A.< g Y UREY P 4

P.br. 2809/09

OSNOVNI SUD U PODGORICI, kao parnini, po sudiji Nataliji Bori&i¢,
rjeSavajuéi u pravnoj stvari tuZioca Zivkévié Radisava, iz Podgorice, koga
zastupa punomoc¢nik Pordije Markus, adv. iz Podgorice, protiv tuZenog
Daily Press DOO iz Podgorice, Bulevar Revolucije br. 11, koga zastupa
Vujai¢ SaSa, adv. iz Podgorice, radi naknade nematerijalne Stete,
vr.sp.17.000,00 eura, nakog glavne i javne rasprave, zakljuCene dana
09.06.2011. godine, u prisustvu punomocnika parniénih stranaka, dana
20.06.2011. godine, donio je

PRESUDU

ODBIJA SE tu’beni zahtjev, kojim je trazeno da se obaveZe tuZeni da
tuZiocu, na ime naknade nematerijalne tete zbog pretrpljenih dusevnih
bolova zbog povrede ¢asti, ugleda i prava liénosti, isplati iznos od 17.000,00
eura, kao neosnovan.

OBAVEZUIJE SE tuZilac da tuZenom, na ime troskova postupka, isplati
iznos od 675,00 eura, u roku od 15 dana po pravosnaznosti presude, pod
prijetnjom izvrSenja. 3

Obrazlozenje

Tuzilac je u tuzbi i tokom postupka preko svog punomoénika u bitnom
naveo da je tuZeni u izdanju svog lista od 03.09.2009. godine, na naslovnoj
strani, najavio tekst koji je objavio u rubrici drustvo, na strani br. 11 tog
izdanja, pod naslovom: "Napad zbog &arke u kafiéu". Naveo je da se u
navedenom tekstu navodi da je dana 02.09.2009. godine, pritvoren oko
18:30 Casova, zbog sumnje da Je sa Marinkom Banoviéem organizovao
napad na izvjesnog Igora Pejoviéa, iz Podgorice, na nain §to je bacio
Molotovljev koktel ispod automobila i motora, koji su se nalazili u garaZi
njegove porodiéne kuée, u Staroj varosi. Dalje je naveo da se u spornom
tekstu navodi da je navedenom dogadjaju prethodila svadja u kafiéu "BK".
Istakao je da nije udestvovao u navedenom dogadaju, niti se tog dana nalazio
na mjestu gdje se isti dogodio. Dodao je da nije privoden u policiju, da nije
pritvaran, niti saslusavan, kako se u spornom tekstu navodi. Nadalje je naveo
da od dana objavljivanja spronog teksta trpi duSevne bolove, jakog
intenziteta, a sve iz razloga jer su njegova ugled i &ast u velikoj mjeri



povrijedeni, a priinjena mu je i ogromna moralna Steta, a imajudi u vidu da
su Vijesti najitaniji dnevni list u Crnoj Gori. Dodao je da kao fizicko lice
nije mogao da odgovori na navode tuZenog pa su neistine objavljene.

Punomoénik tuZioca je u zavr$nom izlaganju naveo da ostaje pri podnijetom
tuZbenom zahtjevu, s tim §to visinu istog, a imaju¢i u vidu nalaz i misljenje
vjestaka dr Stanka Mili¢a, precizira na iznos od 17.000,00 eura. Naveo je da
smatra da je u dokaznom postupku na nesumnjiv nacin dokazano da je
tuzeni objavio informaciju koja nije ta¢na, a to je da je povodom predmetnog
dogadjaja sasluSavan u policiji u svojstvu osumnjicenog, da je tom prilikom
bio pritvoren, a imajuéi u vidu dopis policiji koji je dostavljen po zahtjevu
suda. Nadalje je naveo da iz sadrzine nalaza i miSljenja vjestaka
neuropsihijatra proizilazi da je tuZilac trpio jake duSevne bolove. PredloZio
je da sud usvoji precizirani tuzbeni zahtjev.

Trokove postupka je traZio na ime sastava tuzbe, pristupa na odrZanim 1
odloZenim ro¢istima, te na ime sastava svih pismena, koja su predata sudu.

TuZeni je u odgovoru na tuzbu i tokom postupka, preko svog punomocnika,
osporio osnov i visinu tuzbenog zahtjeva, u bitnom navodeéi da tuZzilac nije
dokazao na koji je na¢in i u kom obimu pretrpio nematerijalnu Stetu. Naveo
je da tuzilac nije pruZio niti je_sian dokaz da se obraéao ljekaru zbog tegoba
koje navodi da je imao usled ‘objavljivanja spornog teksta. Naveo je da je
autor spornog teksta od nadleznih lica iz Uprave policije dobio informaciju
da su povodom spornog dogadaja sasluSani Marinko Banovi¢ i Radisav
Zivkovié, koju informaciju je objavio. Nadalje je naveo da se naknadno
ispostavilo da su navedena lica sasludana u svojstvu gradana, Sto autor teksta
nije znao u vrijeme objavljivanja istog. Dodao je da u tekstu nije istaknuto
da je tudilac ivrSio navedeni prekrdaj, ve¢ se navodi da je "...nepoznati
napada¢ do%ao u ulicu Spasa Nikoli¢a i kroz otvorenu garazu ubacio
Molotovljev koktel ispod parkiranog automobila i Pejovi¢evog auta". Dodao
je da nije imao namjeru da nanese Stetu tuZiocu ve¢ samo da prenese
informaciju o aktuelnim deSavanjima, to je njihov posao.

Punomoénik tuZenog je u zavr$nom izlaganju naveo da se iz iskaza svjedoka
Batezi¢ Biljane sa sigurno$éu ne moZe potvrditi da je ista postupala u skladu
sa pravilima struke, postujuéi Kodeks novinara Crne Gore, §to proizilazi iz
injenice da je navela lice od koga je dobila informacije o spornom
dogadjaju, 3to nije duZna da uradi, prema Zakonu o medijima, te dodao da
smatra da nema mjesta odgovornosti tuzenog Daily Press Doo, kao osnivacu



dnevnog lista Vijesti. Istakao je da iz sadrzine dopisa policije proizilazi da je
turilac saslu$an u vezi spornog dogadjaja, koju informaciju je objavila i
autorka teksta, s tim $to je ista objavila tekst shodno informaciji koju je od
svog izvora dobila. Predlo¥io je da se tuZbeni zahtjev odbije kao neosnovan.

Trodkove postupka je traZio na ime sastava odgovora na tuzbu, na ime
sastava podnesaka, te na ime pristupa na odrZanim i odlozenim ro¢istima.

Sud je u dokaznom postupku saslusao tuioca u svojstvu parni¢ne stranke,
saslugao svjedoka Biljanu Batezi¢, proditao izvjestaj Uprave policije, PJ
Podgorica, EKP za suzbijanje krvnih delikata od 21.04.2011. godine, br. 17-
22/24, procitao nalaz i misljenje vjeStaka neuropsihijatra dr.Stanka Milica od
27.05.2011. godine i izvrSio uvid u kopiju naslovne strane dnevnog lista
Vijesti, od 03.09.2009. godine i stranu br. 11 istog lista, od istog dana.

Cijeneé¢i navode stranaka i provedene dokaze, kako pojedinacno tako 1u
njihovoj medusobnoj vezi, u smislu odredbe ¢1.9 ZPP-a, sud je odlucio kao u
izreci presude, a sa sledeéih razloga.

Tuzilac je u svom iskazu datom u svojstvu parni¢ne stranke, naveo da je
sadryina teksta objavljenog u dnevnom listu Vijesti na naslovnoj strani te na
strani br. 11, dana 03.09.2009. godine, neta¢na, jer kriti¢nom prilikom nije
bio u kafiéu koji se navodi u tekstu, niti ima ikakve veze sa dogadjajem koji
se desio tog dana, a tog dana nije ni bio sa Marinkom Banovi¢em. Naveo je
da je oko 18:30 Casova bio u trznom centru Ginta$, a prije toga kod svoje
kuée. Dodao je da bi svoje navode mogao da dokaze svjedocima. Nadalje je
naveo da ga je u vezi spornog teksta, posle par dana kontaktirao novinar iz
Vijesti i da su ga molili da ih ne tuzi, navodeéi pri tom da ce biti "izribana"
koleginica koja je objavila tekst. Dodao je da ne zna ko je autor spornog
teksta, ali da zna da je Zenska osoba u pitanju. Nadalje je naveo da nije pisao
demant, niti se obracao tuzenom, u pisanoj formi, u vezi spornog teksta.
Nadalje je naveo da je po objavljivanju spornog teksta trpio duSevne bolove,
da je duSevne bolove trpjela i njegova porodica, a koja je informacija nije
mogla ostati neprimijecena, s obzirom na to da je objavljena u najcitanijem
dnevnom listu. Naveo je da su ga u vezi spornog teksta pozivali kako
rodbina, tako i prijatelji, da su ga zaustavljali na ulici, kako u vrijeme
objavljivanja istog tako i kasnije. Napomenuo je da je oZenjen i otac dvoje
mldb. djece. Dodao je da je upoznat sa ginjenicom da treba da se pise
demant u novinama, jer su se i neki njegovi prijatelji nasli u istoj situaciji, ali
da smatra da demant sluzi samo za dalje pisanje i kompromitovanje u



novinama. Naveo je da se nije obra¢ao ljekaru ali da je koristio tablete za
smirenje i to sedam do osam dana, Cetiri do pet bensedina dnevno. Dodao je
da se osje¢ao bespomoéno, te da je bio nervozan.

Svjedok Biljana Batezi¢, je u svom sviedockom iskazu navela da je
zaposlena kao novinar u dnevnom listu Vijesti, da je autor predmetnog
teksta objavljenog dana 03.09.2009. godine. Navela je da je dan prije nego
$to je objavljen sporni tekst dobila informaciju da je oko 18,00 ¢asova bagen
Molotovljev koktel, u garazi kuce, koliko se sjeéa Igora Pejovica u Staroj
varosi. Navela je da je tragom te informacije, istog dana bila u kucéi Pejovica,
gdje su joj njegovi roditelji i jo$ neki ljudi ispri¢ali kako se desio navedeni
dogadjaj, od podetka do kraja. Navela je da se nakon toga vratila u svoju
redakciju 1 pozvala pomocnika rukovodioca PJ Podgorica Tihomira
Gadevica, koji joj je rekao da ¢e se Cuti malo kasnije, zato §to je istraga u
toku. Nadalje je navela da je oko 20,00 Casova Gadevié pozvao i saopstio da
smatra da je sludaj rasvijetljen, da su uhapSeni Marinko Banovi¢ i Radislav
Zivkovié, ovdje tuZilac, te da je upravo da ne bi uslijedila tuZba ili reakcija
napisala to u blazem obliku, odnosno, napisala da su isti pritvoreni. Navela
je da joj je Gagevi¢ tom prilikom rekao da je tog jutra u nekom od kafica
ispod stadiona Buduénosti Banovi¢ i Zivkovi¢ posvadjali sa Pejovi¢em, da je
neka obi¢na &arka bila u pitanju i da su se gadjali dozerima za Secer, shodno
kojim navodima je formulisala naslov spornog teksta. U daljem razgovoru
Gagevié je saopstio da smatra da su oni ili neko povezan sa njima vinovnici
ovog dogadjaja odnosno bacanja Molotovljevog koktela, a da je motiv
svadja u kafiéu koja se dogodila istog dana u jutrarnjim ¢asovima. Dodala je
da joj je Galevi¢ nekoliko puta u toku razgovora rekao da su Banovi¢ 1
7ivkovié uhapseni, da su osumnjieni i da je u toku razgovor sa njim u
policiji. Navela je da je u to vrijeme imala sa Gacdevi¢em, na nivou Uprave
policije, dogovor da on bude neka vrsta portparola za PJ Podgorica, tako da
su gotovo svakodnevno od istog dobijali informacije o istim, ili sli¢nim
dogadjajima. Navela je da Gagevi¢ nikada nije prevario niti nju niti njene
kolege, niti im je davao netatne informacije, da godinama saradjuju, te
dodala da smatra da joj on nije dao bilo kakvu pogre$nu informaciju vezano
za Zivkovié Radisava. Navela je da je tokom razgovora Gacevi¢ dobro znao
sa kim razgovara, jer se predstavila da je novinar dnevnog lista Vijesti, a
znali su se i od ranije jer su saradjivali. Nadalje je navela da je u tekstu
navela da su tuZilac i Banovi¢ pritvoreni zbog sumnje da su bacili
Molotovljev koktel, te da u nastavku teksta nigdje nije decidno navela da su
to uradili, veé je navedeno da se istraga vodi, da su napadaci nepoznati 1 da
je u toku postupak istrage u policiji, Sto ukazuje da nije napravila



profesionalnu gresku, te da nije imala namjeru da tuzioca okleveta, ili da
napise nesto §to nije istina. Dodala je da je tuzilac imao korektnu saradnju sa
kolegama iz Vijesti, u vezi nekoliko slu¢ajeva, u kojima je on pominjan kao
akter dogadjaja. Dodala je da je nedavno Z/ivkovié u Vijestima demantovao
da je imao bilo kakve veze sa ubistvom Srdana Voji¢i¢a, a nakkon Sto ga je
stric ubijenog u medijima oslovio kao moguceg ubicu. Navela je da ni u
jednom od narednih brojeva sporni tekst i informacije nisu demantovani od
strane tuZioca jer da jeste, sigurno bi bilo objavljeno. Dodala je da u vezi
spronog dogadja nije iznijela li¢ni stav i miSljenje, a Sto proizilazi iz same
sadrZine teksta. Dodala je da nije u bilo kakvom sukobu sa tuziocem ve¢ da
je bila u korektnim odnosima sa istim.

Iz sadrZine izvjeStaja Uprave policije, PJ Podgorica, EKP za suzbijanje
krvnih delikata od 21.04.2011. godine sud je utvrdio da je tuzilac, povodom
spornog dogadaja, pozvan u sluzbene prostorije PJ Podgorica, gdje je
policija od njega, kao gradanina, prikupila obavjestenja, u smislu ¢l. 231 st.1
ZKP-a, o kom saslu$anju je sainjen zapisnik te da isti nije bio zadrZan u
prostorijama ove PJ. Nadalje je utvrdeno da je od strane OPS Ekspoziture za
JRM - PJ Podgorica, protiv Banovi¢ Marinka podnijeta prekrSajna prijava,
zbog prekrSaja poCinjenog na Stetu Pejovic Igora.

Iz provedenih dokaza prosti¢e da je na naslovnoj strani ND Vijesti od
03.09.2009. godine, najavljen c¢lanak sa naslovom "Molotovljev koktel
poslije Carke" iznad Cega je markiranim nadnaslov "Nakon bombaskog
napada na kucéu Igora Pejoviéa (29) pritvoreni Rade Zivkovié i Marinko
Banovi¢", dok je ispod naslova, inter alia, navedeno da je tuZilac bio
dugogodisnji tjelohranitelj biznismena Veska Barovic¢a. Najavljeni ¢lanak je
objavljen na 11 strani sa naslovom "Napad zbog &arke u kafiéu" sa
nadnaslovom: "Pritvoreni Rade Zivkovié i Marinko Banovi¢". U ¢&lanku je u
bitnom navedeno: "Podgori¢ani Radisav Rade Zivkovié i Marinko Banovié,
pritvoreni su juce oko 18:30 Casova, zbog sumnje da su organizovali napad u
kojem je baCen Molotovljev koktel ispod automobila i motora u garazi
porodi¢ne kuée Igora Pejoviéa (29) u Staroj varosi, "Policija vjeruje da su
Zivkovié i Banovié¢ umije$ani u napad, jer su jude ujutro u kafi¢u "BK"
ispod stadiona Buducnosti posvadjali sa Pejovicem, sa kojim su se znali od
ranije", "Zivkovié¢ i Banovié¢ su bili za istim stolom kada je u$ao Pejovié,
koji ih je gledao. Tada je skoc¢io Banovi¢ i pitao "Sta je, Sta me gledas", a
potom je sa Sanka uzeo dozer Secer i gadao Pejovica u glavu. Nakon toga,
doslo je do prepirki i koskanja, a gosti i konobari u kaficu su spijecili tucu",
"Nepoznati napada¢ dosao je u ulicu Spasa Nikoli¢a i kroz otvorenu garazu



ubacio Molotovljev koktel ispod parkiranog automobila i Pejovicevog
motora".

Odredom ¢&l. 47 Ustava Crne Gore je propisano da svako ima pravo na
slobodu izrazavanja govora, pisanom rije&ju, slikom ili na drugi naéin, s tim
da se pravo slobode izraZavanja moZe ograniciti samo pravom drugoga na
dostojanstvo, ugled i &ast i ako se ugroZava javni moral ili bezbjednost Crne
Gore. Prethodno navedeno pravo slobode izrazavanja predvideno je i ¢l. 10
Evropske konvencije o zastiti ljudskih prava i osnovnih sloboda. Nesumnjiv
interes javnosti da bude informisana o svim C¢injenicama koje su od
drustvenog znadaja Crna Gora jamdi i €l. 1 Zakona o medijima i to na nivou
standarda koji su sadrzani u medjunarodnim dokumentima o ljudskim
pravima i slobodama.

Evropski sud za ljudska prava kroz opseznu sudsku praksu Stampi daje
poseban status u uZivanju sloboda garantovanih ¢l. 10 Evrposke konvencije
o zadtiti ljudskih prava i osnovnih sloboda jer je obaveza Stampe da
saopstava informacije i ideje od javnog interesa, a pored toga, pravo
gradjana da dobiju takve informacije odgovara duznosti Stampe da saopStava
te informacije.

Dakle, uloga i zadatak Stampe u demokratskom druStvu je da saopstava
informacije ili ideje o svim ‘itanjima od javnog interesa ali se od njih
istovremeno zahtijeva da prilikom saop$tavanja djeluju dobronamjerno, "u
dobroj vjeri", i na preciznom Cinjeninom osnovu te da obezbijede
"pouzdane i precizne informacije" u skladu sa novinarskom etikom,
primjenom validnih standarda koji su sadrZani u Zakonu o medijima,
Eti¢kom kodeksu novinara i ustaljenim evropskim standardima.

Sud je nesporno utvrdio da je tuZilac, dana 02.09.2009. godine pozvan u
sluzbene prostorije PJ Podgorica, gdje je policija od njega, kao gradanina,
prikupila obavjestenja o dogadaju bliZze naznadenom u spornom tekstu, u
smislu &l. 231 st.1 ZKP-a, o kom sasluSanju je sadinjen zapisnik te da isti
nije bio zadrZan u prostorijama ove PJ. Samim tim proisti¢e da tuzilac tom
prilikom nije bio osumnjiden za izvrienje bilo kog krivi¢nog djela te da mu
nije bilo odredeno zadrZavanje u policiji niti pritvor.

Iz iskaza svjedoka Biljane Batezi¢, autora spornog teksta proizilazi da je ista
po dobijanju informacije o spornom dogadaju preduzela istrazivacke radnje
radi provjere ta¢nosti informacije, da je ista bila na licu mjesta te informaciju



provjerila kod zvani¢nika Uprave policije koji joj je rekao da su tog jutra, u
nekom od kafi¢a ispod stadiona Buduénosti, Banovié i Zivkovié¢ posvadjali
sa Pejovicem, da je neka obi¢na carka bila u pitanju i da su se gadjali
dozerima za $ecer te da su uhap$eni Marinko Banovi¢ i Radislav Zivkovig,
ovdje tuzilac.

Zbog navedenog proisti¢e da je Biljana Batezi¢ kao autor novinskog ¢lanka
u kome su iznijete informacije u vezi sa navodnim pritvaranjem tuZioca,
prije objavljivanja tih informacija preduzela sve istrazivake radnje koje su
joj kao novinaru bile na raspolaganju. Nakon preduzimanja tih radnji ista
nije imala razloga da sumnja u istinitost tih dobijenih informacija odnosno
imala je opravdanog razloga da vjeruje da su dobijene informacije istinite,
jer joj istinitost informacija nije negirao ni pomoc¢nik rukovodioca PJ
Podgorica Tihomir Gacevi¢ ve¢ joj je u najmanju ruku reeno da se prema
tuZiocu primjenjuju odredjene mjere i radnje. Pri tom, sud je imao u vidu da
iz sadrZine izvjeStaja Uprave policije, PJ Podgorica, EKP za suzbijanje
krvnih delikata od 21.04.2011. godine proizilazi da je tuzilac pozvan u
sluzbene prostorije PJ Podgorica, gdje je policija od njega, kao gradanina,
prikupila obavjes$tenja o spornom dogadaju.

Uvidom u sadrzinu citiranog teksta, a slijede¢i navode tuzioca kao i iskaz
svjedokinje Biljane Batezi¢, novinara tuZene, a autora spornih tekstova, sud
je zaklju¢io da svrha i namjera njihovog objavljivanja nije bila da povrijedi
prava liCnosti tuzioca, ve¢ upravo da upozna ¢italaGku publiku o aktuelnom
dogadaju.

Po nalaZenju ovog suda iako sloboda izrazavanja mora biti uskladjenja sa
pravom pojedinca na moralni integritet (Cast i ugled), interes tuZioca da
zadtiti svoj ugled ne moze biti dovoljan da odnese prevagu nad javnim
interesom, da se sacuva sloboda Stampe, da pruZi informacije od javnog
interesa, a imajuéi u vidu znacaj i potrebu da javnost bude blagovremeno
obavijeStena o svim pitanjima od javnog interesa, obzirom da se ne moZe od
Stampe traZiti da objavi samo u potpunosti dokazane &injenice, jer u tom
slu¢aju Stampa ne bi mogla objaviti gotovo nista (Thorgeir Thorgeirson
protiv Islanda 1992. godine).

Naime, na osnovu Zakona o medijima kojim se uredjuje pravo na javno
informisanje zasnovano na slobodi izraZavanja, kao jedno od osnovnih
nacela pojavljuje se i obaveza novinara i odgovornost urednika da prije



objavljivanja informacije koja sadrzi podatke o odredjenom dogadjaju,
pojavi ili liénosti provjeri njeno porijeklo, istinitost i potpunost.

Pomenuti razumni napor predstavlja pravni standard, koji je razlicit od
sludaja do sludaja i ¢ije tumacenje je takvo ostavljeno sudu na slobodnu
ocjenu. U konkretnom slu¢aju po nalaZenju suda autor spornih tekstova je
uginila potreban napor da dodje do istine, a isti je po ocjeni suda bio
usmjeren na pruzanje preciznih i pouzdanih podataka. Cilj odnosno namjera
objavljivanja ovakvog teksta je obavjeStavanje javnosti o aktuelnom
dogadjaju.

S tim u vezi, tuzilac je bio u moguénosti da u skladu sa ¢l. 26 Zakona o
medijima trazi ispravku ili obavjestenje, kojim bi eventualno iznio drugacije
ginjenitno stanje u konkretnoj situaciji. Imajuc¢i u vidu naprijed navedeno
kao i odredbu &1.205 st.2 ZOO-a da onaj ko ugini neistinito saopStenje o
drugome ne znajuéi da je ono neistinito ako je on ili onaj kome je saopStenje
uéinio imao u tome ozbiljnog interesa, sud nalazi da nema osnova
odgovornosti na strani tuZenog, jer je sporni tekst zasnovan na Cinjenicama
za koje je novinar tuZenog imao dovoljno razloga da vjeruje da su istinite te
da su u interesu javnosti, kako bi se ista upoznala sa aktuelnim dogadajem.

U prilog ovakvom zaklju¢ku suda, ide i miSljenje i stav Evropskog suda za
ljudska prava u Strazburu, koji je na osnovu slucajeva iz bogate sudske
prakse zaklju¢io da : "Ako je u vrijeme objavljivanja informacija novinar
imao dovoljno osnova da vjeruje da neka informacija predstavlja istinu,
njega ne bi trebalo kazniti. Stoga, od novinara treba traziti samo da izvrsi
razumnu provjeru i dobronamjerno predstavi ta¢nost vijesti. Dakle, sve dok
novinar vieruje da je informacija istinita, namjera da se oklevece odredjeno
lice ne postoji pa prema tome za ponasanje novinara ne moze se izreci
sankcija shodno odredbama kojima se zabranjuje namjerna kleveta. Takve
kazne bi dovele u opasnost samu slobodu izrazavaja i funkcioniSu kao
cenzure za sve medije, ometajuéi §tampu u vrSenju svoje uloge "psa Cuvara".

Po ocjeni suda u konkretnom sludaju, nema dokaza da je sporni tekst
satinjen zlonamjerno, odnosno da jer bio usmjeren kao atak na moral, ugled,
Cast i dostojanstva tuZioca, odnosno da je bio sraCunat na klevetnicku
kampanju tuzioca kao pojedinca u drustvu.

Sud je cijenio nalaz i miljenje vjestaka medicinske struke te navode tuZioca
da je imao zdravstvenih problema usled objavljivanja spornog teksta, da je



nekoliko dana po objavljivanju istog pio po sedam do osam bensendina, ali
nalazi kod prethodnog navedenog da su isti irelevantni za drugacije
presudjenje ove pravne stvari, a sa kog razloga iste nije posebno
komentarisao.

Dakle, po nalaZzenju ovog suda sporni tekstovi objavljeni u ND "Vijesti" nisu
mogli prouzrokovati kod tuzioca duSevne bolove takvog inteziteta koji bi
opravdao dosudivanje naknade nematerijalne Stete zbog povrede Casti i
ugleda zbog Sega je tuzbeni zahtjev kojim je traZeno da se obaveZe tuZeni da
tuZiocu, na ime naknade nematerijalne $tete, isplati iznos od 17.000,00 €,
odbijen kao neosnovan.

Kako je tuZeni uspio u sporu, to istom shodno €l. 152 ZPP-a pripadaju
troskovi postupka u ukupnom iznosu od 675,00 €. Isti se odnose na ime
sastava odgovora na tuzbu u iznosu od 150,00 €, na ime pristupa na 3
odrzana rocista u iznosu od po 150,00 €, pristupa na 1 odloZenom rocista u
iznosu od 75,00 €. Sud nije dosudio tuzenom troskove postupka na ime
pristupa na etiri odloZena ro€ista (29.06.2010., 11.05.2010.27.09.2011. i
08.02.2011. godine), obzirom da ista nisu odlozena krivicom tuZioca vec iz
objektivnih razloga. Nadalje sud nije dosudio tuZenom troSkove na ime
sastava obrazloZenog podneska iz razloga Sto isti nije bio nuzan za vodenje
postupka, a navodi istog su, po ocjeni suda, mogli biti istaknuti na rocistu.

Na osnovu izloZenog, odluéeno je kao u izreci presude.

OSNOVNI SUD U PODGORICI
Dana, 20.06.2011. godine

SUDIJA
Natalija Boricié¢,s.r

PRAVNA POUKA:

Protiv ove presude moZe se izjaviti Zalba
Visem sudu u Podgorici, a preko ovog suda
u roku od 15 dana od dana prijema iste.

ovjerava




	presuda 1
	presuda 2
	presuda 3
	presuda 4
	presuda 5
	presuda 6
	presuda 7
	presuda 8
	presuda 9

