
 1 

 

ŽALBA OMBUDSMANU PORTALA PRESS, SRĐANU RUŽIĆU 
 
 
 
Podnosim žalbu zbog teksta: "Muž Tee Gorjanc Prelević razvio građevinski biznis sa 
žirantom sestrića Mila Đukanovića", objavljenom na portalu PRESS 25. avgusta 2025. 
godine u 7:45.  
 
Tekst je potpisan kao „Redakcija portala PRESS“. Redakciju tog portala čini, prema 
dostupnim podacima na današnji dan, urednik Ranko Miljanić. Ime urednice Valentine 
Šuković je bilo prikazano u impresumu u vrijeme objave teksta, a kasnije je uklonjeno. 
Takođe, vlada uvjerenje da je stvarni vlasnik i urednik ovog portala bliskog vlasti Vladimir 
Otašević, izvršni direktor RTV Podgorica. 
 
Prilog 1: 
 

 
 
 

Uvod 
 
Zaštitom ljudskih prava se bavim 30 godina, posljednjih 20 godina u Crnoj Gori. Od 2010. 
godine sam izvršna direktorka NVO Akcija za ljudska prava iz Podgorice i u tom svojstvu 
javno nastupam i danas, reagujući na kršenja ljudskih prava i ugrožavanje vladavine 
prava. 
 
Spornom tekstu portala PRESS neposredno je prethodio javni verbalni napad na mene 
od strane političke stranke na vlasti. U saopštenju od 23. avgusta, pod naslovom 
„Gorjanc Prelević koristi Radulovića kao topovsko meso, da u njeno ime prijeti, 
napada, blati“, Demokratska Crna Gora me je neosnovano optužila, pored ostalog, da 
"živim od sistema spojenih sudova između politike i kriminala" i da nastupam u službi Mila 
Đukanovića i DPS.  
 
Saopštenje Demokrata je bilo odgovor na moje zalaganje za pravo advokata Radulovića 
da podnosi krivične prijave protiv vlasti, a da mu vlast zbog toga ne prijeti i da ga ne 
ponižava neosnovanim tvrdnjama.  
 
Ovo saopštenje Demokrata je ključno za razumijevanje teksta portala PRESS protiv koga 
podnosim žalbu.  
 

https://press.co.me/2025/08/25/muz-tee-gorjanc-prelevic-razvio-gradevinski-biznis-sa-zirantom-sestrica-mila-dukanovica/
https://press.co.me/2025/08/25/muz-tee-gorjanc-prelevic-razvio-gradevinski-biznis-sa-zirantom-sestrica-mila-dukanovica/
https://press.co.me/impressum/
https://demokrate.me/press/novosti/9010
https://demokrate.me/press/novosti/9010
https://www.hraction.org/2025/08/22/vlast-u-crnoj-gori-otvoreno-prijeti-kriticarima-prijetnje-demokratske-crne-gore-advokatu-veselinu-radulovicu/


 2 

Sporni tekst je objavljen neposredno posle moje reakcije na saopštenje Demokrata, koju 
sam objavila 24. avgusta, i u kojoj sam demantovala njihove tvrdnje kao neosnovane, 
neargumentovane i nedozvoljene. 
 
Ujutru posle mog reagovanja, portal PRESS je objavio sporni tekst. 
 
Isključiva svrha tog teksta bila je nastavak napada Demokrata iz drugog ugla, sa ciljem 
da me ocrni i predstavi onakvom kakvom su me Demokrate prethodno označile – kao 
osobu koja živi od sprege politike i kriminala, koja je povezana sa Milom Đukanovićem 
interesnim vezama, a koja je uz to i licemjerna, jer joj ne smetaju navodno nezakoniti 
poslovi njenog supruga s kojima je navodno upoznata. Dakle, cilj teksta je bio da se u 
službi Demokrata i njihovog zataškavanja eventualnih nezakonitosti u MUP-u 
diskreditujem, da se kao aktivistkinja zastrašim i da se spriječi moje dalje zalaganje za 
vladavinu prava u Crnoj Gori, a protiv interesa vlasti. 
 
 

Kršenja Kodeksa novinara/novinarki Crne Gore u spornom tekstu 
 
 
U tekstu "Muž Tee Gorjanc Prelević razvio građevinski biznis sa žirantom sestrića 
Mila Đukanovića", prekršeni su:  
 

a) načelo br. 1 Kodeksa novinara/novinarki Crne Gore koje glasi: “Dužnost je 
novinara/novinarke da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u vidu 
pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću”,  

b) opšti standard: „Novinari/novinarke su obavezni da, u profesionalnom smislu, 
preduzmu sve kako bi bili sigurni da objavljuju isključivo tačne informacije i da su 
njihovi komentari čestiti“, 

c) profesionalni standard ‘tačnost’ koji podrazumijeva da “prije objavljivanja 
izvještaja, novinar/novinarka treba da bude siguran/na da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost”,  i „novinari/novinarke 
moraju težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o događajima i ne smiju prećutkivati 
ili potiskivati suštinske informacije“. 

 
Činjenica da autor teksta, odnosno urednici portala, nijesu ni pokušali da provjere tačnost 
objavljenih informacija, pokazuje da im do istine nije ni stalo.  
 

1. U tekstu su maliciozno navedeni potpuno netačni podaci iako su tačni bili 
javno dostupni. Objavljeni su netačni podaci u pogledu finansijskih iznosa 
vezanih za poslovanje advokatske kancelarije i firme mog supruga. U tekstu je 
predimenzioniran „profit“ advokatske kancelarije mog supruga za prošlu godinu, 
tako što je izmišljen i objavljen iznos koji je za više desetina puta veći od stvarnog 
profita, koji je, inače, javno dostupan podatak na web sajtu Poreske uprave Crne 
Gore.  

 

https://www.hraction.org/2025/08/24/reagovanje-na-saopstenje-demokrata-gorjanc-prelevic-koristi-radulovica-kao-topovsko-meso-da-u-njeno-ime-prijeti-napada-blati/
https://www.osce.org/files/f/documents/2/f/255576.pdf
https://press.co.me/2025/08/25/muz-tee-gorjanc-prelevic-razvio-gradevinski-biznis-sa-zirantom-sestrica-mila-dukanovica/
https://press.co.me/2025/08/25/muz-tee-gorjanc-prelevic-razvio-gradevinski-biznis-sa-zirantom-sestrica-mila-dukanovica/


 3 

Pored toga, pogrešno je predstavljena i vrijednost firme u kojoj je moj suprug 
suvlasnik. Autori su tendenciozno naveli samo „aktivu“ firme, ali su prećutali njenu 
„pasivu“, koja je takođe javno dostupan podatak na sajtu Poreske uprave, a koji bi, 
da je naveden, o stvarnoj vrijednosti zajedničke firme dao realnu sliku, koja je 
višestruko manje, tj. negativne vrijednosti. (Ovdje posebno naglašavam i netačnu 
ocjenu ombudsmana Srđana Ružića da je „Dragan Prelević suvlasnik milionski 
vrijedne kompanije sa osobom iz Ukrajine pod imenom Liya Morokhovska“, koju je 
objavio u tekstu „LUPA: Istraživački novinari rade svoj posao, milionski biznis 
supruga Tee Gorjanc Prelević je legitimna tema“.) 
 

2. U tekstu je prekršen i profesionalni standard Kodeksa novinara/ki Crne Gore: 
“Novinari/novinarke nikada ne smiju da se objave neosnovanu optužbu na 
račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi reputaciju tih osoba”. 
 
Cilj teksta je upravo bio da ugrozi moju reputaciju i to: 
 

• na maliciozan način na koji sam u tekstu dovedena u vezu sa navodno 

nezakonitim poslovima mog supruga, a koji očigledno nisu nezakoniti; 

• tendencioznim naslovom: “Muž Tee Gorjanc Prelević razvio građevinski 
biznis sa žirantom sestrića Mila Đukanovića";  

• besmislenim kolažom fotografija mene zajedno sa sestrom i sestrićem Mila 
Đukanovića, koje ne poznajem i sa kojima nemam nikakve veze;   

• drskom konstrukcijom: "Iako se Tea Gorjanc Prelević, preko svoje nevladine 
organizacije, godinama u javnosti zalaže za vladavinu prava u Crnoj Gori, 
njenom suprugu nije strana poslovna saradnja sa osobama koje se 
povezuju sa sumnjivim milionskim transakcijama",  

• lažnim navodom da meni, kao supruzi, „nije problematično“ ništa od 
njegovih navedenih poslova, pa ni to da je suvlasnik pomoćnog objekta na 
selu koji nema građevinsku dozvolu, iako ništa što je navedeno zapravo nije 
problematično ni nezakonito.  

 
3. Spornim tekstom prekršeno je i načelo br. 2 Kodeksa da se “glasine i 

pretpostavke moraju nedvosmisleno naznačiti kao takve”. U tekstu se ne 
navode činjenice koje bi ukazale na eventualno nezakonite radnje mog supruga, 
već se pretpostavlja krivica njegove poslovne saradnice, navodno uključene u 
„sumnjive transakcije“ sa trećim licem od prije 10 godina, što je sve prezentirano 
kao utvrđena činjenica, iako bez bilo kakve krivične ili druge sudske odluke. I ovo 
pokazuje da autorima teksta nije bilo stalo do traganja za istinom, već da je njihov 
jedini cilj bio ugrožavanje moje reputacije i relativizovanje mojih javno saopštenih 
argumenata u polemici sa Demokratama, čime je prekršen jedan od opštih 
profesionalnih standarda koje navodi Kodeks novinara/ki Crne Gore, a koji glasi: 
“Novinari/novinarke nikada ne smiju da objave neosnovanu optužbu na račun 
drugih, koja ima za cilj da ugrozi reputaciju tih osoba”.  

 
4. Spornim tekstom je prekršena profesionalna obaveza novinara koju je 

propisao Kodeks da: “Novinar / novinarka mora biti kritički posmatrač 



 4 

nosilaca društvene, političke i ekonomske moći kada izvještava o njima u 
interesu javnosti”. Portal Press se očigledno uklopio u saopštenja Demokrata 
tako što je pomogao njihovu kampanju blaćenja protiv mene. Postupanje političke 
stranke na vlasti, u moćnom resoru bezbjednosti na nacionalnom nivou, trebalo je 
da bude kritički istraženo u maniru dobrog istraživačkog novinarstva. Umjesto 
toga, autori teksta su se angažovali da mene spletkaroški raskrinkaju kao navodno 
dvoličnu osobu i time pomognu vladajućoj političkoj partiji u pokušaju moje 
diskreditacije. 
 

5. Prekršen je i član Kodeksa koji propisuje da: “Pravo javnosti da zna ne može 
biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari/novinarke ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari/novinarke moraju izbjegavati naslove ili reklamne 
slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini događaja ili 
pojave”. Ni naslov teksta, ni prateća naslovna fotografija, ni način prezentiranja 
informacija i zaključivanja, nijesu primjer istraživačkog, već prizemnog, 
senzacionalističkog, neistinitog i pamfletističkog izvještavanja, koje se ne može 
pravdati pravom javnosti da zna. I sama naslovna fotografija, čiji je cilj da me 
dovede u vezu sa osobama koje ne poznajem, s kojima ne sarađujem ni ja, kao ni 
moj suprug, dovoljan je pokazatelj zle namjere autora teksta i urednika portala, 
koja očigledno nema veze sa istraživačkim novinarstvom. 
 

6. Dokaz za odstupanje od navedenih etičkih standarda je i to što meni, kao osobi 
kojom se autori teksta bave, nije bilo ni ponuđeno da pružim svoje viđenje 
problema koji je u fokusu teksta. Drugim riječima, mene nikad niko sa portala 
PRESS nije kontaktirao i pitao bilo šta u vezi spornog teksta. A novinari koji 
drže do profesionalnog kodeksa etike, morali bi me pitati: 
 
a) da li su mi poznati poslovi mog supruga o kojima namjeravaju da objave tekst, 
b) da li su te informacije tačne i potpune, 
c) koji je moj stav prema tim poslovima. 

 
Umjesto toga, portal PRESS je objavio i netačne i nepotpune podatke o tim 
poslovima, i dodatno izmišljene tvrdnje da meni ništa od toga "ne smeta". Takođe, 
nijesu kontaktirali ni mog supruga, čijim su se poslovima u tekstu navodno bavili.  
 
Prema novinarskim standardima i etičkim kodeksima, uključujući one koji se 
primjenjuju u većini profesionalnih novinarskih udruženja i kod Međunarodne 
federacije novinara, jedan od ključnih principa je pružiti osobi koja je predmet 
novinarskog teksta priliku da iznese svoje viđenje problema. Ovaj standard se 
primjenjuje: 
 
- ako tekst sadrži optužbe, kritike ili kontroverzne tvrdnje o osobi, novinar je dužan 
kontaktirati tu osobu i zatražiti komentar ili stav; 



 5 

- čak i ako osoba odbije dati izjavu, novinar treba da navede da je pokušao dobiti 
komentar, čime pokazuje da je poštovao standard; 
- u hitnim situacijama ili kada osoba nije dostupna, novinar može navesti druge 
relevantne izvore ili javno dostupne izjave te osobe; 
- u slučajevima gdje kontaktiranje osobe nije moguće (npr. pravni ili sigurnosni 
razlozi), novinar mora jasno navesti razloge za to. 
 
Ovaj princip je temelj fer i profesionalnog novinarstva, a njegovo nepoštovanje 
najčešći razlog za podnošenje pritužbi na neetično izvještavanje, kao i tužbi zbog 
klevete. 

 
Portal PRESS je, u saradnji sa NVU „Lupa“, objavio još jedan tekst pod naslovom 
"Istraživački novinari rade svoj posao, milionski biznis supruga Tee Gorjanc Prelević je 
legitimna tema", u kome je pomenuto nevladino udruženje saopštilo da su "kolege sa 
portala PRESS odabrale potpuno legitimnu novinarsku temu i obradile je profesionalno, 
sa objavljenom dokumentacijom", pa očekujem da se i ta činjenica uzme u obzir prilikom 
utvrđivanja očiglednog kršenja Kodeksa novinara/novinarki Crne Gore od strane portala 
PRESS. 
 
Zapanjujuće je da je upravo Ombudsman portala PRESS, Srđan Ružić, u sukobu 
interesa, jer je kao osnivač NVU „Lupa“ potpisao pomenuti tekst u kome je već 
pohvalio pamfletistički tekst na koji se žalim, pa očekujem da i to objasni u 
odgovoru na ovu žalbu.  
 
U cilju zalaganja za etično novinarstvo u Crnoj Gori, ističem i činjenicu da je saopštenje 
„Lupe“ prvobitno objavljeno bez potpisa, a da ga je Ružić potpisao naknadno, i to pošto 
je novinar Jovo Martinović, glavni urednik i izvršni direktor NVU „Lupa“ zahtijevao 
od PRESS-a i Borbe da objave da nije konsultovan u vezi objave saopštenja i da 
mu se protivi. Proizilazi da je upravo ombudsman Ružić, slavopojku spornom tekstu 
prethodno objavio kao „Lupa“, bez obavještavanja njenog izvršnog direktora. 
 
Činjenica je i to da portal PRESS nikad nije objavio demanti Jova Martinovića, koji je 
Martinović uputio 26. avgusta 2025, u svojstvu direktora i glavnog i odgovornog urednika 
NVU „Lupa“, na osnovu Zakona o medijima. Odbijanjem da objavi taj demanti, portal 
PRESS je prekršio i Zakon o medijima. 
 
Prilog 2: 
 

https://press.co.me/2025/08/26/lupa-istrazivacki-novinari-rade-svoj-posao-milionski-biznis-supruga-tee-gorjanc-prelevic-je-legitimna-tema/
https://press.co.me/2025/08/26/lupa-istrazivacki-novinari-rade-svoj-posao-milionski-biznis-supruga-tee-gorjanc-prelevic-je-legitimna-tema/


 6 

 
 
 
Zaključak: 
 
 
Zahtijevam da se ombudsman portala PRESS Srđan Ružić hitno izjasni o mojoj žalbi 
zbog kršenja Kodeksa novinara/novinarki Crne Gore i da portal PRESS objavi izvinjenje 
i meni i javnosti.  
 
Pored javnog izvinjenja, zahtijevam i uklanjanje spornog teksta.  
 
 

 
Tea Gorjanc Prelević                     
 

U Podgorici, 12. 9. 2025. godine 


