
, P.br. 12879/03

OSNOVNI SUD U PODGORICI , kao prvostepeni, рагпгбпг, ро sudiji
Nenadu Otasevieu, u pravnoj stvari tuzioca MIJANOVI(: RADOVANA iz
Niksiea ul. Baja Pivljanina ЬЬ , zastupan ро рцпогпосп.кц adv.
Kovacevie Danilu iz Niksiea protiv tuzenog «JU MEDIA ионт « doo
Podgorica , IZ Podgorice ul. 13 Jul ЬЬ, zastupan ро ршюгпоспгкц
Азапомс Nebojsi adv. Iz Podgorice, radi naknade nematerijalne stete ,
V. S 10.000,00 eur , nakon оогйапе glavne rasprave zakljucene dana
3.6.2005 god. u prisustvu рцпогпосгпка stranaka dana 12.7.2005
god. donio je

PFtESUDU

олецмгёно SE usvaja zahtjev tuzioca ра se obavezuje шйепа da
tuziocu па ime naknade nematerijalne stete za pretrpljene dusevne
bolove zbog povrede casti i ugleda isplati iznos od 5.000,00 eur sa
propisanom kamatom koja se ima оогаёцпап росеу od 3.6.2005 god.
do isplate.

OBAVEZUJE SE tuzeni, da tuziocu па ime naknade troskova
postupka isplati iznos od 644,50 eur , sve prednje u roku od 15 dana
ро pravosnaznosti presude pod prijetnjom izvrsenja .

OD.BIJA SE kao neosnovan zahtjev tuzioca za naknadu nematerijalne
stete za pretrpljene dusevne bolove zbog povrede casti i ugleda u
proestalom ггайепогп iznosu od 5.000,00 eur sa propisanom kamatom
koja Ы se согасштага п~ odbijeni iznos .

о ь r а z Iо z е nj е

Tuzilac je u tuzbi i [ijeci па raspravi preko рцпогпосгнка пауео da je
tuzilac specijalista interne medicine zaposlen u Domu zdravlja u
Niksicu gdje je ргоуео cio radni vijek , da je istaknuti humanista i
sportski radnik , рогоспсап covjek . U Сгуепогп krstu RCG i Jugolsavije
je obavljao odgovorne duznosti, розгепо зтгцспо i savjesno па Ciji rad
nije bilo primjedbi naprotiv dobijao je monoga drustvena priznanja .
Bio je clan Komisije za рогпос u певгес' Medjunarodne federacije u
Zenevi u periodu 1999 god. - 2000 god. а dodijeljena mu je i
medalja Jugoslovenskog Crvenog Krsta za doprinos razvoju
organizacije i humanitarnog rada . Bio je predsjednik JCK u
mandatnom periodu od 1994 do 2002 god. а па sjedni'ci skupstine



2

JCK od 20.3.2002 god. prestala mu je fukcija zbog isteka mandata .
Istvoremeno па istoj sjednici izabran je za clana saveznog i izvrsngo
odbora JCK za period od 2002 do 2006 god. U» Reviji D « Ьг. 21 od
10.10.2002 god. ciji izdavac je tuzeni je па grub ,uvredljiv i
klevetncki nacin objavljen tekst pod naslovom « Rukovodioci
Jugoslovenskog CRVEnog Krsta pronevjerili preko 4 miliona сотага «
sa fotografijom tuzioca u krupnom planu . U tekstu se navodi navodna
pronevjera 4, 7 milona dolara u periodu od januara 99 do maja 2002
god. Dalje je navedeno da se tuzilac nije mijesao u svoj posao
uglavnom davajuCi bezuslovnu podrsku sekretaru JCK dr. Dubajicu .
Naslov , sadrzina teksta i objavljena fotografija tuzioca , пецрцсепе
citaoce asociraju da je i tuzilac umijesan u navodnu pronevjeru kao
predsjednik JCK i ako objavljena informacija nije гаспа . Као
predsjednik JCK tuzilac je te poslove obavljao ргеmа statutu JCK i
nicim nije dopгinio nelegalnim radnjama pojedinaca iz strucnih sluzbi а
izvjestaj firme «Fekts« je naknadnom revizijom finansiskog
poslovanja JCK opovrgnut ali «Revija «О» tu infomraciju nije
namjerno objavila . Kako se cast i ugled visoko cijeni u mjestu gdje
tuzilac zivi to je objavljenom deziformacijom шйюсц tesko
povrijedjen cast i ugled zbog cega je trpio dusevne bolove u duzem
vremenskom periodu ра postoji odgovornost tuzenog u smislu cl. б
, i 31 Zakona о javnom informisanju da tuziocu naknade stete za
pretrpljene dusevne bolove zbog povrede, casti i ugleda u iznosu od
10.000 eur .Osporavao je osnovanost navoda tuzenog о navodno
ucinjenim povredama ZPP-a od strane suda prilikom zakazivanja
pripremnog rocista . Ргопмо se obnovi vjestacenja ро vjestaku
neuropsihijatru .

U zavrsnom izlaganju p~dlozio je da sud usvoji tuzbeni zahtjev jer iz
svih provedenih dokaza je nesumnjivo utvrdjeno da je tuzilac pretrpio
nematerijalnu stete о navedenom osnovu ра naknada istom pripada u
тгайепогп iznosu shodno odredbi cl. 200 ZOO_a i odгedbama Zakona
о javnom informisanju ili zakona о medijima . Тгозкоуе postupka je
trazio i to za sastav tuzbe, taske па tuzbu i odluku ,troskove
zastupanja tuzioca па осгйагигп i pristupa па odlozenim rocistima ро
At-u, troskove vjestacenja . _

Tuzeni, navodima u podescima i rijeci па raspravi preko
рцпогпосгпка je osporavao osnovanost tuzbenog zahtjeva navodeCi
da je tuzba politicki motivisana jer tuzilac nije postavio zahtjev za
naknadu nematerijalne stete i ргеmа drugim jer je i Magazin « Index
« objavio tekst prije objavljivanja spornog teksta u Reviji « О« U
kojem se takodje pominje tuzilac i dogadjanja u vezi rada
Jugoslovenskog CRVengo Krsta ра je tuzeni prenio taj tekst desetak



3

dana kasnije bez dodavanja ,zakljucaka ili mijenjanja sadrzaja
tekstu u svemu postujuCi pozitivne zakonske propise iz obIasti
novinarstva kao i novinarski kodeks . Naveo je da je sud ucinio
propust pri zakazivanju pripremnog rocista jer tuzengo nije upozorio i
upoznao о njegovim pravima i obavezama u vezi tog rocista
Prigovorio je nalazu vjestaka neuropishijatra dr. Djikanovic Vladimira i
samom postupku vjestacenja jer je vjestak nalaz zasnovao samo па
tekstu bez ocjene licnosti tuzioca а оуо vjestacenje пе гпойе izvsriti
pojedinac уес se treba povjeriti Institutu koji газрогазе
odgovarajuCim tehnickim sredstvima ра je predlagao obnovu
vjestacenja . Takodje je пауео da je nalaz trebao biti uradjen u
ргзапо] formi i dostavljen шйепогп 8 dana prije rocista " Vjestak
takodje nije Ыо upoznat sa cinjenicom da su povodom desavanja u
JCK tekstove prije ovog objavili drugi magazini te da vjestak nije
potpisao svoje nalaze i misljenje . Тцйеп! je pojasnio da predmetni
tekst пе sadrzi navodi koje Ы vrijedjale шйюса osim sto je па jednom
mjestu navodi tvrdanja da je ксегка tuzioca korostila sluzbeni stan
dok je studirala u Beogradu сегпц nije tuzilac prigovorio , Tuzilac je
pomenut u tekstu i objavljena njegova fotografija samo zbog
funkcije koju je obavljao u JCK , svako drugo pominjanje tuzioca u
pomenutom tekstu оапасауа novinarsku ocjenu u kojoj nije васгйапа
tvrdnja о nekom dogadjaju ili stanju шйюса .Rukovodioci koji su
pronevjerili sredstva JCK su pomenuti i nijedan od njih nije tuzio
tuzenog sto upucuje па to da je objavljena sadrzina teksta instinita .
Tuzilac kao politicka licnost je samim tim pristao dobrovljno da bude
u вгеп interesovanja medija i da isti тога vise i bolje trpjeti i
podnositi kritike od drugih osoba koje nijesu javne licnosti а izmedju
radnje tuzenog i evnetualno nastale stete tuziocu пе postoji шгобпа
veza . 4-

U zavrsnom izlaganju ponovio je ranije isticane prigovore па nalaz
vjestaka лауосес: da ostaje pri dotadasnjim navodima i da je tuzbeni
zahtjev previsoko postavljen .

Troskove postupka je trazio i to za zastupanje па tri осгйапа rocista
, sastav obrazlozenih podenasaka i pregled spisa .

Medju strankama je nesporno da je u Reviji « D « od 10.10.200 god.
objavljen predmetni tekst .

Sporan je osnov i visina tuzbenog zahtjeva .

Sud je u dokaznom postupku ргоспао potvrdu
Crvenog Krsta Ьг. 01-26/1 od 5.3.2003 god.

Jugoslovenskog
potvrdu Drustva



4

Crvenog Krsta Srbije i CG Ьг. 01-1771 od 23.2.2004 god. ргоспао
tekst objavljen u Reviji « D « dana 10.10.0 pod naslovom « Ко je
ротгойо 4,7 milona dolara namijenjenih ugrozenima «, porveo
vjestacenje ро vjestaku medicinske struke neuropishijatu u licu
vjestaka Djikanovi Vladimira koji je патаза i misljenje dao па гавргам
i ро prigovoru tuzenog istog saslusao. Saslusao tuzioca u svojstvu
рагпгспе stranke i ргоспао uvjerenje СВ Niksie Ьг. 903 od 2.-6.2004
god.

Iz uvjerenja СВ Niksie Ьг. 903 od 2.6.2004 god. i potvrde JCK od
5·.3.2003 god. je utvrdjeno da tuzilac nije ranije osudjivan te da je
Ыо predsjednik JCK u mandatnom periodu 1994 do 1998 god. i
obnovljenom mandatu od 1998 do 2002 god.
Na redovnoj sjednici Skupstine JCK od 20.3.02 god. istom je prestala
funkcija predsjednika zbog isteka mandatu а па istoj sjednici je
izabran za clana saveznog i izvrsnog odbora JCK za period od 2000
do 2006 god . Dalje je utvrdjeno da je tuzilac u ime JCK Ыо clan
Komisije za рогпос u nesгeCi medjunarodne federacije u Zenevi 1999
do 2002 i da je istom dodijeljena Medalja Jugoslovenskog Crvenog
Krsta za doprinos razvoja organizacije i humanitarnog rada .

Iz objavljenog teksta pod naslovom « Ко je роггоэ!о 4,7 miliona
dolara namijenjenih ugrozenima « utvrdjeno je da je u Reviji « О»
od 10.10.2002 god. objavljen tekst u kojem se izmedju ostalog
navodi da su odgovorna lica iz JCK izvrsila ргопеугегц preko 4
гппопа dolara te da je u mandatnom periodu u kojem su ucinjene
navodne malverzacije па celu JCK bili dr. Radovan Mijanovie - tuzilac
kao predsjednik i dr. R4• Dubajie generalni sekretar te da je glavnu
rijec u organizaciji vodio dr. Dubajic dok se Mijanovic nije mnogo
mijesao u svoj posao dajuCi bezuslovnu росгэкц sekretaru. Autor
teksta se poziva па pisanje Svajcarskog magazina « FEKTS « koji se
poziva па izvjestaj firme za Konsalting i reviziju finansijskog
poslovanja« ERNST JANG» u kojem se kaze da je u dvije pomenute
organizacije pronevjerno oko najmanje 4,7 milona dolara . U tekstu
se dalje navodi da je rukovodstvo JCK smijenjeno i da je sve
zataskano te da i ako se radilo о ne maloj zloupotrebi sluzbenog
polozaja i velikoj pronevjeri novca niko nije pozvan па odogovoгnost

Uz tekst je objavljena i fotografija tuzioca а jacim grafickim
prikazom i podnaslov teksta «Mijanovie росгйамао Dubajiea « u
kojem je u posebnom okviru navedeno da je tuzilac bezuslovno
ооогйауао Dubajiea jer je Dubajie dao па koriseenje sluzbeni stan
Mijanovieevoj ксегк: dok je studirala u Beogradu i па taj паё'п
zaduzio predsjednika а ovaj ga je za uzvrat роогйауао .



5

1z potvrde drustva Crvenog Krsta С i Cg proizilazi da je izdavaocu
potvrde nije poznato da se protiv tuzioca vodi kriv. Postupak vezan
za njegove aktivnosti kao bivseg predstvnika JCK .

Vjestecenjem ро vjsetaku nerupsihjatu dr. Djikanovic Vladimiru je
utvrdjeno da je tuzilac nakon sto je saznao za objavljeni tekst dozivio
stres koji se кагакгепёе рогегпесатегп sna , gubitkom volje i
raspolozenja , odsustvom motiva za bilo kakve aktivnosti ,
neureovegetativnim smetnjama .пареговсц , oslabIjenom kordinacijom
sa okolinom , рогегпесагегп amnestkickih funkcija . Оуе smеtпjе su
uticale па njegove psihicke funkcije ра je doslo do рогегпесага u
svаkоdпеvпоm zivotu tako da je trpio dusevne bolove zbog povrede
ugleda i casti i to prvih 7 dana jakog iпtеzitеtа а kasnije sгеdпjеg
inteziteta u kontinuitetu u trajanju od tri mjeseca .

1z iskaza tuzioca saslusanog u svojstvu stranke utvrdjeno je da je u
pitanju covjek koji ima vise od 60 godina sa dugim згайогп Ijekara ,
da je otac troje djece , fakultetski obrazovanih kao i njegova supruga ,
i da je роzпаt u grdu u kojem zivi . U Сгуепогп Krstu radi skoro 40
god i to ргуо u Opstinskim огgапizасijаmа а zatim u RepubIickom
Сгуепогп krstu CG kao ргеdsjеdпik u dva saziva sa koje funkcije je
izаЬгап za predsjednika Jugolosvenskog Crvenog Krsta koju je
obavljao u dva saziva , Ыо je ёгап medjunarodne federacije Сгеvпоg
Krsta i Crvenog Polumjeseca te da je dobio priznanje za taj rad
.Dobijao je priznanja od Njemacke i najvece ргizпапjе
Jugoslovenskog Crvenog Krsta . АпgаzоvаПjе u Сгуепогп krstu je bilo
уоюпгегэк! а takva je bila i funkcija i predsjednika . Као predsjednik
zastupao je i predstavljao Jugоsоvпеski Crveni Krst , sazivao i
rukovodio sjednicama i l.1ije imao ovlascenja koja se ticu finansijskog
poslovanja u Сгуепогп Krstu . Brasno koje se pominje u роmепutоm
tekstu se odnosi па rad Crvenog Krsta Srbije а da li je u vezi toga
bilo пеkаkvе neregularnosti to istom nije bilo poznati niti je оп imao
obavezu da se sa tim upozna . Sporio je da ga je bilo ko smijепiо sa
funkcije predsjednika kako proizilazi iz teksta, kao i to da se
Vlast umijesala u rad Crvenog krsta jer je Crveni Krst odvojen od
Drzave kao nevladina organizacija i samostalan u svom radu а isti nije
mogao vise biti predsjednik ро propisima а ро isteku drugog
mапdаtа izabran je za сlапа 1zvrsnog odbora i Saveznog odbora
Сгvепоg Krsta S i CG . ОЬjаvljепi tekst kako je пауео je uticao па
пjеgа уеогпа tesko jer je covjek koji je dugi niz godina ргомео u
Сгуепогп Krstu i nastojao da pomogne drugim Ijudima а Ыо je
апgаzоvап i u spoгtskim organizacijama i kao instruktor u Gorskoj
sluzbi spasavanja , te da je kao humanista opredjeljen da рогпазе
drugim Ijudima.



б

Sud je cijenio pгovede dokaze svaki posebno i sve zajedno shodno cl.
9 ZPP-a .

Tako, sud je pгihvatio kao dokazane cinjenice koje su utvгdjene iz
pгovedenih dokaza i to da tuzilac nije гanije kгivicno osudjivan ,.te da
pгotiv istog nije pokгenut bilo kakav postupak u vezi гada u Cгvenom
kгstu za vгijeme dok je оп Ыо pгedsjednik jeг je tako i navedeno u
objavljenom tekstu а tuzeni se nije pгotivio pгedlogu tuzioca о
opozivu гanijeg dokaznog pгedloga о pгibavljanju dokaza od II
Opstinskog suda u Beogгadu da li je pгotiv шйюса u vezi poslovanja
JCK pokгetan kгivicni postupak .

Sud nije pгihvatio sadгzinu teksta objavljenog u Reviji « D « od
10.10.2002 god. о navodima koji se odnose па tuzioca jeг гаспоэт tih
navoda nicim nije dokazana niti je pгotiv шйюса pokгetan bilo kakav
postupak . U ostalom u tekstu se navodi da tuzilac kao pгedsjednik
nije imao aktivnog ueescca u tim malveгzacijama osim sto se
pasivno odnosio odnosno podгzavao dгuge u navodnim nezakonitim
гadnjama pгi сегпц se ukazuje da tuzilac kao pгedsjednik
Jugoslovenskog Cгvenog Kгsta nije ni imao ovlascenja u vezi
finansijskog poslovana Cгvenog Kгsta jeг kako to stoji u potvгdi JCK
od 5.3.2003 u kojem je dat izvod iz Statuta - (el. 28 ) fukcija
pгedsjednika se sastojala u pгedstavljanju JCK sazivanju i
pгesedavanju sjednicama Saveznog i Izvгsnog odboгa i potpisivanju
opstih akata i odluka koje donosi savezni oгgan . Takodje je
neprihvatljiva konstatacija u tekstu da je cijelo гukovodstvo JCK
smijenjeno zbog toga ,jeг kako je utvгdjeno tuzilac kao pгedsjednik
nije smijenjen vec mu je4istekao mandat .

Sud je pгihvatio kao эггцсап i оогаагойеп nalaz i misljenje vjestaka
Djikanovic dг. Vladimiгa i nalaz je dat па osnovu sadгzine objavljenog
teksta i pгisustva pгedhodnog saslusanju tuzioca u svojstvu
раггпспе stгanke о cinjenicama koje su vezane za njegov licni,
рогошсп! i ргоfеsiопЭlпi Zivot. S toga, je sud cijenio neosnovanim
pгimjedbe tuzenog па dati nalaz posebno da navodno vjestak nije
dovoljno ispitao lienost tuzioca .Takodj je Ыо neosnovan pгedlog
tuzenog za obnovu vjestacenja ро vjestaku medicinske stгuke koje
Ы se povjeгilo Institutu jeг Institut пе posjeduje nikakva tehnicka
sгedstva niti se ista koгiste za ovu vгstu vjestaeenja о сегпц se
izjasnio i vjestak ро pгigovoгu tuzenog а ома vгsta vjestaeenja se
obavlja па пабгп па koji je i pгovedena u ovom postupku kao
zasnovana pгaksa u Sudu .



7

. Neosnovan je i pгigovoг tuzenog obavezi vjestaka da potpisuje
zapisnik jeг shodno odгdb с/. 122 ZPP-a vjestak пе potpisuje
zapisnik izuzev ako je svoj iskaz па zapisniku dao pгed zamo/jenim
sudijom. Takodje je bez osnova navod tuzenog da je vjestak duzan
na/az i mis/jenje dati u pisanoj foгmi jeг takva zakonska odгedba пе
postoji. Takodje, je neosnovan navod шйепоо da na/az i mis/jenje
nije dostav/jeno bIagovгemeno па izjasnjenje tuzenog jeг [е kopija
zapisnika sa гocista па kojem je vjestak dao svoj na/az i mis/jenje
dostvljena шйепогп znatno pгije s/edeceg zakazanog гocista .

Sud je pгihvatio i iskaz tuzioca sa/usanog u svojstvu рагп.спе
stгanke,kao logican i za sud uvjeгljiv а шйеп: nicim nije opovгgao
iskaz tuzioca pгi сегпц se navodi tuzioca о njegovom angazovanju u
Jugoslovenskom Cvenom Kгstu potvгdjuju i iz dostav/jene potvгde JCK.

Sud je cijenio i neosnovanim i navode шйепоо da sud navodno nije
upoznao tuzenog о pгavima i obavezama koja ima па pгipгemnom
гocistu . Ovo, jeг je tuzba tuzenom dostav/jena i pгipгemno гociste
осгйапо za vгijeme vazenja гanijeg ZPP-a а poziv za pгipгemno
гociste tuzenom je црцсеп па obгazcu poziva па kojem je па
poledjini konstatovana паротепа za stгanke i to je obгazac poziva
koji se koгisti pгi/ikom pozivanja stгanaka u svim pгedmetima .
Takodje, je sud cijenio i neosnovanim i dгuge pгigovoгe tuzenog
posebno navode da su i dгugi magazini objavljivali tekstove u vezi
гada JCK jeг je ta cinjenica bez znacaja па postojanje odgovoгnosti
tuzenog kao izdavaca Revije «О«.

Polazeci od napгijed navedenog utvгdjenja , sud je пазао da postoji
obaveza tuzenog da tlJziocu naknadi nemateгija/nu stetu jeг je isti
pгetгpio dusevne ооюуе zvog povгede casti i ugleda objavljenim
tekstom u Reviji» О» , ciji je izdavac шйеп], 5 tim sto je visina
тгайепе naknade pгevisoko postav/jena .

Naime, u pгovedenom postupku sud je па nesumnjiv nacin utvгdio
da je objavljenim tekstom i fotogгafijom tuzioca isti doveden u vezu
sa navodnim pгonevjeгama velike kolicine novca u JCK tako sto
ргцйао росгвкц onim koji su neposгedno bili u to umijesani , kako to
stoji u sadгzini teksta i u uvodnom dijelu nas/ova «гukovodioci JCK
pгonevjeгili pгeko 4 milona dolaгa « а nesumnjivo je da je tuzilac u
vгijeme па koje se odnosi tekst Ыо u гukovodstvu - pгedsjednik JCK
.Takodje, se istek mandata tuzioca posгedno dovodi u vezu sa
navodnom smjenom гukovodstva sto nije гаспо jeг je iz potvгde JCK
utvгdjeno da je тцйюсц 2002 god. istekao dгugi mandat kao
pгedsjednika JCK i da nije smijenjen sa te funkcije .



8

Ovakvom засгйптогп teksta i objavljenom fotografijom tuzioeu
nesumnjivo je da je istom nanijeta steta jer je trpio dusevne bolove
zbog povrede casti i ugleda . Pri tom sud je posebno eijenio da je
tuZilae рогоскп! covjek, Ijekar, humanista sa dugogodiSnjim
Ijekarskim згайогп i згайогп u СК u RepubIici CG i Juglosvenskom
Crvenom Krstu da je svoje angazovanje i funkcije koje je obavljao u
tim organizacijama obavljao volonterski i da je za svoj rad nagrdjivan
, da je kao javna licnost , poznat пе samo u gradu gdje zivi vec u
RepubIiei i sire ра je objavljenim tekstom tuzioceva licnost
predstavljena u negativnom smislu kod svih koji su ga poznavali .
Cinjeniea sto je u tekstu navedeno da tuzilac nije imao aktivno
ucesce u navodnim malverzacijama уес navodno росгйамао druge u
tome цпса!о je samo па intezitet i trajanje dusevnih bolova
tuzioea а timei па visinu naknade stete jer Ы naknada bila уеса
pod predpostavkom da je u tekstu objavljeno da je imao aktivno
ucesce u navodnim malverzaeijama jer Ы to asociralo ёиаоса da je
tuzilae imao i neposredne licne koristi od toga .

Odredbom cl. 31 stav 2 tada vazeceg Zakona о javnom informisanju
je propisano da ako se u javnom glasilu objavi neistinita informacija
kojom se narusava ugled ili interes liea па koje se informacija odnosi
ili vrijedja cast ili integritet pojedinca ili njegovo dostojanstvo ,
zaintersovano liee ima pravo па tuzbu za naknadu stete protiv autora
glavnog i cdgovornog urednika, озгпуабв ili izdavaca javnog glasila .

Kako je u postupku nesumnjivo utvrdjeno da sadrzina objavljenog
teksta sa fotografijom tL~Iioca vrijedja njegovu сазт i ugled to postoji
obaveza tuzenog kao izdavaca ReVije« О« da tuziocu naknadi
nematerijalnu stetu . Ukazati je da je u vrijeme kada je objavljen
tekst Ыо па snazi Zakon о javnom informisanju obzirom da je tek
zakonom о izmjeni zakona о medijima koji je objavljen u Sluzbenom
listu RCg Ьг. 62/02 ОО 15.11.2002 GOD. brisana odredba cl. 52
Zakona о medijima kojom je bilo propisano da се se isti primjenjivati
od 1. maja 2003 god. sto znaci da u vrijeme objavljenog teksta
nije Ыо u primjeni Zakon о medijima .

Cijeneci licnost шйюса te okolnosti konkretnog slucaja , sadrzinu
objavljenog teksta i inteziteta i trajanje dusevnih bolova koje je
tuzilae pretrpio usled objavljenog teksta sud je shodno odredbi с. 200
ZOO-a obavezao шйепц da tuziocu ро osnovu naknade nematerijalne
stete zbog povrede casti i ugleda isplati iznos od 5.000,00 eur dok je
zahtjev za preostali тгайеп! iznos od 5.000,00 eur .осою kao
neosnovan jer je sud vodio гаёцпа d? se dosudjenom naknadom



9

neostvaruje tezanja koja je protivna cilju i svrsi ove naknade
ocjenivsim da се dosudjenim iznosom se ostvariti svrha naknade stete

. Тцйюсц shodno odredbi cl. 278 stav 1 ZOO-a pripada kamata па
dosudjeni iznos .

Sud je shodno odredbi cl. 152 stav 2 ZPP-a tuziocu dosudio troskove
postupka u iznosu koji je srazmjeran uspjehu шйюса u sporu .Tako sto
je prvo utvrdio iznos troskova koji Ы tuziocu pripali da je u cjelosti
uspio u sporu а ti troskovi Ы bili za sastav tuzbe 125,00 eur , takse
па tuzbu i odluku i iznosima od ро 146,00 eur , troskove vjestacenja u
(znosu od 60 eur , zastupanje па 5 odrzanih rocista ро 125,00 eur ,
ilipo ovom osnovu 625,00 eur , za pristup punom. tuzioca па tri
осюйепа rocista ро 62,50 eur ili ро ovom osnovu iznos od 187,50 euir
sto Ы ukupno cinilo iznos od 1.289,50 eur .

Kako je tuzilac uspio u sporu sa 500/0 to mu je sud srazmjerno
uspjehu u parnici dosudio troskove u iznosu od 644,50 eur .

Na osnovu navedenog осшбепо je kao u izreci.

OSNOVNI SUD U PODGORICI
Оапа 12.7.2005 god.

SUDIJA
Nenad Otasevic s.r

PRAVNA POUKA
Protiv ove presude гпойе se
Izjaviti zalba u roku 15 dana od
Оапа donosenja ,Visem sudu u
Podgorici а preko OVQgSUdа~~~-t::--о'г~~~~.

<>", Су '1.
~ -(- <:-:', -г \

ZTO В v у, :r,:. па .~\\
-. ~ <t: :

ф-Ь . '~<O .J
о /'../, ..

•


