE USVAJA tuzbeni zahtjev tuzioca, ра se obavezuje tuzeni da
tuziocu, па ime nakande nematerijlne stete zbog pretrpljenih dusevnih bolova zbog
povrede ёавп i ugleda koji su nastali usljed objavljivanja neistinitih informacija u
dnevnom listu ''Dan'', bгoj 3876 od 15.11.2009. godine, isplati iznos od 2.000,00 eura,
sa pripadajucom kamatom роёеу od dana 08.10.2010. godine ра do копаёпе isplate,
sve u roku od 15 dana ро pгavosnaznosti presude, pod prijetnjom izvrsenja.

11ODBIJA SE tuzbeni zahtjev tuzioca, u dijelu u kojem je паёю da se obaveze
tuzeni da па ime naknade nematerijalne stete tuziocu isplati iznos od jos 3.000,00 €,
kao neosnovan.

DUZAN JE tuzeni tuziocu naknaditi поёкоуе раппёпоо postupka, u iznosu od
208,00 eura, u гoku od 15 dana ро pravosnaznosti presude, pod prijetnjom izvrsenja.

О Ь r а z I о z е nj е

Tuzilac je u tuzbi i гijeci па raspravi, preko рцпогпоспйса naveo da je zaposlen
па autobuskoj stanici u Podgorici АО "INTOURS" - Podgorica, па radnom mjestu ,
otpravnik, da je па njegov гаёцп u dnevnom listu "OAN", u bгoju 3876 od 15.11.2009.
godine, ciji je izdavalac tuzeni, iznijet niz neistina koje su grubo stetile ugledu i casti
tuzioca, а samim tim i njegovoj citavoj porodici, па паёш sto je па naslovnoj strani
obavljen je naslov: »U akciji "Iasta" цпарёеп Podgoricaninin Milanko Ретгомс», "sletio u
ztavor", da Ы u daljem tekstu, па впагн 8. objavljeno da je Milanko Репомс, zaposlen
па autobuskoj stanici u Podgorici ,uhapsen i sporoveden u zatvor u Bijelo Polje, u
sklopu akcije protiv vise lica, zbog krivicnog djela sa elementima organizovanog
kriminala i navodne sumnje da ima veze sa clanovima automafije. Istakao je da
navedeni tekst predstavlja grubu nesitinu, jer nije privoden u sklopu bilo kakve akcije
policije, niti se kada pojavljivao pred policijskim iIi pravosudnim organima, te, imajuci
u vidu da njegova cjelokupna poгodica .zivi u Pljevljima, da se radi о sredini u kojoj se
vecina рогосйса medusobno poznaje, to je, iznosenje navedenih neistina imalo za
posljedicu da tuzilac trpi dusevne bolove zbog povrede casti i ugleda, obzirom da je
spoгni tekst objavljen u novinskom glasilu koje ima veliki tiraz. Oalje je naveo da su ро
obajvljenoj infoгmaciji оп i clanovi njegove uze familije primili па desetine poziva od

. strane pгijatelja i porodice interesujuci se о таёповй plasirane informacije, te da je
zbog toga isao u policiju i tuzilastvo interesujuci se da li je pгotiv njega podnijeta
krivicna prijava, odnosno da li se вшпгпё! za neko djelo, а gdje su mu decidno saopstili

1



da пета nikakve veze sa objavljenim ё'апкогп u dnevnom listu "Dап". Kako niko,
navedenih novina nije паёао za shodno da pгostim pozivom па bгoj telefona tuzio
utvгdi da li je isti цпрёеп i ako jeste ро cijem nalogu, а obziгom da je dгzao рпуапш :
гadnju odmah poгed kancelaгije 'Пап" u Pljevljima, te su novinaгi imali njegov bгoj
telefona, ali nijesu nasli za shodno da tu infoгmaciju pгovjeгe pгostim pozivom tuzioca
па telefon а da su istog, ро obavestenju uгednistvu da се podnijeti tuzbu, vise· puta
pozivali iz navedenih novina, tгazeci od njega da tuzbu pгotiv lista пе podnosi, te
kako uгednistvo "Dап"-а, iako je bilo obavijesteno о neistinitosti objavljenih
informacija о tuziocu nije паёю za shodno da se istom izvini, vec je objavilo krajnje
"ёшго" i вкгасепо гeagovanje samog tuzioca, i to u donjem, lijevom uglu novina, па
stгani 10. (iako je pгedmetni tekst о tuziocu objavljen па naslovnoj stгani i па stгani 8.
navedenih novina), pri tom ignoгisuci njegove molbe i zahtjeve da se uгednistvo
javno ogradi od iznesenih neistina 'ekipe DAN-a' koji su tekst potpisali, ргеоюйю je da
sud usvoji tuzbeni zahtjev i obaveze tuzenog da tuziocu, па ime nakande nemateгijlne
stete zbog pгetrpljenih dusevnih bolova zbog povrede ёавп i ugleda koji su nastali
usljed objavljivanja neistinitih infoгmacija u dnevnom listu "DAN", bгoj 3876 od
15.11.2009. godine, isplati iznos od 5.000;00 euгa, sa pгipadajucom кагпатогп роёе»
od dana 08.10.2010. godine, kao dana pгesudenja, ра do копаёпе isplate, pri kom
zahtjevu je ostao i u zavrsnom izlaganju.

Тгоёкоуе postupka тгайю je па ime: takse па tuzbu i takse па odluku suda,
naknade za sastav tuzbe, zastupanje па rocistima.

Tuzeni je u odgovoru па tuzbu i rijeci па raspravi, pгeko рцпогпосгика
osporavao tuzbeni zahtejv u cjelosti, navodeci da je u dnevnom listu "DAN", dana
15.11.2009 godine, па naslovnoj strani objavio naslov: "Sletio u ztavor", kao i tekst па
strani 8. istog lista sa istim naslovom, da je таёпо da je tuzeni objavio demanti koje je
tuzilac uputio tuzenom, а koji se odnose па prethodno navedeni novinaгski tekst, te da
je te podatke dobio od svojih izvoгa u Upгavi policije, dгzavnom tuzilastvu i sudu. Dalje
je naveo da о navedenoj akciji "Lasta", koja je pгedmet novinaгskog teksta, pisali su i
svi drugi pisani mediji u Cгnoj Gori i u Srbiji, а пе samo tuzeni, ёю je орётерозпаю, te
da je tuzeni objavio demante па navedeni tekst , ра je па taj паёш postupio u svemu u
skladu sa zakonom i omogucio tuzenom пе samo па demante novinaгskog teksta,
vec da se i izajsni о dogadaju koji je naveden u pomenutom tekstu, а ёю je tuzilac
iskoristio onako kako je to njemu odgovaгalo i ро njegovoj volji, ёю се гес! da u
radnjama tuzenog nema protivpravnosti jer je tuzeni radio u svemu ро novinarskom
kodeksu i Zakonu о medijima, te da tuzilac nije dokazao da je nastala nematerijalna
steta па koju se poziva, niti je dokazao da se eventualno nastala steta гпойе pripisati
radnji tueznog, odnosno da postoji шгоёпа veza izmedu radnje tuzenog i eventualno
nastale stete.

Glavna rasprava je осгйапа i za~ljucena u odsustvu tuzenog, shodno cl. 298 st.
4 ZPP-a ра je izostalo njegovo zavгsno izlagane i eventualni zahtjev za naknadu
поёкоуа postupka

Sud je па гaspravi, u dokaznom postupku pгoveo slijedece dokaze: вавшёао
tuzioca u svojstvu раппёпе stranke i svjedoka Bozidara Jelovca, ргоёпао potvгdu
"[гпошв" А.D., od 16. 11. 2009. godine, i izvrsio uvid u fotokopiju Dnevnog lista 'Пап"
od 15. i 16. 11.2009. godine.

2



у ~ijen~6i pгovedene dokazne u smislu odгedbe ёl. 9 ZPP-a sud je паёао da je
tuzЬеПl zahtJev tuzioca djelimicno osnovan. '

Saslusan u svojstvu раггиёпе stгanke tuzilac Petrovic Milanko, je naveo da
nikada u zivotu niie imao Konf\iKt sa zа\<.огюm i da nikada n\}e pr\voden od strane
policije, kao ni od stгane dгugih dгzavnih oгgana, zbog cega je ovo sve veoma tesko
uticalo па njega, da su ga dana 15. 11. tj u nedjelju u jutro probudili telefoni, jeг je
imao 40 pгopustenih poziva, ровао je do prodavnice, kupio novine i ргоёйао u
dnevnom \\stu "Оап" da ie Petrovic Milanko, zaposlien па Autobuskoj stanici цпарёеп i
sproveden u Bije\o Po\je. \sta\<.ao je da njego\J\ rod\te\j\ z.\\Je u P\je\J\j\ma \ da ", je

., odmah nazvao da im kaze da nije цпарёеп, ali oni su vec cu\i preko tele\Jizije i stampe
da je цпарёеп. Dalje je naveo da ga je diгektor firme u kojoj radi zvao toga jutra da ga
pita de je i da li je цпарёеп. Dalje je naveo da je tog jutra je nazvao djevojku, koja radi
u redakciji 'Папа" u Pljevljima, koja mu je rekla da su joj javili iz uгednistva da je
цпарёеп u petak пауебе i spгoveden u Bijelo Polje, nakon cega je роёао sa direktoгom
Draganom Mгvaljevicem do redakcije dnevnog lista "Оап", kako Ы saznali о ёепш se
radi, ali njihov urednik nije htio da ih primi i rekao im je da sacekaju novinara, koji се
doci nakon sat - dva vremena, ра da njemu kazu to ёю imaju, te da je tom prilikom
ostavio svoj demant da nije цпарёеп, kako Ы to objavili u dnevnom listu i rekao im da
се da ih tuzi, te da demant koji je im ostavio nije izasao, чес je naslovljeno kao
гeagovanje, а koje 'reagovanje' nije objavljeno па istoj strani - па strani 8. i па
naslovnoj strani, vec па samom kraju па strani 10. Istakao je da obzirom da su Pljevlja
mali grad, da je dvije godine drzao radnju pored njihove kancelarije 1 da su se lako
mogle pгovjeriti informacije, jer njegovi roditelji zive u Pljevljima, ра su mogli prije
objavljivanja predmetnog teksta provjeriti informaciju da li je zaista цпарёеп. Dalje je
naveo da ima bolesnog оса, koji je imao dva гпойоапа udara i koji je u jako losem
zdravstvenom stanju, ра sve ovo je jako lose i ро njega uticalo, а tim prije, ёю i dan
danas kruze рпёе kako je Ыо u zatvoru i kako su uspjeli da ga izvuku, obzirom da nije
sporno da je Milan Тегпс, njegov drug, цпарёеп povodom informacije objavljene u
predmetnom tekstu od 15.09.2009. godine, te da zbog svega ovoga ima mnogo
ргоЫета па poslu, i das u mu Ijudi prilazili s рпёогп: 'Otkud ti ovdje? Zar nijesi u
zatvoru?', te da dan danas dozivljava posljedice od ovoga, а па паёш sto je i firmu
koju je drzao u tom periodu тогао da zatvori, sa razloga ёю je ооёю do nepovjerenja u
saradnji izmedu njega i njegovih poslovnih saradnika.

Svjedok Bozidar Jelovac, je u svom iskazu naveo da navode u tekstu koji je
objavljen u dnevnom listu 'Пап" od 15.09.2009. godine je provjeravao preko
sluzbenika policije PJ Pljevlja i potvrdili da je Milanko Petrovic priveden, zbog afere
automobila, da йёпо poznaje tuzioca negdje oko dvije godine i toga dana je рокцёао da
istog kontaktira putem telefona, ali je da je greskom pozivao bгoj Mikice Vukojicic, а ciji
se broj telefona nalazio u telefonskom imeniku tacno ispod telefonskog bгoja tuzioca,
ра kako je bгoj koji je ocigledno greskom pozivao Ыо nedostupan, to mu je davalo
dodatnu sumnju da je infoгmacija koju je cuo tacna. Dalje je naveo da kako mu je
sluzbenik policije PJ Pljevlja vise puta davao informacije, da su zbog toga i povjeгovao
da je tacno to sto mu je rekao sluzbenik Policije - PJ Pljevlja, te da ime i prezime
sluzbenika policije пе moze re6i, sa razloga sto Ы оп zbog toga siguгno snosio
posljedice, te da reagovanje tuzioca je u dnevnom listu 'Пап" objavljeno naknadno,

3



sjutra dan od dana ovjavljivanja teksta koji je objavljen dana 15.11.2009. godine,
odnosno dana 16.11.2009. godine.

Sud nije prihvatio iskaz svjedoka sa razloga sto postoji obaveza pгovjere
informacije prije njenog objavljivanja, ра je tuzeni Ыо duzan da prije obavljivanja
informacije provjeri njenu istinitost па pouzdanim dokazima, jer ро misljenju ovog suda
istina se пе гпойе zasnivati па pretpostavkama i па sumnjama, чеё па pouzdanim
dokazima, а kojih u konkretnom slucaju nije bilo.

Provedenim dokazima je utvrdeno са je da je tuzilac zaposlen па autobuskoj
stanici u Podgorici АО "INTOURS " - Podgorica па radnom mjestu otpravnik, da isti
nije privodjen od strane policije, da je u dnevnom listu "OAN" , broj 3876 od
15.11.2009 godine, ciji je izdavalac tuzeni, па naslovnoj strani obajvljen naslov: "U
akciji 'Iasta' цпарёеп Podgoricaninin Milanko Petrovi6 " i "Sletio u ztavor', te da je u
daljem tekstu, па strani 8. bilo objavljeno da je Milanko Petrovi6, zaposlen па
autobuskoj stanici u Podgorici, цпарёеп i sporoveden u zatvor u 8ijelo Polje, u sklopu
akcije protiv vise lica, zbog krivicnog djela sa elementima organizovanog kriminala i
navodne sumnje da ime veze sa clanovima automafije.

Prednje proizilazi iz provedenih pisanih dokaza, па ciju sadrzinu раппёпе
stranke nijesu imale konkretnih prigovora, kao i iz iskaza tuzioca kojem iskazu je sud
poklonio punu vjeru, nalaze6i da je isti istinit, logican, budu6i da je u skladu sa ostalim
provedenim dokazima.

Ustav Сгпе Gore, u cl. 47, jemci pravo па slobodu izrazavanja govorom,
pisanom rijecju, slikom ili па drugi паёш, te da se pravo па slobodu гпойе ograniciti
samo pravom drugoga па dostojanstvo, ugled i cast i ako se ugrozava javni moral iIi
bezbjednost Сгпе Gore, dok cl. 49, u st. 3, [егпб! pravo па odgovor i pravo па ispravku
neistinite, nepotpune iIi петаёпо prenijete informacije kojom je povrijedjeno necije pravo
ili interes i pravo па naknadu stete pгouzrokovane objavljivanjem петаспор podatka iIi
obavjestenja. I Evropska konvencija о Ijudskim pravima daje prava dгZavi da se mijesa
u slobodi javnog informisanja, ali pod uslovima definisanim u cl. 1О st. 2 ро kom se
sloboda izrazavanja гпойе podvrgnuti formalnostima, uslovima, ogranicenjima ili
kaznama propisanim zakonom i neophodnim u demokratskom drustvu u interesu
nacionalne bezbjednosti, teritorijalnog integriteta ili javne bezbjednosti, radi sprecavanja
nereda ili kriminala, zastite zdravlja iIi morala, zastite ugleda iIi prava drugih, te
sprecavanja otkrivanja obavjestenj~ dobijenih u povjerenju iIi radi ocuvanja autoriteta i
nepristrasnosti sudstva. Oakle, slucajevi ogranicavanja slobode izrazavanja, а koje
pravo podrazumijeva i ваорётауап]а informacija moraju biti predvidjeni zakonom, а u
konkretnom slucaju Zakon о medijima CSI.list RCG", Ьг. 51/02 i 62/02), u cl. 4 st. 1
predvidja obavezu medija da prilikom slobodnog objavljivanja informaciji i 'Т'isljепjа о
pojavama, dogadjajima i licnostima postuje Ustav, zakon i ейёка pravila novinarske
pгofesije, а u clanu 20 st. 2 predvidj~na je pravo па tuzbu za naknadu stete protiv
autora i osnivaca medija u slucaju objavljivanja programskog sadrzaja kojim se
пагцёама zakonom zasti6eni interes Нса па koje se informacija odnosi, iIi kojima se
vrijedja cast ili integritet pojedinca i iznose iIi prenose neistiniti navodi о njegovom
zivotu, znanju i sposobnostima.

4



Shodno cl. 284 ZOO-a, tuziocu je dosudenja i рпраоашса zakonska kamata, >

koja теёе od dana 08.10.2010. godine, kao dana оопоёеп]а pгesude, ра do копаёпе
isplate.

Sud nalazi da Ы odгedivanje naknade, u iznosu od jos 3.000,00 €, bilo pгotivno
pгiгodi i dгustvenoj svгsi naknade nemateгijalne stete, te je tuzbeni zahtjev u iznosu
mimo dosudjenog odbio kao neosnovan.

Shodno cl. 161 st. 1 i cl. 152 st. 2 ZPP-a RCG, шйюсц pгipadaju slede(;i
tгoskovi: па ime sastava tuzbe iznos od 100,00 €, zastupanja па dva оогйапа гiocista u
iznosu od ро 100,00 €, па ime takse па tuzbu i odluku suda u iznosu od ро 110,00 €,
ёю ukupno cini iznos dosudenih поёкоуа od 520,00 €. Kod cinjenice da je tuzilac uspio
djelimicno u spoгu u pгocentu od 40 %, to je sud shodno uspjehu u spoгu obavezao
tuzenog da mu naknadi иовкоуе postupka u iznosu od 208,00 €.

Sud tuziocu nije dosudio повкоуе koji se odnose па ime pгistupa па jedno
odlozeno гociste, sa гazloga ёю iste nije. pгouzгokovao tuzeni, чес jedo odlaganja
гocista doslo usljed pгestanka етектпёпе eneгgije.

Tгoskovi su оогаёцпап shodno vaze(;oj Advokatskoj taгifi, objavljenoj u
«Sluzbenom listu RCG», Ьг. 12/05.

Na osnovu navedenog, оошёепо je kao u izгeci pгesude.

OSNOVNI SUD U PODGORICI
Dana 08.10.2010. godine

S U D I J д,
Katarina Rutovic, s.r.

PRAVNA POUКA:
Pгotiv оче pгesude dozvoljena je zalba Visem sudu u Podgoгici,
pгeko оуо _ цоа u гoku od 15 dana od dana donosenja.

'/"':-' . '

/. .,v,.,. с 'fi;;kJ,rCJJ/'
li~):z.I,.U:..,.~:'(~)(j,v~/~
" ф~')I -{' (11 ~ ,. .,.

\ ~ ,. ,.... ф..•..--"

~

'Y b'J( э 0/

* е 6 ~
~~~o/

6


