P.br.3027/05

OSNOVNI SUD U PODGORICI, sudija Magdalena Zecevi¢, u parnici tuZioca
Dusanke Jekni¢, iz Podgorice, koju zastupa punomoc¢nik Tomislav Dedic, adv.
~iz Podgorice, protiv tuzene DOO "JU Medija Mont" Podgorica, ul.13 jula bb,
koga zastupa izvrs$ni direktor Mladen Milutinovié, €iji je punomoénik Nebojsa
Asanovi¢, adv. iz Podgorice, radi naknade nematerijalne Stete, vr.sp.50.000
€, nakon glavne javne rasprave zakljucene dana 9.11.2006.godine, u

prisustvu tuZioca, punomocnika tuZioca, te punomoc¢nika tuZene, donio je dana
20.12.2006.godine

PRESUDU

I. DJELIMICNO SE usvaja tuibeni zahtjev tuiioca, pa se tuieni obavezuje da

po osnovu pretrpljenih dusevnih bolova, zbog povrede ugleda i casti tuZioca,
plati tuZiocu, kao vid nematerijalne stete, iznos od 20.000 €.

Tuzeni je duzan da na ime parnicnih troskova postupka plati tuziocu iznos od
672,5 €.

Sve prednje u roku od 15 dana po pravosnainosti presude.

Il. Tuzbeni zahtjev iznad dosudjenog u stavu | izreke, kojim je tuzilac traZio da
mu tuZeni po osnovu pretrpljenih dusevnih bolova, zbog povrede ugleda i
casti, kao vid nematerijalne stete plati iznos od jos 30.000 €, ODBIJA SE ,
kao neosnovan.

ObrazloZenje

TuzZilac u tuzZbi, podnesku i rijeci na raspravi preko svog punomocnika, spornu
stvar predstavlja:

Dnevni list "Dan", ciji je osniva¢ tuieni, je kontinuirano u periodu od skoro
godinu dana, za tuZioca iznio neistinite informacije koje su imale za cilj
povredu, casti i ugleda tuZioca.

Naime, dana 7.01.2003.godine, objavljen je tekst pod nazivom
"CRNOGORKA VLASNICA NAJLUKSUZNIJE JAVNE KUCE U MILANU",
koji je bio uvodni tekst za serijal tekstova kojima pocinju grube neistine za
tuzilju. U datom tekstu tuZeni navodi "Crnogorka je u pocetku drzala
trecerazredne javne kuce", da bi samo nakon pola godine postala vlasnica



najekskluzivnije javne kuce u Milanu. U tekstu se daje opis te javne kuce i
navodi da se u istoj za provedenu no¢ tarifa kretala od 1.000 dolara na sat i

da su mnogi od mocnijih ljudi iz Italije, a posebno iz Crne Gore "bili njeni
klijenti, da ne kazemo musterije".

Dana 16.01.2003.godine, objavijen je tekst pod naslovom "ZA OTKUP
KCERKE - ITALIJANIMA PLATIO 6.000.000 €", u kojem tekstu se govori o
neimenovanom crnogorkskom biznismenu c¢ija je kéerka novu 2003.godinu
docekala u Milanu. Na perfidan nacin govori se o mogucnoj emotivnoj vezi
prve "Milanske noéne dame" i biznismena i raskidu kada mu je "Milanska
dama" zaprijetila da ¢e mu kad tad to vratiti, koju prijetnju je ostvarila
otmicom, u kojoj je "primopredaju novca izvrsila vlasnica javne kuce", u
iznosu od 6.000.000 €.

U listu "Dan" od 23.01.2003.godine, objavijen je tekst "CRNOGORSKI
MOCNICI 1 NJIHOVE ZENE NA VIDEO KASETAMA MILANSKE JAVNE
KUCE", u kome se izmedju ostalog navodi da su mo¢énici iz Crne Gore, bili
gosti u Milanskoj javnoj kuci. TuZilja je, u ovom tekstu, prema daljim
navodima tuZbe predstavljena kao ucjenjiva¢ koji koristi ucjenu putem
kompromitujuc¢ih kaseta funkcionera i njihovih supruga sa nepoznatim
mladiéima u ne bas zavidnim pozama. Nadalje konstatuje da je jedan od
"crnogorskih mocénika vlasnici javne kuce", kupio prsten od 200.000 DM.

U tekstu pod nazivom "ISPRED MILANSKE JAVNE KUCE DVA DZIPA
ODLETJELA U VAZDUH", objavlienog u dnevnom listu "Dan" od
27.01.2003.godine, tuzilja je predstavijena kao bezobzirni osvetnik,
ucjenjivac, kurtizana, cije su "mnoge musterije funkcioneri iz najvisih
italijanskih instanci, a da njena mo¢ proizilazi iz prostituisanja”. Navodi se
nadalje da su crnogorski funkcioneri na ucjenjivanje milanske dame, da ce
kompromitujué¢i materijal pokloniti poznatom italijanskom tabloidu,odgovorili
eksplozijom dva dzipa ispred "velelepne firme" tuzilje.

Dana 24.03.2003.godine, objavljen je tekst pod nazivom "ISTALIJANSKI
TUZILAC SASLUSAO VLASNICU EKSKLUZIVNE MILANSKE JAVNE KUCE",
u kome se vilasnica ekskluzivne milanske javne kuce predstavija kao produiena
ruka kriminalaca osumnjicenih za Sverc duvana, "koja je otvaranjem
ekskluzivne javne kuce u elithom dijelu Milana, uvecala ne malo bogatstvo,
steceno takodje duvanskim biznisom". U datom tekstu tuZeni dalje navodi da
je tuiilje "iskazala spremnost da pomogne italijanskom pravosudju kako bi se
pojedini crnogorci doveli pred licem pravde".

U broju od 7.07.2003.godine, pod naslovom "MILO | DUSKA ORTACI
ZBOG 10.000.000 USD", iznosi se perfidna i gruba neistina da su Milo
Djukanovi¢ i Duska Jekni¢ ortaci u duvanskom biznisu od 10.000.000 dolara,
u kojem je tuZilja predstavljena kao kriminalac, koji je prisvojio ogromni
novac.



Dana, 29.10.2003.godine, objavijen je tekst pod nazivom "DUSANKA
JEKNIC U KUCNOM PRITVORU", ¢iji sadriaj ima za cilj da tuizilju predstavi
kao opasnu osobu za lica umijesana u Sverc duvana. U predmetnom tekstu se
daje puno ime i prezime tuZilje, kao uvod u kasnije clanke gdje se ponovo
predstavija kao "DAMA IZ MILANA, VLASNICA JAVNE KUCE".

U broju od 10.11.2003.godine, objavljen je tekst pod nazivom "SELZIJEV
SVJEDOK U PODGORICKOM KUCNOM PRITVORU". Iz istog se moie
zakljuciti da je prema tvrdnjama neidentifikovanog sagovornika "Dana",
nestali svjedok Selzija "¢uvena dama iz Milana”, u kojem tekstu se iznosi
gruba neistina da su joj oduzeta sva dokumenta osim vozacke dozvole, te da je
ista ucjenjivana od strane Mila Djukanoviéa, Veselina Baroviéa i Branka
Vujosevica.

U broju od 10.01.2004.godine, "Dan" kao prvorazrednu senzaciju, objavljuje
¢lanak pod nazivom "KIDNAPOVANA DUSANKA JEKNIC", u kom tekstu
"Dan", obznanjuje grubu, drsku neistinu o boravku tuZilje u selu Prijevor kod
Herceg Novi. U navedenom tekstu stoji konstatacija da je tuZilja oteta i
gliserom "lIta.B 1103" odvedena u Italiju, pa se konstatuje da je tuiilja
odbjegli zasticeni svjedok, i da se dosta u javnosti spekulisalo da se radi o Zeni
iz Crne Gore, zapravo o cuvenoj dami iz Milana, koja je bila jedna od glavnih
zagovornika da se odmota klupko duvanske afere u koju je i sama bila
ukljucena zajedno sa prijateljima iz Crne Gore.

12.01.2004.godine, objavljen je tekst pod nazivom "NEKO LAZE A TO NIJE
DAN", gdje tuiilja odgovara "Danu" i tuienom da sve $to su o njoj objavili

predstavlja gnusnu i tesku laz koja duboko povredjuje njenu cast, ugled i
dostojanstvo.

Sa pozivom na ¢1.200. ZOO-a, tuZilac tuzbom traZi da sud obaveZe tuzenog da
na ime dusevnih bolova, zbog povrede ¢asti i ugleda tuZioca, tuZiocu isplati
iznos od 50.000 €, pri kojem zahtjevu je ostao i u konacnom izlaganju,
trazeci troskove spora.

TuZeni u odgovoru na tuzbu - pismenom podnesku od 28.12.2005.godine, i
rije¢i punomo¢énika na raspravi, osporio je tuibeni zahtjev tuZioca u cjelosti ,
pri cemu nije sporio da su u dnevnom listu "Dan", objavljeni navedeni clanci,
uz isticanje da je autor navedenih tekstova bila redakcija, na cijem celu je bio
glavni i odgovorni urednik pok.Dusko Jovanovi¢, kojem su jedino bili poznati
izvori informacija, i kome je moZda bilo poznato ko je "Dama iz Milana", i sve
drugo vezano za navedene clanke.

Pogibijom Duska Jovanovica, tuZeni iz objektivnih razloga ne moZe saopstiti
izvore informacija, niti na koga se tacno odnosi termin "Dama iz Milana". No,



citanjem navedenih clanaka, lako je uocljivo da se tuZiljino ime ne pominje, te
tuZzenom nije jasno kako se tuZilja prepoznala u navedenim ¢lancima.

Nalazeéi da tuzilja nije dokazala da je pretrpljela nematerijalnu Stetu, niti da se
eventualna Steta moZe pripisati radnjama tuienog, osporavajuéi visinu iste,
tuZeni predlaze da sud odbije tuZbeni zahtjev, pri éemu je ostao i u konacnom
izlaganju trazeéi troskove spora.

Sud je na raspravi izveo dokaze: procitao tekstove objavijene u dnevnom listu
"Dan", danma 7.01.2003.godine, pod nazivom"Crnogorka vlasnica
najluksuznije javne kuce u Milanu"; dana 16.01.2003.godine pod nazivom
"Za otkup kcerke - italijanima platio 6.000.000 €": dana 23.01.2003.godine
pod nazivom "Crnogorski moc¢nici i njihove Zene na video- kasetama Milanske
javne kuce": dana 27.01.2003.godine pod nazivom "Ispred Milanske javne
kuce dva diipa odletjela u vazduh"; dana 24.03.2003.godine pod nazivom
"Istalijanski tuZilac sasluSao vlasnicu ekskluzivhne Milanske javne kuce"; dana
7.07.2003.godine pod nazivom "Milo i Dusko ortaci zbog 10.000.000
UsSD"; dana 29.10.2003.godine pod nazivom "Dusanka Jekni¢ u kuénom
pritvoru”; dana 10.11.2003.godine pod nazivom "Selzijev svjedok u
podgorickom kucénom pritvoru"; dana 10.01.2004.godine pod nazivom
"Kidnapovana Duska Jekni¢"; dana 12.01.2004.godine pod nazivom "Neko
laze, a to nije Dan", te izveo dokaz saslusanjem tuZilje u svojstvu parnicne
stranke.

Ocjenom navoda stranaka i dokaza izvedenih u postupku, sud je nasao:

Medju strankama nije sporno, a sto se utvrdjuje uvidom u iste da je dnevni
liste "Dan" u kontinuitetu u periodu od godinu dana objavio tekstove pod
nazivom "Crnogorka vlasnica najluksuznije javne kuce u Milanu" -
7.01.2003.godine; "Za otkup kcerke - italijanima platio 6.000.000 €"-
16.01.2003.godine; "Crnogorski moc¢nici i njihove Zene na video kasetama
Milanske javne kuce" - 23.01.2003.godine; "Ispred Milanske javne kuce dva
diipa odletjela u vazduh" - 27.01.2003.godine; "ltalijanski tuZilac saslusao
vlasnicu ekskluzivne milanke javne kuce" - 24.03.2003.godine; "Milo i Duska
ortaci, zbog 10.000.000 USD" - 7.07.2003.godine; "Dusanka Jekni¢ u
kuénom pritvoru” - 29.10.2003.godine; "Selzijev sviedok u podgorickom
kuénom pritvoru” - 10.11.2003.godine; "Kidnapovana Duska Jekni¢" -
10.01.2004.godine; "Neko laze, a to nije Dan" - 12.01.2004.godine (Tajna
policija u potrazi za izvorom Dana.).

Serijal tekstova u dnevnom listu "Dan" pocinje tekstom od 7.01.2003.godine
pod nazivom "Crnogorka vlasnica najluksuznije javne kucée u Milanu", u kojem
se izmedju ostalog navodi da je ugledna Crnogorka vlasnica najekskljzivnije
javne kuce u Milanu, u kojoj se usluge naplacuju po 1.000 dolara na sat, te da
ugledni crnogorski biznismeni ¢esto posjecuju javnu kucu, gdje nakon napornih
poslovnih pregovora, sebi daju oduska.



U ostalim tekstovima u kontinuitetu se pominje "Milanska dama" , kao osoba
koja ucjenjuje crnogorske funkcionere, organizuje otmice najuzih ¢lanova
porodica istih, potom posreduje u placanju otkupnine, posjeduje video snimke
u kojima se crnogorski funkcioneri - biznismeni i njihove supruge, nalaze na
video kasetama Milanske javne kuce, u ne bas za javnost zavidnim pozama,
koju video dokumentaciju "Milansko-crnogorska dama" koristi pri ucjenjivanju
za uvecavanje svoga bogatsva i izgradnju svog drustvenog statusa.

Nadalje u tekstu pod nazivom "Ispred Milanske javne kuce dva diipa odletjela
u vazduh", objavljuje se informacija o navodnom obrac¢unu crnogorskih
funkcionera i Milanske dame, gdje crnogorski funkcioneri metodom
zaplasivanja, - dizanja u vazduh dva diipa parkirana ispred Milanske javne
kuce, upozoravaju viasnicu Milanske javne kuce da prestane sa ucjenama u
smislu objavljivanja kompromitujuce video dokumentacije visokih driavnih
funkcionera Crne Gore.

Dana 24.03.2003.godine, pod nazivom "ltalijanski tuzZilac saslusao vlasnicu
ekskluzivne javne kuce", objavijen je tekst u kome je nmavodno crnogorska
milanska dama, saslusana od strane istalijanskog javnog tuZioca kako bi
pomogla da se pojedini Crnogorci umijesani u duvansku aferu izvedu pred
licem pravde.

U takstovima objavljenim u periodu od 7.07.2003.godine do pocetka januara
2004.godine, pod nazivom "Milo i Duska ortaci zbog 10.000.000 USD",
"Dusanka Jekni¢ u kuénom pritvoru", "Salzijev svjedok u podgorickom
kuénom pritovru”, "Kidnapovana Duska Jeknic¢", iznose se informacije o
navodnoj ortackoj vezi u duvanskoj aferi Dusanke Jekni¢ i Mila Djukanovica,
otvaranju racuna na ime ministra inostranih poslova pok. Janka Jeknica,
supruga Duske Jeknic, na ciji racun su se slivale "prljave" pare u duvanskom
Svercu, pokusaju prebacivanja novca sa racuna pok.Jekni¢a na drugi racun,
tuZiljinog odbijanja da to ucini, a potom izgladjivanja odnosa sa premijerom
Djukanoviéem.

U tekstu "Dusanka Jekni¢ u kucnom pritvoru” od 28.10.2003.godine, tuzilja
se predstavlja kao opasna osoba umijeSana u Sverc duvana, te da se nalazi u
"kuénom pritvoru u Podgorici u ul.Dalmatinskoj,pracena od strane policije",
dok se u tekstu "Selzijev svijedok u podgorickom kuénom pritvoru" navodi, da
je nestali svjedok "Salzija", ¢uvena dama iz Milana, koja je upetljana u
dunvansku aferu, te da joj se navodno prijeti i ucjenjuje eventualnom
porodicnom tragedijom. Potom slijedi tekst pod nazivom "Kidnapcvana Duska
Jeknic", gdje se navodi da je tuZilja pod stalnim video nadzorom i kontrolom
boravila u selu Prijevor kod Herceg Novog i da je oteta gliserom "Ita - B
1103", i odvedena u Italiju. U navedenom tekstu stoji konstatacija da je
tuzilja odbjegli zasticeni svjedok - ¢uvena dama iz Milana i jedan od glavnig
zagovornika da se odmota klupko duvanske afere u koju je i sama upetljana.



U tekstu od 12.01.2004.godine, pod nazivom "Tajna policija u potrazi za
izvorom Dana", redakcija "Dana" komentarise istupanje Dusanke Jakni¢, na
TV "In",( gdje je pokusala da demantuje pisanje "Dana"),navodeci deset
pitanja za DuSanku Jeknic i kolege iz "Ina", koji nisu postavijeni Dusanki
Jeknié od strane TV "In", u smislu "Sta je sa 10.000.000 dolara Vlade RCG,
koje su bile na privatnom racunu pok. muia DusSanke Jekni¢ u italijanskim
bankama, Sta je sa optuZnicom koju je protiv nje podiglo tuZilastvo iz Napulja,
zasto od jula prosle godine ne ide u Italiju, zasto pred kamerama nije pokazala
svoja licna dokumenta pasos i sl., $ta moZe reci o svojim bliskim prijateljima -
mafijasina Paulu Savinu i Prudentinu, zasto nije demantovala ono S§to su
potvrdili mjestani hercegnovskog sela Prijevor da se tamo nalazila prvih dana
januara i gdje zapravo Zivi itd.". U datom tekstu navodi se da su pripadnici
odmah po objavijivanju informacije da je Dusanka Jeknic¢ gliserom iz luke
Zelenika odvedena u nepoznatom pravcu, poceli sa ispitivanjem nekih svojih
sluzbenika zaposlednih u luci, a posjetili su i pojedine mjestane Prijevora, ne bi
li saznali od koga je "procurila informacija”, te da je interesantno Sta su to
trazili sluzbenici DB-a, ako Dama iz Milana, kako je i sama rekla nije boravila
tamo. U datom tekstu se pod podnaslovom "Jekniceva u Prijevoru cekala
stabilizaciju vramenskih prilika na moru”, navodi da Dusanka Jaknic¢ nije
kidnapovana vec je njen "gliserski” boravak u inostranstvu bio dobrovoljan, te
da je gliser sa oznakom "Ita - b - 1103" kojim se odvezla Jekniceva poznat
kao svercerski. Redakcija Dana zakljucuje "Neko u ¢itvaoj prici laze ali to nije
Dan. Vec vidjeno".

Polaze¢i od ovako utvrdjenog cinjenicnog stanja, sud je nasao da je tuzbeni
zahtjev tuZioca djelimi¢no osnovan, i da ga je valjalo usvojiti i odluciti kao u
izreci presude.

Naime, u navedenim tekstovima, objavljene su grube neistine kojima se
vrijedja cast i ugled tuZioca. TuZeni, na kome leZi teret dokazivanja istinitosti
objavljenih informacija, nije sudu ponudio cinjenice, kojima bi dokazao
istinitost istih. Pozivanje tuZenog na neimenovani izvor objavljenih informacija
ne oslobadja tuZenog odgovornosti. TuZzenog ne oslobdja odgovornosti tvrdnja
da se u predmetnim tekstovima ne pominje tuZilja imenom i prezimenom. Isto
je bez znacaja, pri cinjenici da se ve¢ u prvom objavljenom tekstu "Crnogorka
viasnica najekskluznivnije javne kuce u Milanu”, navodi da je "Dama iz
Milana", gospodja iz Podgorice, koja je bila supruga jednog uglednog
crnogorskog funkcionera. Kako je javnosti poznato da je suprug tuZilje
pok.]Janko Jekni¢, kao visoki driavni funkcioner, obavljao znacajne poslove u
Milanu, to dovodeéi u vezu sadriinu tekstova u kojima tuZilja nije imenovana,
ve¢ se oslovljava kao "Dama iz Milana", sa ostalim osporenim tekstovima u
kome se navodi njeno puno ime i prezime, a potom imenom i prezimenom
oslovljava kao "Dama iz Milana", "Crnogorka iz Milana", to jasno upucuje



na zakljucak da je tuZeni objavljujuci sporne tekstove, koristeci termin "Dama
iz Milana" aludirao na tuzilju.

Sud nalazi da tuZeni u konkretnom slucaju nije postupao dobronamjerno. Cak
naprotiv tendeziozno je javnosti predstavio tuZilju kao lice bez moralnih i
ljudskih kvaliteta, koja svoju ¢ast prodaje za novac.

Odredbom ¢l.20. st.2. Zakona o medijima (Sl.list RCG br.51/02), propisano
je: "Ako mediji objave programski sadriaj kojim se narusava zakonom
zasticeni interesi lica na kojima se informacija odnosi, ili kojima se vrijedja ¢ast
ili integritet lica, iznose ili prenose neistiniti navodi o njegovom Zivotu, znanju
i sposobnosti, zainteresovano lice, ima pravo na tuibu nadleinom sudu za
naknadu Stete, protiv autora i osnivaca medija".

Ovaj sud nalazi da su predmetne objavljene informacije takve da vrijedjaju
cast i ugled tuZilje. Objavijujudi iste u duZem vremenskom periodu, tuZeni je
manifestovao grubo vrijedjanje tuZioca i podcjenjivanje tuZiljinih moralnih
vrijednosti koje posjeduje kao gradjanin, majka i ugledni clan drustva.
Objavljujuéi neistinite tvrdnje za tuZilju, omalovaZavajuéi je putem sredstava
informisanja, tuZeni je kod tuZilje izazvao dusSevne bolove koji opravdavaju
dosudjivanje pravinéne novcane naknade u smislu ¢I.200 ZOO-a.

Intezitet dusevnih bolova, sud je utvrdio iskazom tuZilje saslusane u svojstvu
stranke, iz Cijeg iskaza se utvrdjuje da je tuZilja udovica, samohrana majka
dvoje djece, da se sa sadrZzinom osporenih tekstova upoznala citanjem istih na
Internetu, da je u Istaliji Zivjela 15 godina gdje joj je suprug obavljao posiove
konzula, gdje je uZivala odredjeni ugled, da su objavljeni tekstovi u "Danu",
bez obzira Sto nije bilo navedeno njeno ime, asocirali gradjane na nju kao
Damu-Crnogorku iz Milana, te da su izazvali veci broj telefonskih poziva, koji
su je naveli na razmisljanje o datim tekstovima, da nije bila u mogucnosti da se
brani, jer u tekstovima nije bilo navedeno njeno ime, da joj je sve to dosta
tesko palo, a i njenoj djeci - sinu koga su zvali drugovi pitajuci ga "je li to
tvoja majka". Iz iskaza tuzilje, dalje se utvrdjuje da potice iz ugledne porodice,
da je casno Zivjela Zivot udovice kao majka dvoje djece, a da je u vrijeme
objavljivanja datih tekstova imala podrusku saradnika i porodice, u smislu
razumijevanja. No, da bez obzira na protek vremena, nije uspjela da preboli
neistine koje su o njoj objavljene. Istice, da je podnosila privatnu tuzbu protiv
urednika "Dana", sada pok.Duska Jovanovica, a da je nakon njegove smrti
povukla tuibu, postujuci osjecanja porodice preminulog, jer je i sama doZivjela
smrtni slucaj u porodici.

Prilikom odredjivanja visine naknade, sud je vodio racuna o znacaju
povrijedjenog dobra i cilju kojem ova naknada sluzi, pa je nasao da je
adekvatna novéana naknada u konkretnom slucaju 20.000 €, u kom dijelu je
usvojio tuzbeni zahtjhev tuZioca, i obavezao tuienog da naknadi Stetu tuZiocu.



Nalazeci da je dosudjeni iznos u srazmjeri sa ja¢inom povrede zasticenog dobra
i dusevnog bola koji tuzilac trpi, sud je u pogledu viska potraZivanja, van
dosudjenog iznosa , u iznosu od 30.000 €, odbio tuzbeni zahtjev tuZioca kao
neosnovan, odlucjuci kao u izreci presude pod st.ll. Pri tome je sud imao u
vidu da bi odredjivanje naknade iznad iznosa usvojenog u st.l dispozitiva
presude, bilo protivno prirodi i drustvenoj svrsi naknade nematerijalne Stete i

predstavljalo komercijalizaciju moralnih vrijednosti.

Valja istaci, da je sud prilikom odlucivanja imao u vidu navode tuZene stranke
potvrdjene iskazom tuZioca saslusanog u svojstvu stranke da je protiv tuZioca
u Istaliji vodjen istraini postupak, pa je nasao da je prednje bez znacaja za
drugacije presudjenje imajuci u vidu sadrZinu osporenih tekstova i uvrede
nanesene tuzilji istim.

Vodjenjem ovoga spora tuZilac je imao sledece troskove: sastav tuibe - iznos
od 200,00 €, sastav podneska od 10.05.2006.godine - iznos od 200,00 €,
troskove prisustva punom.tuZioca na 3 odrzana rocista - iznos od po 200,00
€, troskove takse na tuzbu - iznos od 12,5 €, te takse na odluku suda - iznos
od 260,00 €, sto sve ukupno iznosi 1.272,5 €.

Kako je tuZilac uspio u sporu procentualno 40% od tuZbenog zahtjeva, to je
sud troskove naknade i nagrade advokatu dosudio tuZiocu u tom procentu, pa
isti iznose 400,00 € (1.000 € x 40% ), Sto sa stvarnim troskovima takse na
tuzbu i odluku suda daje iznos od dosudjenih 672,5 €.

Troskovi su odmjereni prema vaiecem AT-u (Sl.list RCG br.12/05), vaiecoj
taksenoj tarifi (Sl.list RCG br.76/05), a dosudjeni tuZiocu shodno odredbi
cl.152. st.2. i cl.161. ZPP-a.

Sa svega izloZzenog, odluceno je kao u izreci.l

OSNOVNI SUD U PODGORICI
Dana, 20.12.2006.godine

SUDIJA,
Magdalena Zecevic.s.r.

PRAVNA POUKA: Protiv ove presude moZe se izjaviti zalba ¢ roku od 15
dana od dana prijema iste, a preko ovog suda Visem sudu u Podgorici.

L e ;-'-'_*‘f i
ZA TACNOST OTPRAVKA OVJERAVA:
|2 > Mifa NiSavié

.II_\';‘b E\MV ‘ﬂ:ﬁ ;}‘kl?\_ﬂ I \.: A
N\
3 .

W\
5&4 3
o e

—

_.____..-: 8



