
   

 

 

 

 

 
MEDIJSKI SAVJET ZA SAMOREGULACIJU 

Komisija za monitoring i žalbe 

g-đa Gordana Borović 

g-din Miodrag Bubreško 

g-din Ranko Vujović 

          Podgorica, 18.11.2015. 

 
 
Poštovani,  
 
u emisiji “Minut, dva” koja je emitovana na TV Pink M, 2.11.2015. na svakih sat vremena, 
objavljen je komentar saopštenja NVO Akcija za ljudska prava (HRA) povodom 2. novembra, 
Međunarodnog dana za okončanje nekažnjivosti zločina protiv novinara1 na način protivan 
Kodeksu novinara Crne Gore. 
 
Izrazito negativna reakcija uredništva televizije Pink M na saopštenje HRA objavljena je, iako 
prethodno u istoj ili nekoj drugoj informativnoj emisiji nije objavljena čak ni jedna rečenica 
saopštenja na koje se reaguje, niti je zatražen dodatni komentar HRA prije objavljivanja 
negativnog komentara. Na taj način, gledaoci emisije Pink M su obaviješteni samo o reakciji 
TV Pink M dok je potpuno izostala informacija o sadržaju HRA saopštenja na koje se 
reagovanje odnosilo. 
 
Prilog počinje neosnovanim uvredama: „povodom skandaloznog izvještaja NVO Akcije za 
ljudska prava, u kome se na jedan neobjektivan, netačan i tendenciozan način pokušava da 
manipuliše o stanju napada na medije...“. U istom prilogu se dalje navodi da ”ovakvi izvještaji 
ne pišu se na osnovu stručnosti i objektivnosti, nego na osnovu ličnih političkih i finansijskih 
interesa vlasnika ovih izvikanih organizacija, koji za ogromni novac poreskih obveznika 
Evrope pišu montirane, netačne i tendenciozne analize uz pomoć kojih pokušavaju da se 
miješaju u dnevno-politička dešavanja u Crnoj Gori.“ 
 
Jasno je da prema Kodeksu novinara Crne Gore, Pink M televizija nije mogla ni da izvede 

navedene uvrjedljive i netačne zaključke, a da prethodno nije vjerno prenijela ili cijelo 

saopštenje HRA ili bar dio u odnosu na koji su iznijeti negativni komentari. Da je to učinjeno, 

postalo bi očigledno da su negativni komentari bespredmetni.  

 

Redakcija TV Pink M je i saopštenje HRA netačno predstavila kao ”izvještaj”, koji nije 

sadržavao sve ono što je uredništvo tog medija smatralo da je trebalo da sadrži, propuštajući 

da navede makar dio saopštenja HRA iz koga se moglo zaključiti zbog čega su izostavljeni 
                                                 
1
 Saopštenje dostupno na: http://www.hraction.org/?p=9717  

 
       U

lica Slo
b

o
d

e 7
4

/ II, 8
1

 0
0

0
 P

o
d

go
rica, C

rn
a G

o
ra     T

/F
: +

3
8

2
 2

0
 2

3
2

 3
4

8
/ +

3
8

2
 2

0
 2

3
2

 3
5

8
; +

3
8

2
 2

0
 2

3
2

 1
2

2
 

E
-m

ail: h
ra@

t-co
m

.m
e        w

w
w

.h
ractio

n
.o

rg                     
  

http://www.hraction.org/?p=9717


   

napadi na TV Pink M (čije nepominjanje se kritikovalo), kao i to da će poseban izvještaj o svim 

napadima biti objavljen na kraju godine. 

  

U vezi sa kritikom da je rad HRA neobjektivan, jer ne pominje napad na zgradu TV Pink M, 

kada je i povrijeđena urednica Ivana Drobnjak, napominjemo da TV Pink M nije prenijela ni 

saopštenje HRA od 19.10.2015. u kome je HRA posebno osudila „kamenovanje prostorija 

televizije Pink M i fizički napad na novinarku te televizije Ivanu Drobnjak koji se tom prilikom 

dogodio.“2 U vezi sa navedenim saopštenjem televizija Pink M je toga dana objavila: 

"Podsjećamo, tokom sinoćnih nereda, kamenovana je i naša televizija, a taj napad osudili su 

kancelarija Evropske unije u Podgorici, OEBS, Medijski savjet za samoregulaciju, Asocijacija 

komercijalnih emitera Crne Gore, Sindikat medija Crne Gore, predstavnici nevladinog sektora 

kao i brojni mediji i medijske organizacije iz regiona", na osnovu čega se jasno zaključuje da 

javnost nije obaviještena o konkretnoj reakciji HRA. Takođe, ista televizija nije obavijestila 

javnost ni o tome da je HRA apelovala na državno tužilaštvo da objavi optužni predlog koji je 

8.9.2015. podnijet protiv direktora i glavnog urednika TV Pink M, Gorana Radenovića, čime 

smo dokazali ozbiljnost pokušaja da prikupimo potrebne podatke za dopunu izvještaja HRA 

“Procesuiranje napada na novinare u Crnoj Gori” koji će biti objavljen krajem godine3. 

 

TV Pink M nije prenijela  ni  saopštenje od 26.10.2015.4  u kome smo zajedno sa kolegama iz 

drugih NVO osudili i napade na sve medije za vrijeme protesta i naveli da je „nephodno što 

prije utvrditi identitet svih onih koji su napadom na policiju, ali i na druge građane, novinare, 

privatnu i državnu imovinu, izvršili niz krivičnih djela...“ i pozvali na hitno i transparentno 

procesuiranje ovih lica i njihovih nalogodavaca.5  

 
U načelu 1 Kodeksa novinara Crne Gore, navodi se: “Dužnost novinara je da poštuje istinu i 
istrajno traga za njom, imajući u vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i 
humanošću”. 
 
U načelu 3 Kodeksa novinara Crne Gore navodi se: “Za novinara su činjenice neprikosnovene, 
a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo 
da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti 
kao takve. Obaveza je da vijesti i komentar budu jasno razdvojedni.” 
 
Očekujemo od vas da odlučite o kršenju navedenih načela Kodeksa novinara Crne Gore 
prilikom izvještavanja TV Pink M i da nas obavijestite o vašoj odluci. 
 
  
Tea Gorjanc Prelević,  
izvršna direktorica NVO Akcija za ljudska prava 

                                                 
2 Saopštenje dostupno na: http://www.hraction.org/?p=9583.  
3 Saopštenje dostupno na: http://www.hraction.org/?p=9482.  
4 Saopštenje dostupno na: http://www.hraction.org/?p=9650.  
5
 Analizirali smo emisije „Minut, dva“, emitovane 26. i 27. oktobra 2015. 

http://www.hraction.org/?p=9583
http://www.hraction.org/?p=9482
http://www.hraction.org/?p=9650

