
 

Podgorica  08.01.2016 

 
Predmet: Žalba zbog kršenja načela I, III i IV Kodeksa novinara u emisiji „Minut, dva“ koja je 

emitovana 18.11.2015 na TV Pink M. 

 

RJEŠENJE 

 

Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Akcije za ljudska prava zbog kršenja načela I, 

III i IV Kodeksa novinara u emisiji „Minut, dva“ koja je emitovana 18.11.2015 na TV Pink M. 

Sporni prilog u informativnoj emisiji se bavi nastavkom priče o prepisci između izvršne direktorice 

Akcije za ljudska prava i Sonje Diez činovnice Evropske Komisije iz Brisela. Ovoga puta su u 

fokusu bile reakcije nekih od zvaničnika na vijest o prepisci koja je objavljena prethodnog dana. 

 

 U žalbi koju potpisuje izvršna direktorica ove organizacije Tea Gorjanc Prelević stoji:  “Činjenica 
da urednik te televizije, Goran Radenović, nije objavio moj odgovor potvrđuje da je u pitanju 
jednostrana negativna kampanja suprotna etičnom novinarstvu. Iako je od mene dan ranije 
(17.11.2015), urednica Informativnog programa Ivana Drobnjak tražila i dobila odgovor koji se 
odnosio na izvještavanje Dnevnih novina od 17.11.2015, od odgovora je objavljen je samo dio 
rečenice: “u prepisci nema ničeg spornog, poručujući da je objavljivanje prepiske problematično 
sa aspekta novinarske i moralne etike”. U prilogu dostavljam odgovor i dokaz da je on dostavljen 
na adresu Pink M.  
 
Po ustaljenom obrascu informativnog programa televizije Pink M vijest i negativan komentar ni 
ovoga puta nisu razdvojeni, što je karakteristično za jednostrane negativne kampanje kojima se 
uskraćuje objektivno informisanje i suprotno načelu 3 Kodeksa. Negativan komentar koji počinje 
riječima “očigledan je pokušaj Prelevićeve da zataška skandal...” (gore naglašen kurzivom) je 
pritom neutemeljen, netačan i sasvim jednostran”, piše između ostaloga u žalbi.   
 
Medijski savjet za samoregulaciju se obratio TV Pink M za stav povodom žalbe, ali odgovor 
nijesmo dobili. 
 
Komisija za žalbe konstatuje na početku da je ovo jedna u nizu žalbi koje smo dobili povodom 
slučaja prepiske između Tee Gorjanc Prelević i Sonje Diez. Gotovo sve ove žalbe je obilježilo 
izvještavanje bez stave druge strane. Isti slučaj je i sa ovim prilogom koji je emitovan u emisiji 
“Minut, dva” 18.11.2015. Dakle ni u ovom prilogu nije emitovano reagovanje Tee Gorjanc Prelević 
koje je poslano 17.11 readkciji TV Pink M. 
 
Na ovaj način je prekršeno načelo I Kodeksa novinara koje se odnosi na cjelovitost informacija. 
Podsjećamo na smjernicu 1.2 Tačnost : 



(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve odgovarajuće 

mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da obezbijede cjelovite izvještaje 

o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske informacije.  

(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 

novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, neadekvatnim naglašavanjem jednog 

aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne 

slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 

smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se desile.  

Takođe mješanjem kometara sa iznošenjem činjenica u stavu :”Očigledan je pokušaj Prelevićeve da 

zataška skandal” prekršeno je načelo III Kodeksa novinara : 

  

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i 

onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke 

moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar budu jasno 

razdvojeni.                                                               
 

Neobjavljivanjem reagovanja izvršne direktorice HRA na priloge o prepisci između nje i Sonje 

Diez prkršeno je načelo IV Kodeksa novinara: 

 

U slučaju kada su neke osobe ili organizacije uvjerene da izvještaj medija sadrži netačne 

informacije ili neutemeljene kritike na njihov račun, one mogu od medija koji je objavio takav 

izvještaj da zahtijevaju mogućnost odgovora i ispravke netačnih navoda. 

 
                                                                                                                               Komisija za monitoring i žalbe 

 
Danilo Burzan 
Branko Vojičić 
RankoVujović 

 


