
_.,----
L_ i

1

\
Posl.br.P.131/08

OSNOVNI SUD U CETINJU, ро sudiji Nebojsi Markovi6u, u pravnoj stvari tuzioca
• т""t • т"' _, • • ,... ,.. D· '.", - ".'! .~...3 - ; •.••Т - •. ~ .J_. -

~ С'О"!:.? .i53.I:;;i, i: r'.j;.~,)опсе, Koga 7ш::t1J. а pUn'JffiO ::1':. • razell lVJ.vUVJ~V1\"" al,.iV. и:

l' Vdt:,Ul ;~'- УI Ut; v tUL:ccU!rямоппог« аоо, 1Z .:Jоdgопсе, Mlike Tfidi6 Mijo\iic, iz
Ро 'gorice i Zorana Raduiovi6a iz Yodgorice, svi zastupani ро punomo6niku Пiji
Boljevi6u, adv. iz Podgorice, radi naknade nematerijalne stete, v.s. 30.000,00 ецга,
nakon glavne i javne rasprave oddane i zakljucene dana 22.1 0.2008. godine, u
prisustvu stranaka i njihovoh punomo6nika, donio je dana 28.12.2008. godine

PRESUDU

тявцмюно SE USVAJA tuzbeni zahtjev, ра se obavezuju шйеп! da tuziocu па
ime naknade nematerijalne stete za pretrpljene dusevne bolove, zbog povrede casti i
ugleda, solidamo isplate iznos od 4.000,00 eura, sa рпраёашсогп zateznom kamatom
od dana presudenja ра do копаёпе isplate.

OBAVEZUJU SE шйеш da шйюсц naknade troskove postupka u iznosu od
188.86,00 ецга.

Sve prednje u roku od 15 dana ро pravosnaZnosti presude pod prijetnjom prinudnog
izvrsenja.

U dijelu mimo usvojenog u st. 1 dispoiitiva presude а u kom je tuzilac trazio da se
шйеш ооауеёц па isplatu iznosa od jos 26.000,00 еша, а ро istom osnovu, tuzbeni
zahtjev se ODBIJA КАО NEOSNOV AN.

О Ь г а z 1о z е nj е

Tuzilac je u tuzbi i rijeci па raspravama пауео da je u nedjeljniku »Моппог« od
26.10.2007. godine u broju 888, u tekstu pod naslovom »Prva familija Сте Gore«,
Ciji je озпгсаё tuzeni prvog reda, navedeno da je tuzila~ Dejan Вап »saradnik
Barovi6ev iz Mie«, »biznis unaprijedio kupovinom p-оmоrsкоg sаоЬiаБijаltrajеkt

"Кагпепап - Lepetani/ koji je od drzavnili fоlliIоvа"'ёГ6Б'i'оza-а}ёntijedn"at<:~~godisn;em_.""_ .. ~... ~
ргойш оме unosne kompanije«. Prethodno u istom"tekStu za firmu Mia, je пауеоепо
-daje preko te firme угёеп геекзроп ili sverc cigareta zbog cega se Barovi6 i dr. terete
ро sudovima u Italiji, Njemackoj i Srbiji. Istakao je da te informacije su potpuno
neistinite te da tuzilac nikad nije Ыо angazovan od strane firme Mia, ро bilo kom
poslu, па bilo koji паёш, u bilo kom periodu. Nadalje su naveli da je neistina da je
tuzilac »dobio« /kupio/ AD«Pomorski saobra6aj« od drzavnih fondova te da je
mogu6e da su tuzeni mislili па preduze6e »Prohouse« - Podgorica, kao stvamog
kupca АО »Pomorskog saobra6aja«. Istakao je da AD »Pomorski saobra6aj« nije
dobijen za cijenu jednaku godisnjem ргойш оуе unosne kompanije te da je rijec о



laickim komentarima sa nepoznatim ekonometrijskim kategorijama ali da se u
svakom slucaju radi о neistinitim tvrdnjama. Takodje je istakao da nije istinia »ni da
jc dobijen« cijeli AD »Pomorski ваоогаса]«, ye~ da je kupljen dio /54,28%/, te
эвеёпц . i--:srаzmjегаtL---aiCLpr.а..Vд--ЕО8-ehtю je l&tak~G.,-da .z piiТozeninaoкaza

-t1v'd'70$mis1еп<Ji-utem-~tjеfiО'sе-uкзzujе--dа je nedjeljnik Monitor u broju 888 od
26.1 0.2007.godine, u tekstu »Prva familija Сmе Gore«, koji su potpisali Пчцйеш, а
ciji je osnivac I-tuzeni objavio dezinformacije i пеistiriё- 0- tuziocu. Na taj паёш su
omalovazili profesionalni i Нёш dignitet tuzioca te obesmislili tuziocev naporan
dugogodisnji profesionalan i savjestan rad. Neistine i zlonamjeme konstrukcije
kreirane su bez razloga sa ciljem povrede clasti i ugleda, а od cega se vrl0 tesko
braniti, sto izaziva osjecaj Ьевроспозц. Tuzilac je nadalje istakao da sve predhodno
ukazuje da usled zluradih konstrukcija i петзппа od strane tuzenih tuzilac trpi
dusevne Ьоюуе ц duzem vremenskom periodu.

U zavrsnom izlaganju ргесйоёю je da se usvoji tuzbeni zahtjev kao u dispozitivu
presude. Тгоёкоме postupka trazio je ро АТ-и.

о odgovoru па tuzbu i rijeci па rocistima шйеш su u cjelosti osporili navode iz tuzbe
kao neosnovane. Istakli su, da tuzilac smatra da su pojedini djelovi teksta »Prva
familija Сmе Gore« koji je objavio I-tuzeni u svom izdanju br.888 kod njega
prouzrokovali dusevne patnje zbog povrede ёазп i ugleda. Као uvredljivi i
omalovazqvajuce navode ро tuziocev profesionalni i licni dignitet tuzilac vidi u tome
da je u predmetnom tekstu objavUeno da je оп »saradnik Вагомса i Mie«, а da u
tekstu stoji da se preko firme »Мга« vrslo reeksport ili sverc cigara, te da je »biznis
unaprijedio kupovinom »Pomorskog заоэгасага« /traekt Kamenari - Lepetani/ od
drzavnih fondova za cijenu jednaku godisnjem profitu оме unosne kompanije«.

adalje su istakli da se tuzilac i njegov brat tj. »Ьгаса Dejan i Dusko Вап«, u
зрогпогп tekstu pominju prvi put; pored drugih brojnih imena, kao »Djukanovicevi
prUatelji koji su obiljezili cmogorsku tranziciju«. Dalje se u tekstu navodi da su
»Ьгаса i kumovi prve velike poslove napravili u Djukanovicevoj еп«, sto tuzilac
negira. Naveli su i to da se Ьгаса Вап u kontekstu sa firmom Mia dovode samo kroz
navode da su kao »Вагомсест saradnici iz Mie biznih unaprijedili kupovinom
Pomorskog эаоогаса]а ... «. istakli su i to da sto se tice sticanja vlasnistva nad firmom
Pomorski заоогаса] da je njen ve6inski vlasnik akcija Prohouse d.o.o. Podgorica, Ciji
jc озпгсаё i izvrsni direktor brat шзюса, а da je tuzilac izvrsni direktor Pomorskog
saobra6aja, te da je vise nego ocigledno da ako je jedan brat vlasnik firme u kojoj ima
vise od 50% akcija i u kojoj je drugi brat izvrsni direktor da se radi о krugu
povezanih lica. Naveli su da u tekstu nijesu iznijete neistine, уес se mozda radilo о
sitnim nebitnim nepreciznostima, te da je namjera autora teskta »Ргуа familija Crtne
Gore«, bila da па jednom mjestu sakupi informacije о licima za koje se znа i za koje
se predpostavlja da su u prijateljskim vеzаша за bivsim premljerom,te daprikaze
njihov materijalni polozaj огсагашс! pitanje da li njihov рпвклап ekonomski status
ima veze sa bliskim vezama sa predstavnicima vlasti. Naveli su da se mora imati u



vidu momenat kada je tekst objavljen, а uslijedio je nakon niza pisanja i izvjestavanja
raznih medija о uticaju, drustvenoj i ekonomskoj гпос! najblizih rodjaka, prijatelja i
kumova javnih funkcionera i ройцёага i ovaj tekst je samo doprinos toj debati.
Poscbno su istakli da taj tekst пе sadrZi арзопппо niti jedan novi podatak koji do tada
nije bezbroj puta objavljen пе samo u cmogorskim medijima, уес i u medijima u
окгшеп]», te da se ргеёгпепшп tekstom пе vrljedja ёавг iugled tuzioca, ра sami-m tim - -
пета mJesta primjeni cr.20. Zakona о medijima, kao ni cl.200. ZOO. Istakli вц i
pitanje previsoko postavljenog tuzbenog zahtjeva, te da je орёге poznata stvar da se
za зшёа] naknade nematerijalne stete zbog povrede ёазп i ugleda visina stete
opredjeljuje prema ustaljenoj sudskoj praski, kao da je ро njihovom saznanju najvise
dosudjen iznos stete ро navedenom osnovu iznos od 15.000,00 eura.

LJ zavrsnom izlaganju predlozili su da se tuzbeni zahtjev odbije u cjelosti kao
neosnovan. Тговкоуе postupka traZili su ро АТ -и.

LJ dokaznom postupku sud je ргоёпао tekst nedjeUnika Monitor od
26.10.2007.godine, »Prva familija Сте Gore«, izvrsio uvid u fotokopiju radne
knjizice шйюса serijski br.92450, registarskog broj 1047/90 od 28.06.1990.godine,
izvrsio uvid и karticu klijenta - Prohousa d.o.o. od 12.11.2007.godine, ргоёпао dopis
CDA od 6.12.2007.godine, ргоёпао zapisnik br.01-909 od 27.05.2005.godine,
ргоёпао odluku br.O1-909/03, ргоёпао odluku br.O1-909/6, ргоёпао odluku
Pomorskog заоогасага od 27.05.2005.godine, ргоёпао tekst nedjeljnika Nacional od
31.05.200 l.godine, ргоёпао tekst nezavisnog dnevnika Vijesti pod naslovom »Вппе
nas паsЩе nad novinarima«, ргоёпао iivjestaj о radu izvjestaj Skupstine RCG od
28.06.2002.godine, izvrsio uvid u izvjestaj CDA, ргоёпао tekst dnevnih novina Dan
od 31.05.2008.godine, kao i dnevnih novina Vijesti od 26.08.2004.godine, saslusao
tuzioca i шйепе u svojstvu рагшёпйт stranaka.

lz teksta koji je objavio nedeljnik Monitor u broju 888 od 26.10.2007.godine, pod
naslovom »Prva familija Сте Gore«, pominju se tuzilac i njegov brat tj. »Ьгаса
Dejan i Dusko Вап«, pored drugih brojnih imena, kao »Djukanovicevi prijatelji koji
su obiljezili cmogorsku tranziciju«. Dalje se u tekstu navodi da su »Ьгаса i kumovi
prve velike poslove napravili u Djukanovicevoj eri«. LJ navedenom tekstu Ьгаса Вап
зе u kontekstu sa firmom Mia dovode kroz navode »Вагостсес.с saradnici iz Mie,
biznih unaprijedili kupovinom Pomorskog ваоогасага«.

,
\

!
Za navode iz predmetnog teksta tuzilac tvrdi da su neistiniti, а шйеп! su istakli da su
u tom tekstu samo ponovili toliko puta iznesene Cinjenice u cmogorskoj i inostranoj
stampi па koje Ьгаса Вan nijesu reagovali krivicnim tuzbama, te da su копёсеп! пе
запю podaci iz medija iz Сте Gore, ve{i "iz·~mostrinstVa;-kao i zvanicni drzavni
dokumenti, izvjestaji Skupstine Сте Gore, tj. Izvjestaj komisije za utvrdjivanje
cinjenica okolnosti i bitnih elemenata u tekstu objavljenom u zagrebacnom
»Nacionalu«.

(



-- - --4

~

~-~T
1

t--f-. -

'! c:tc:!. uuK<izivanja isrinirostl ОЬjзvljешh шгоппасз]а iezi па tuzenima.

~ с' • .. d 1_ ··V· v· Q r1 . ...1....1... h' 117 Intn.!<091Jer пе !<_!1J17!Ce 7й tlzюса ,jU•••je шстою са j~ lStl ею zapOSlen u
Уоjy_шljаnskоj banci Fi1ijala Podgorica, te u А!) Pomorslcom sae-8та~К-amеnагi.

Iz zapisnika sa тгесе redovne skupstine akcionara AD Pomorski заоогаса] Ьг.01909
od 27.05.2005.godine, kao i odluka donesenih па toj skupstini sud je utvrdio da je
tuzilac predsjedavao istom kao VD izvrsni direktor AD Pomorskog эаоогаса]а
Kamenari.

Iz tekstova nedjeUnika Nacional od 31.05.200 1.godine, teksta nezavisnog dnevnika
Vijesti pod naslovom »Brine nas nasilje nad novinarima«,teksta dnevnih novina Dan
od 31.05.2008.godine, kao i dnevnih поуша Vijesti od 26.08.2004.godine, se
utvrdjuje da ni u jednom od navedenih tekstova se пе pominje ime шёюса, уес se
pominje »gospodin Вап«; »kompanija Prohaus iz Podgorice cUi je vlasnik Dusko Вап,
kum premijera Mila Djukanovica«; »tvrtka Mia, koja je fiktivno vlasnistvo
Djukanovicevih skolskih kolega Duska Вапа i Zeljka Mihajlovica«; »Djukanovicevi
kumovi Dusko Вan i ZeUko Mihajlovic, koji su rukovodili tvrtkom Mia«.

Iz izvjestaja о radu Skupstine RCG od 28.06.2002.godine, se utvrdjuje da se u istom
nigdje пе spominje tuzilac vec Dusan Вап.

Saslusan u svojstvu раппёпе stranke tuzilac je izjavio da nikad nije Ью javna Нёпоэт,
а samim tim da пета nikakve potrebe da ima bilo kakve trpnje. Da su шйеш u svom
tekstu naruzili ргеоцзесе »Мга«, а njega stavili u kontekstu poslovnog saradnika ili
bilo мес kako drugo sa ргеёцзесегп »Мга«, te da isti nikad nije Ью angazovan ni па
bilo koji паёш sa navedenim ргеёцзесегп, ра samim tim пе traba niko da ga povezuje
ni u dobru ni u losem sa bilo kim. Izjavio je da je pitanje kupovine AD »Pomorskog
эаоогасага«, koji proizilazi kao »nagrada« iz njegove »angazovanosti« u ргесшесц
»Мга«, Иаыёпо krsenje kodeksa novinara kojeg su оп) duZni da se drze. Izjavio je da
je da »Pomorski ваоогаса]« »nije dobijen« kao nagrada, мес kupljen помсегп i da isti
l1ije kupljen u cjelosti vec пеёто preko 50%, а isti je kupUen па berzi. Takodje je
izjavio da je Ыо jedan od boljih studenta generacije ekonomskog fakulteta u I

Podgorici, da je ргоёао od referenta do direktora deviznog sektora Vojvodjanske J

banke, kojaje zaposIjavala 3500 ljudi, daje sam izlazio па frankfurtskoj berzi i bavio !
se kursnim i valutnim rizicima, te da пета potrebe da bilo ko опо sto je svojim
radom i zvanjem stekao ти pripisuje bilo ро dobru bilo ро losem. Izjavio je da je u
sebe ulozio veliki rad i da obesmisljavanje njegovog rada za njega predstavlja. .шпепшауап]е.

Saslusana u svojstvu рагшёпе stranke шёепа Milka Тасйс - Mijovic, je izjavila da je
predmetna tuzba atak па slobodu novinarstva i udar па slobodu rijeCi kojom se



-,
т

potyrdjuje poslednji iVljestaj savjeta Еугоре, da odstetni zahtjev па neki nасш
povezuje fatainu vezu izmedju premijera Mila Djukanovica i ljudi iz njegovog
оkЛ.l7,епjа, koji su пе zahva1juju6i znanju, мес zahvaljujuci мезагпа за vlascu

~.. •••.• .'У • • .••• 0'0" Т' 81 • d' ....:1 -~'_-y: - "о •. ,

:;7":'""\;:~;~!"~51 11 ti()af""'!GI'n·H~~1r.! сгпояогвко: тгапззсш lZ~IЯV1~аte а t11;euiiorn recerilCOlll "t .L'-' .•.~· .•..•._ .•- .•......-''·~Ь'·с:;..J-t~ ..•.•J''-J..J ..•..•..•. ~ .•.• J ....•._..... • ~_ L.' --- .. ' - --- - _ .

iz predmetnog teksta nije imala namjeru da udari па ёавг i ugied шйюса, уес samo са I
C;;'~ ;1А-~:.З.-~Р:: -~:: -:Р. ~:::11:тР. ~(A1~ '1111mp.l~ :7Vp.nrRdrH~ rн:·,~,гnе гe7!~ ~!"_з.!".~-k.ak-н-1-€-J-
'-' - - ,-' .> -------- -- - ---- - ---- - а- - - - ..,.

Saslusan u svojstvu рапцёпе stranke tuzeni Zoran Radulovic, je izjavio da se u
spomom tekstu пе pominje kvalifikacija sverc i kriminal, te da se u spomom tekstu
navodi vise od 25 imena, kao i da su ostale тпорпсповп nepreciznosti vezane za
pominjanje Ьгасе Вап. Izjavio je da nije spomo da je Dusko Ban, Ыо vlasnik
kompanije »Мта« zajedno sa Zeljkom Mihajlovicem, te da ttiZilac nije radio u toj
kompaniji niti imao veze sa istom. Svoje mjesto u predmetnoj priCi tuzilac je zasluzio
2004.godine kada je kompanija Prohous Ciji su vlasnici i osnovaCi takodje nekadasnji
овпгсаё! kompanije »Мга« kupili 54% akcija »Pomorskog ваоогасага«. Pod pojmom /
»dobili« izjavio je da je isti копёсеп kao sinonim za тегппп »kupili prihodovali i sl«. I
Izjavio je da je tuzilac u to vrijeme Ь{о копвцпапг za kapitalne investicije u fmni I
Prohous, te da je nakon toga postao clan borda i izvrsni direktor »Pomorskog
ваошасага« i da je оп danas Ыо vlasnik 33,41 % akcija »Pomorskog зоаогасага«, а da

\
je firma Prohous u svom vlasnistvu imala 66,58% akcija Cije vlasnik brat tuzioca. \
Izjavio je da Ьгасц Вап u tekstu nijesu uzeli slucajno уес kao povezana lica koja se \
prepoznaju u poslovnom svijetu. )

Nespomo je da je u nedeljniku Monitor od 26.10.2007.godine, u broju 888 и tekstu
pod naslovom »Prva familija Сгпе Gore«, navedeno da je tuzilac Dejan Вап
»saradnik Вагомса i Mie«. »Biznis unaprijedio kupovinom Pomorskog заоогаса]
/trajekt Kamenari - Lepetani/, koji je od drzavnih fondova dobio za cijenu godisnjeg
profita оме unusne kompanije«. Nespomo je i to da se u tom tekstu pominje i njegov
brat Dusko Вап.

Medjutim, u konkretnom slucaju tuzeni nije dokazao istinitost objavljene informacije.
Isti su istakli da su samo ропомй toliko puta iznesene Cinjenice u cmogorskoj i
шоэпапо] stampi па koje Ьгаса Вап nijesu l'eagovali, kao i podatke - iz zvanicnih
drzavnih dokumenata, prije svega izvjestaja Skupstine Сте Gore, tj. Izvjestaja
komisije za utvrdjivanje Cinjenica okolnosti i bitnih elemenata u tekstu objavljenom и
zagrebackom »Насюпаш«, Autori predmetnog teksta ovdje шйеш nijesu stupili u

-"---- -- --- -----'-------'--~
----



nr11A7PnA rA,x;~tp 11 ;7"("\S" ",r1 100 00 P11r!l те па ппе такзе п я tl1'7hll i ndluku Sllrl~ 11v""".a.VLJ ••••.•..a<iJ .••. "'_ .•. 1..1'-_ ~ "'L...•..•.v .•. , --"'''''', " ..•..•..•...•. -........... ..•..••.- •.•_ ••••_- .•. .•...• --- -

i7n("\<::11('lf1 nn ~Г\() ()() г-пгя

.• а.._ .•..•._ J- •.._-....•....._- -..,r .•......~ r - - .1"" •••••••. -- •.••• - ••.•. - --,_ .•.•• -, -- -~ -------- - _.- ---"J-' •... ---~. -~

ют procentu naknade troskove postupka, u iznosu od 188,86,00 еша.

Na temelju izlozenog оёшёепо je kao u izreci.

OSNOVNI SUD U CETINJU
Dana 28. 12.2008.godine.

РRЛVNA POUКA:
Protiv оме presude гпойе se izjaviti za od 15
dana od dana prijema Visem sudu u Podgoricu, а preko
ovog suda.

S U D 1J А,
Nebojsa Markovi6,s.r.

SUDIJA - PRED5JEDNIK VIJECA

1II!inOSt prep453 ~')v<1:Jiе' --1

OviasCen~s!ulQenik suda
~Cy [ l (!:>(~[J,,,\


	Dejan Ban, Osnovni sud 1
	Deajan ban, osnovni sud, zadnja str presude

