OBRAZAC ZA PREDSTAVKE I PRIGOVORE
SLUSALACA I GLEDALACA

PODNOSILAC PREDSTAVKE/PRIGOVORA

Ime i prezime ( naziv za pravna lica)

Tea Gorjanc Prelevi¢

Adresa podnosioca

predstavke/prigovora : Ulica Slobode 74/11

Datum podnosenja 7. septembar 2015.

predstavke/prigovora :

. " . TVCG 1X
Medij na koji se odn0_5| Radio CG [] Radio1 [] TVCG X TVCG 2[]
predstavka/prigovor : Radio 98 [ ] SAT]
Naziv emisije : Dnevnik

Termin emitovanja
(datum i vrijeme):

31. avgust 2015.

OPIS PRIMJEDBE

Obracam se zahtjevom da analizirate komentar urednistva RTCG i okolnosti koje navodim i zauzmete
stav o tome da li je sporni komentar u skladu sa Programskim principima i profesionalnim
standardima RTCG. Smatram da je komentar ostras¢en, neobjektivan, neuravnotezen, nekredibilan,
nepravedan i da navodi na pogresne zakljucke, sve suprotno konkretnim profesionalnim standardima i
programskom cilju RTCG da objektivno, uravnotezeno i vjerodostojno obraduje dogadaje
podrzavajudi fer i konstruktivan dijalog. Urednistvo RTCG je u komentaru ostrasé¢eno prozvalo
predstavnike udruzenja gradana koja se bave ljudskim pravima i zenskim pravima, odnosno
zvani¢nike medunarodnih organizacija, navodeéi gledaoce na pogresne zakljucke, koji nisu utemeljeni
na ¢injenicama:

- da je bilo neophodno da svi “prozvani” imaju stav o spornoj kolumni kojom su navodno prekrsena
prava novinarki RTCG, odnosno da su takav stav objavili do dana emitovanja komentara;

- da su zbog toga Sto takav stav nisu objavili do tog datuma postali saveznici autora spornog teksta;
- da su tako postali saveznici “ponasanju koga su do juce kritikovali i nad njim se zgrazavali”, tj.
licemjeri;

- da je nedostatak komentara otkrio “umrezenost i zajednicke interese” dijela civilnog sektora i medija
koji je objavio sporni stav u kolumni i sl.

U komentaru je dodatno, sugestivnim pitanjima naglasen neobjektivan pristup informisanju gradana,
dok je protivno javnom interesu objektivnog informisanja precutan red stvari, dobro poznat
urednistvu:

- da su medijska samoregulatorna tijela nadlezna da ocjenjuju krsenje Kodeksa — u ovom
slucaju prvenstveno Ombudsman Vijesti, i/ili Medijski savjet za samoregulaciju (MSS), ¢ija je RTCG
Clanica, a ne organizacije ili pojedinci prozvani kao da su duzni to da Cine u svakom pojedinacnom
slucaju i u roku koji im zada RTCG;



- da se ni uredniStvo RTCG, kao ni drugi mediji koji su zajedno sa RTCG potpisali pismo protesta
i prituzbe medunarodnim organizacijama na navodno neeti¢ni sadrzaj sporne kolumne, nisu obratili
medijskim samoregulatornim tijelima u Crnoj Gori;

- da RTCG nije ponudila bilo kakvo obrazlozenje za takav ignorantski stav prema institucijama,
od kajih je jednu i osnovala — MSS - da se bavi unapredenjem eticnosti u medijima;

- da je u slucaju krSenja ljudskih prava za rjeSavanje sporova nadlezan sud, kome se niko od
aktera kojima su navodno u ovom slucaju bila ugrozena prava nije obratio.

Licne okolnosti: )
U nedjelju 30.8.2015. sam primila telefonski poziv novinarke TVCG Svetlane Cori¢ koja me zamolila za
komentar sporne kolumne. Objasnila sam da sam na godiSnjem odmoru i u sred porodicnih obaveza
Sto me sprjecavalo da se u to vrijeme upoznajem sa materijalom da bih ga komentarisala. Narednog
dana je objavljen sporni komentar urednistva u Dnevniku, u kome se nasla i moja fotografija, ¢ime
sam identifikovana u negativhom kontekstu. Objava fotografija u takvom kontekstu mi je nanijela
Stetu, dok je pristrasan stav uredniStva RTCG time postao joS ocigledniji. (pugina teksta ne prelazi 3000 karaktera)



