P.br. 1421/09

OSNOVNI SUD U PODGORICI, po sudiji Snezani Vukcevi¢, rieSavaju¢i u pravnoj
stvari tuzioca Ekana Jasaviéa iz Podgorice, kojeg zastupa punomocmk Azra R. Jasavié,
advokat iz Podgorice, a istu po zamjeni¢kom punomodju Ilhana Sabovié, advokat iz
Podgorice, protiv tuzenog DOO "YU MEDIJA MONT" iz Podgorice, kojeg zastupa
punomocnik Nebojsa Asanovi¢, advokat iz Podgorice, radi naknade nematerijalne &tete,
vrijednost predmeta spora 20.000,000 €, nakon odrzane glavne i javne rasprave
zakljuene dana 05.05.2010. godine u pristustvu zamjenika punomoénika tuZioca i
punomoénika tuzenog donio je, dana 04.06.2010. godine

PRESUDU

DJELIMICNO SE USVAJA tuZbeni zahtjev, pa se tuzena obavezuje da na ime naknade
nematerijalne 3tete, usled pretrpljenih duSevnih bolova zbog povrede ugleda, Casti i
dostojanstva plati tuZiocu iznos od 8.000,00 €, sa pripadaju¢om zateznom kamatom od
dana presudenja, pa do konacne isplate, kao i da mu naknadi troskove parni¢nog
postupka, u ukupnom iznosu od 1.090,00 €, sve prednje u roku od 15 dana, po
pravosnaznosti presude, pod prijetnjom prinudnog izvrSenja.

NAREDUJE SE tuzenom objavljivanje izreke ove presude, u dnevnom listu "Dan" u
roku od 8 dana, po pravosnaznosti presude, pod prijetnjom izvrsenija.

Tuzbeni zahtjev iznad dosudenog u st.1 izreke kojim je tuZilac trazio da mu tuZeni po
osnovu pretrplienih duSevnih bolova, zbog povrede ugleda, Casti i dostojanstva, isplati
iznos od jos 12.000,00 € odbija se kao NEOSNOVAN.

Obrazlozenje

Tuzilac je u tuzbi, putem podnesaka i rijeci na raspravi, preko svog punomoénika, naveo
da je tuZeni preko svog dnevnog lista "Dan", a vezano za slu¢aj moldavske drzavljanke
S.C. od momenta privodenja Ekrema Jasavica, Irfana Kurpejovi¢a, Bajrama Orahovca i
Zorana Piperovica, odnosno od 03.12.2002. godine, do septembra mjeseca 2003. godine
za njega iznosio krajnje tendenciozno netacne informacije koje su imale za cilj njegovo
klevetanje, povredu njegove d(asti, ugleda i dostojanstva. Naveo je da je dana
03.12.2002. godine objavljen tekst "Stizu kumovi u Spuz" u kojem je navedeno da treba
da se privedu joS dvojica, oba inspektora MUP-a od kojih je jedan rodak privedenog
Jasavia - ekspert policijskog odsjeka za CetvorototkaSe, a on jeste brat tada
osumnjiCenog Ekrema i obavljao je poslove Sefa Odsjeka za motorna vozila Cime se
potvrduje da su se aluzije o moguéem privodenju odnosile na njega. Nadalje dana
06.12.2002. godine objavljen je tekst "SvjedoCenje druge djevojke iz sklonidta - moguce
Sirenje istrage?" U kojem je navedeno da on, brat osumljiCenog Jasavica koji ima kucu u
naselju Veliki Pijesak, je inspektor MUP-a, a ime mu se vezuje za striptiz bar "Cin-&n". U
tekstu od 07.12.2002. godine pod naslovom "Vlasnik Cin-Cina ne poznaje bracu
Jasavi¢a" navedeno je da je vlasnik ovog strptiz bara rekao da ne poznaje ni njega ni
njegovog brata Ekrema i da nisu dolazili u taj lokal. Nadalje je naveo da je u tekstu



"Iskaz sudiji dala i jedna Zena" od 08.12.2002. godine navedeno da je sasludan i on,
inaCe brat privedenog Ekrema, a smatra da se ne navodenjem da je saslusan u svojstvu
svjedoka tendenciozno otvara prostor za zakljuCivanje u kom svojstvu je saslusan. U
tekstu objavljenom dana 09.12.2002. godine pod naslovom "Sino¢ saslusana jedna
zena" navedeno je da su pred sudom "Pricala" i trojica muskaraca gdje je navedeno
njegovo ime i prezime StiteCi identitet ostalih lica Sto ukazuje namjeru tuZenog za
njegovo klevetanje. U tekstu od 08.02.2003. godine "Stan za odabrane musterije u
policijskom komsiluku" navedeno je da je navodno izgubljeni paso$ ¢itavo vrijeme bio
pohranjen u Crnogorskom MUP-u u ladici brata jednog od osumnji¢enih u aferi, a takode
sasluSanog pred istraznim sudijom. Naveo je dalje da je u tekstu objavljenom dana
15.09.2003. godine navedeno da su drugi krali kola, a on pravio papire, te da su neka
lica donosila tablice za kola i sve papire zavrSavali preko njega, kao i da je on gasio
cigarete po polnom organu Moldavke i ako on nije nikada upoznao tu moldavsku
drzavljanku, niti je znao da ona postoji. Pojasnio je da je navedenim natpisima tuZeni
povrijedio njegovu Cast kao subjektivnu kategoriju, imajuci u vidu da je sluzbenik MUP-a
RCG sa 15 godina staZza gdje djeluje ¢asno u skladu sa profesionalnim standardima, te
da je glava porodice i otac, da mu je povrijedeno dostojanstvo osporavanjem moralnih
vrijednosti kojima je poniZzen kao ljudsko bice, da mu se stvori osjetaj straha od
poremecaja porodicnih odnosa, odnosa u drustvu, promjene ili gubljenja profesionalnog
statusa i ugroZenosti zdravog nacina Zivota. Smatra da se tekstovi odnose direktno na
njega i da su napisani namjerno smisljeno sa ciliem diskreditacije njega kao Covjeka,
profesionalca i licnosti i ne moZe se opravdati slobodom novinarskog izrazavanja, a
takvog su stepena i vrste da bi uvrijedili i najnedostojnijeg i najnetolerantnijeg Covijeka,
a kamoli prosje¢nog kakvog Zakon obicno ima u vidu. Pojasnio je da je indikativno da je
predmetnim tekstovima svakodnevno, u toku nekoliko mjeseci, ustupljen veliki prostor u
listu i da je on jedan od rijetkih koji se imenuju u novinskim tekstovima Sto je imalo za
cilj ugrozavanje njegovog ugleda dostojanstva i Casti, a povecanja tiraza lista "Dan" i
omogucava mu bolju finansijsku poziciju. Smatra da je tuZeni povrijedio Evropsku
konvenciju o ljudskim pravima, odnosno ¢lan 10 Konvencije kao i Ustav RCG iz kojih
razloga on ima pravo da zahtijeva naknadu nematerijalne Stete. Pojasnio je da je
objaviljivanjem tekstovima tuZenog dovelo do toga da ga Citaoci, koji ga nisu li¢no
poznavali, neCovjeCno tretiraju, da se stvori pogreSna predstava o njemu i narusi
njegovo dobro ime i identitet, a da je u vrijeme navedenih pisanja obavljao poslove
samostalnog inspektora za suzbijanje teSkih krada odakle je bez ikakvog objasnjenja ili
pismenog rjeSenja "poslat kudéi" u trajanju od devet mjeseci, a kasnije premjesten u
drugi odsjek. U direktnoj je uzrocno posledicnoj vezi sa novinskim tekstovima i Sikana
koju je trpio na poslu zbog neistinitih sadrzaja i ako je bio profesionalac u poslu sve do
pisanja navedenih neistina o njemu nakon ¢ega je njegov radni status bio nestabilan, a
izostala su Cesta nagradivanja za uspjeh u radu na koja je bio navikao prije toga. Zbog
svega navedenog predlaze da sud obaveze tuZenog da mu na ime naknade
nematerijalne Stete zbog povrede ugleda, Casti i dostojanstva isplati iznos od 120.000,00
€, te da objavi presudu u dnevnom listu "Dan".

Na roCistu glavne rasprave od 05.05.2010. godine, punomocnik tuZioca je precizirala
tuzbeni zahtjev, smanjujudi isti na iznos od 20.000,00 €.



U zavrdnom izlaganju punomocnik tuZioca je predloZio da Sud usvoji tuzbeni zahtjev i
obaveze tuZzenog da tuZiocu na ime naknade nematerijalne Stete isplati iznos od
20.000,00 €, ukazujuci da je tuZilac u toku postupka dokazao da Su navosi tuzenog o
tuziocu iako predstavljeni kao dio iskaza moldavske drzavljanke S.C. neistiniti, a tuZeni
nije dokazao da su istiniti, 3to je potvredeno svim izvedenim dokazima, posebno
podneskom od 27.01.2010.godine gdje je izvréena analiza kljuCnog dokaza spisa
predmeta Ki.br.02/5585, koje je sud duZan da cijeni u cjelosti kao klju¢ni dokaz i od Cije
ocjene u krajnjem zavisi i odluka suda.Dalje je naveo da je moldavska drzavljanka S.C.
pred istraznim sudijom u svojim iskazima nesporno pominjala tuzioca, detaljno ga blize
opisujuci, dok ga ne prepoznaje prilkom izvodenja istrazne radnje prepoznavanje jer ga
ocigledno nikada nije ni vidjela, a kamoli da ga poznaje, o éemu tuZeni nije upoznao
javnost, odnosno uskratio je jeavnosti ovu bitnu Cinjenicu , sve sa ciliem da tuZiocu
povrijedi Cast i ugled, a $to mu i uspjeva.lz navedenog, kako je dalje naveo
punomocnik, proizilazi direktna namjera tuzenog da okleveta tuZioca, jer tuZeni nije
objektivno i struCno radio svoj posao, obzirom da je tuZeni pomno pratio svaki detalj iz
ovog slu¢aja, ali nije obavjestio javnost da moldavska drzavljanka S.C nije prepoznala
tuZioca iako ga je u svom iskazu opisivala, a tuzeni je preko prenosenja njenih laZi
tuzioca predstavio crnogorskoj javnosti i ostavio teSko breme njegovoj porodici da Zivi sa
takvom nepravdom.Istakao je da je opSte poznato da je protiv odgovornih lica tuZzenog
voden krivi¢ni postupak i pravosnazno utvrdena njihova krivica u predmetu K.br.03/6971
od 16.09.2004.godine, zbog toga Sto je tuzeni prenio navode iz lista Arena, te da tuZeni
nijednim dokazom, kako to stoji u presudu VieSg suda u PodgoriciGZ.br.290/05, nije
dokazao istinitost navoda iz predmetnog teksta, sto je, kako navodi punomocnik i u
ovom predmetu slucaj.Steta koju je tuZeni nanio tuZiocu ciljanim i selektvnij
informisanjem u predmetnoj aferi je nemjerljiva, obzirom da tuZilac nakon iste afere,
iako je do tada bio perfektan kadar za napredovanje u karijeri sa vaznim priznanjima,
zasutavljen u daljem napredovanju, zbog ¢ega ni nakon 25 godina radnog staza nije
rjeSio elemenatrana egzistencijalna pitanja, zbog Cega trpi i njegov li¢ni Zivot i Zivot
njegove porodice jer Zive u stanu koji nije njegovo viasnistvo.

TroSkove postupka je trazio na ime sastava tuzbe, podnesaka, na ime takse na tuzbu i
odluku suda, na ime pristupa na ro€istima, te troskove vjestacenja.

TuZeni je u odgovoru na tuzbu, putem podnesaka i rijeCi na raspravi, preko svog
punomoénika, naveo da je tuzba u cjelosti neosnovana i da tuzbeni zahtjev od
120.000,00 € na ime naknade Stete govori da ima iskljuivo komercijalni pristup bez
navodenja bilo koje negativne promjene u svom Zitovu obzirom na predmetno pisanje.
Naveo je da je tuZilac pojedine tekstove objavljene u "Danu"”, a koji su izdvojeni kao
antrifileji, proglaSavao za zasebne tekstove, a radilo se samo o detalju cjelokupnog
natpisa i to u nekom slucaju predstavlja samo sastavnu re€enicu natpisa koja je tehnicki
prezentirana kao i ostali djelovi natpisa, a u drugom slucaju je ta refenica tehnicki
prezentirana u vidu antrifileja. U tuZbi je specificirano pisanje lista "Dan", a na sli¢an
nadin su pisali i ostali dnevni listovi i to: "Pobjeda", "Vijesti" i "Publika", gubedi se pri
tom iz vida sloboda informisanja zajemCena na nivou standarda koji su sadrzani u
medunarodnim dokumentima o ljudskim pravima i slobodama, pri ¢emu "Dan" ni u
jednom od apostrofiranih slucajeva u tuzbi nije zaao u zonu povrede tuzioCevih dobara



sa koja tvrdi da su mu povrijedena. Osim ovoga, naveo je, tuzba je podnijeta dana
22.10.2004. godine, odnosno posle jednu godinu i deset mjeseci od prvog natpisa i
godinu i jedan mjesec od poslednjeg natpisa, a protok vremena je karateristican $to
izmedu objavljivanja poslednjeg natpisa i podnoSenja tuzbe nije nastupila nijedna Stetna
posledica sem Sto je basS tada do3lo do obustave krivicnog postupka u predmetnoj aferi
koja je sama po sebi donijela satisfakciju svakom licu koje je na bilo koji nacin i u bilo
kakvom negativnom kontekstu pomenuto u vezi sa aferom. Sto se ti¢e natpisa od
03.12.2002. godine u pitanju je obiman tekst koji sadrzi veliki broj informacija i potpisan
je inicijalima tako da je autor teksta tuziocu mogao biti poznat u svako vrijeme, ali da ne
sadrzi nesto da bi se u njima mogao prepoznati tuzilac niti da ga neko prepozna, jer je

navedeno da se radi o "Rodaku" privedenog Jasavi€a, a on je njegov brat, a u Crnoj Gori
se ova rijeC - rodak - koristi za brastvenike i dalje srodnike odakle se direktno zakljuCuje
da se uopdte ne radi o rodenom bratu privedenog Jasaviéa. Sto se ti¢e navoda da se
radi o "Ekspertu policijskog odsjeka za CetvorotoCkase" taj navod je suviSe uopsten te
postoji veliki broj odsjeka, sluzbi i eksperata, a uz to sam tuzilac je naveo da u tom
periodu nije obavljao posao Sefa odsjeka za motorna vozila sto iskljuuje svaku pomisao
da je on u pitanju. Sto se ti€e natpisa objavijenih u brojevima "Dana" od 06 i
07.12.2002. godine, naveo je, da se ne iznosi razlog zbog Cega su zastupljeni u tuzbi, a
"Dan" je u narednom broju objavio ispravku prethodno objavljenog navoda za tuziocs,
te ne postoji pravni osnov za ovaj dio tuzbenog zahtjeva. Nadalje u tuzbi se tretira jedna
reCenica teksta koji zahvata cijelu novinsku stranu gdje se navodi da je pred Sudom
saslusan tuzilac za koga se naglasava da je brat privedenog Jasavi¢a i jasno je stavljena
distinkcija izmedu toga Sto je on sasluSan i svojstva njegovog brata koji je priveden, a
osim toga jasno su naznaCena imena svih privedenih i uhapSenih lica u ovoj aferi i
navedeno je da su u sudu dovodeni svjedoci. Pojasnio je da nema njegove odgovornosti
za tekst objavljen u dnevnom listu "Dan" dana 09.12.2002. godine gdje je navedeno da
se sasluSanje nastavilo i da je obuhvacen ne mali broj svjedoka, medu kojima je pri¢ao i
Ekan Jasavic, te je neosnovano da su izostavljeni identiteti ostalih jer su i u tom tekstu i
u svim prethodnim i narednim objavljivana imena svih uesnika predmetnog postupka
odmah po saznanju. Natpis da su "Braca Jasavi¢i" sa jednim ¢lanom nacionalnog tima za
borbu protiv trgovine sa ljudima "U kumovskim vezama" ne sadrZi niSta pogrdno niti
uvredljivo za tuZioca. Sto se tiCe objavljivanja "Dana" od 08.02.2003. godine i recenici
"0 izgubljenom pasosu" ne moze se karakterisati kao cilj da se tuZilac okleveta jer
reCenica pocinje sa "Nezvanicno sazna]emo" a iz spisa Ki.br.02/5585 ce se utvrditi Sta
je objavljeno u predrnetnOJ re€enici. Sto se ti¢e teksta obavljenog u "Danu" od
15.09.2003. godine rije€ je o prenijetom tekstu iz drugog medija Sto je ucinjeno na
apsolutno profesionalan nacin. Posebno je naveo da treba imati u vidu odredbe ¢lana 10
Evropske konvencije za zastitu ljudskih prava i osnovnih sloboda kojom je predivdeno da
svako ima pravo na slobodu izraZzavanja.

U zavr$nom izlaganju punomocénik tuzenog je predloZio da sud odbije tuZbeni zahtjev
kao neosnovan, ozirom da dogadaj koji se desio,a koji je bio povod za objavijivanje
tekstova koje je objavio tuZeni, i koji je bio poznat kao afera S.C. je ukazivao na
drustveno opravdan interes tuzenog da objavi navedeni novinski tekst, pa iako bi se
kasnije neSto pokazalo kao netacno, iz razloga $to je u konkretnom slucaju rije¢ o
istrazivatkom novinarstvu koje ukazuje na nezakonitost u drzavnim organima, te da je



tako nesto dozvoljeno, ¢ak i propisano Evropskim konvencijama i medunarodnom
sudskom praksom.Dalje je naveo da su sva saznanja tuZzenog iz sudsko policijskih spisa
do kojih je tuZeni do3ao putem istrazivackog novinarstva, preko svojih izvora

informacija.

Trokove postupka je traZio na ime sastava odgovora na tuzbu, podnesaka, pristupa na
odloZenim i zastupanja na odrzanim raspravama.

Sud je na raspravi u dokaznom postupku: sasluSao tuZioca Ekana Jasavi¢a u svojstu
parni¢ne stranke na raspravi odrzanoj dana 17.05.2007. godine - proveo vjeSatenje po
vjestaku medicinske struke - neuoropsihijatru Stanku Milicu, procitao tekst objavljen u
dnevnom listu "Dan" dana 03.12.2002. godine, pod naslovom "U crnogorskom Sex
gejtu" i antrifilej "Stizu kumovi u Spuz", procitao tekstove objavijene u dnevnom listu
"Dan": - "Kupoprodajni dio tuZioca i policije ovjeri¢e drzava" od 06.12.2002. godine;
"Piperovic na bolovanju, Vuk&evi¢ na konsultacijama, a drZzava muti vodu" od
07.12.2002. godine; "Zbog straha od ubistva Moldavka odbila da ostane u Klinickom
Centru" od 08.12.2002. godine; "UhapSena Cetvorka je predjelo na Sex trafiking trpezi";
"Narod Ceka pecenje" od 09.12.2002. godine; "Stan za odabrane musterije u policijskom
komSiluku" od 08.02.2003. godine; " Bobo, Misko, Rajko, Nenad..., Baka, Ekrem, Ekan,
Irfan... Valentina, Sladana..." od 15.09.2003. godine, procitao tekst objavijen u
dnevnom listu "Pobjeda” dana 16.09.2003. godine pod naslovom: "Nadam se da ¢e
reagovati tuzilastvo", procitao tekstove u dnevnom listu "Arena" pod nazivima: "Deveti
krug pakla plave Moldavke" objavljen u broju 23 dana 12.09.2003. godine; tekst "Mala
ako progovoris nema te" od 19.09.2003. godine, procitao rjeSenja MUP-a RCG i to: broj
1133/8 od 03.02.1989. godine, broj 916 od 04.01.1988. godine, broj 15823 od
30.10.1996. godine, broj 01-113/00-320251 od 31.10.2000. godine i broj 01-110-11560
od 10.04.2002. godine, izvrSio uvid u spise ovog suda Ki.br.02/5585 i spise
Ki.br.2003/141, te sasluSao svijedoke Snezanu Nonkovic¢ i Becirovi¢ Draganu na raspravi
odrzanoj dana 27.11.2007. godine, prolitao ukidno rjeSenje ViSeg suda u Podgorici
Gz.br.1923/08 od 15.05.2009.godine,izvrSio uvid u spise Osnovnog suda u Podgorici
Ki.br.02/5585, procitao presude Osnovnog suda u Podgorici K.br.03/6971 i ViSeg suda u
Podgorici Gz.br.290/05 od 15.02.2007.godine, izvrsio uvid u spise predmeta Osnovnog
suda u Podgorici K.br.10/344 u kojima se nalaze spisi K.br.09/1519, odnosno optuznica
protiv Svetlane Cabotarenko zbog krivi¢nog djela davanje laznog

iskaza.

Nakon ocjene izvedenih dokaza, svakog pojedinano i svih zajedno, u njihovoj
medusobnoj logickoj vezi, pri ¢emu su se imali u vidu navodi parni¢nih stranaka, Sud
nalazi da je tuzbeni zahtjev djelimi¢no osnovan.

Naime, medu strankama nije sporno da su svi tekstovi koje je Sud procitao u dokaznom
postupku, i koji su naprijed pobrojani, objavljeni u dnevnhom listu "Dan" i to dana
03.12.2002. godine, 06.12.2002. godine, 07.12.2002. godine, 08.12.2002. godine,
09.12.2002. godine, 08.02.2003. godine i 15.09 2003. godine.



U tekstu objavljenom u dnevnom listu "Dan" 03.12.2002. godine pod naslovom "U
crnogorskom seks gejtu jedni potonuli, drugi pojas, a ostali ¢e da plivaju ili priaju”,
objavljeno je da je prema njihovim informacijama kasno sinoc trebalo da se privedu jos
dvojica, oba inspektori MUP-a, a jedan od njih je rodak privedenog Jasavica ekspert
policijskog odsjeka za CetvorotoCkase, uz to i vjencani kum liCnosti koje je direktno
uklju¢ena u borbu protiv trgovine ljudima.

Tuzilac je brat jednog od okrivljenih u postupku Jasavi¢ Ekrema, i u periodu neposredno
prije objavljivanja ovog teksta bio na mjestu 3efa odsjeka za suzbijanje krivicnih djela, u
vezi sa motornim vozilima, a 5to je utvrdeno iz rjeSenja koja je dostavio tuZilac, a
odnose se na njegovo rasporedivanje kod MUP-a, od 1989-te pa do 2002-ge godine.
Takode je u tom periodu bila u toku "Afera seks-trafikinga", poznata kao Moldavka S.C.
TuZeni u odgovoru na tuzbu navodi da tuZilac nije direktno pominjan, te da se nije
moglo osnovano zakljuciti da je tu rije€ o tuziocu. Medutim, Sud nalazi da se tuZilac,
iako nije direktno pomenuto njegovo ime, mogao lako prepoznati, a takode je mogao
biti prepoznat u svojoj radnoj i Zivotnoj okolini, obzirom da se pominje prezime njegovo i
njegovog brata, kao i posao i mjesto na koje je tuzilac bio raporeden u MUP-u. Ovo
naroCito jer je javnost bila zainteresovana za aferu, samim tim i ucesnike u istoj, pa je
zbog iznoSenja informacije da treba da bude priveden sa jo$ jednim inspektorom MUP-3,
Zeljelo da se prikaze da je i tuZilac umijeSan u tu aferu. Kako tuzeni, na kome lezZi teret
dokazivanja nije Sudu pruZio dokaze da je ova informacija istinita, a sviedok Snezana
Nonkovi¢, navela da je informacije za ovaj tekst dobila od izvora u MUP-u, ne Zeleéi da
otkrije njihov identitet, to Sud nalazi da se radi o neistinitoj informaciji, jer tuzena nije
pruzila dokaze da su te informacije zaista dobili od MUP-a, u kom slu¢aju ne bi imali
obavezu da te informacije provjeravaju, i Sto bi ih oslobodilo odgovornosti za takve
natpise. S toga su objavljivanjem ovakve informacije, povrijedili Cast i ugled tuzioca,
naroCito imajuci u vidu da je nakon ovih natpisa tuZilac bio neko vrijeme suspendovan, a
kasnije rasporeden na drugo radno mjesto.

U tekstu koji je objavijen dana 06.12.2002. godine pod naslovom "Svjedocenje druge
djevojke iz sklonista - moguée Sirenje istrage" navedeno je da "Piperovi¢ ima kuéu u
Ulcinju, a komsija Jasavi¢ u naselju Veliki pijesak... njegov brat Ekan Jasavic - inspektor
MUP-a, zaduZenog za posao sa vozilima, pominju takode u ovoj aferi, njegovo ime se
vezuje i za striptiz bar "Cin- Cin", na cetinjskom putu.

Tuzilac tvrdi da su i ovim tekstovima takode objavljene netacne i tendenciozne
informacije. TuZeni za ovaj tekst nije pruzio dokaze kojim bi dokazao njegovu istinitost,
pa Sud nalazi da se zaista radi o tekstu sa uvredljivim i tendecioznim natpisima. U ovom
tekstu se ime tuZioca veZe za afetru "Seks trafikinga", a i kao posjetioca striptiz bara.
Ovi navodi, a kao nastavak prethodno objavljenog teksta od 03.12.2002. godine, upravo
upucuje da se radi, pored li¢nog i profesionalnog i 0 moralnom ataku na li€nost tuzioca,
jer se u ovom tekstu aludira pored ranije iznijetih informacija o njegovoj umijeSanosti u
odredenim kriminalnim radnjama, i na to da isti posje€uje striptiz bar, Sto u sredini u
kojoj tuZilac Zivi ne nailazi na odobravanje i svakako podlijeze osudi i drugacijem
gledanju na tuZioca, kao porodi¢nog Covjeka. Kako tuzeni kao ni za tekst od 03.12.2002.
godine, nije sudu pruzio dokaze u cilju dokazivanja istinitosti predmetnih informacija, to



objavljivanjem ovog teksta tuZiocu povrijedio ugled i Cast, stvarajuéi sliku o tuZiocu,
o licu koje se bavi nedozvoljenim poslovima.

lede¢i tekst za koji tuZilac smatra da je imao jedini cilj da ga okleveta, je tekst
bjavijen u Danu 08.02.2003-Ce godine, pod naslovom "Stan za odabrane musterije u
licijskom komsiluku" u kome je navedeno da prema nezvaniénim podacima pri¢a o
izgubljenim pasosima je bila farsa, jer je on Citavo vrijeme bio podhranjen u ladici brata
jednog od osumnjiCevog u aferi, takode sasludanim pred istraznim sudijom. Ovim
tekstom tuZeni aludira na to da je tuZilac nezakonitim radom, i zloupotrebom poloZaja
oduzeo paso$ moldavki S.C i time je onemogucio da ode iz zemlje. U ovom tekstu kako
to navodi tuZeni se zaista ne spominje ime tuzioca, ali je isto prepoznatljivo, obzirom na
to da je i u ranijim tekstovima, koji su izlazili u kontinuitetu od 03.12.2000. godine, pa
do ovog teksta, vise puta pominjano ime tuZioca, uz pojadnjenje da se radi o braty,
jednog od osumniji¢enih koji je takode saslusan. Time se takode stvara slika o tuZiocu
kao osobi koja se bavi nedozvoljenim kriminalnim radnjama, pa kako tuZilac nije pruzio
Sudu dokaze , u pravcu da se radi o istinitim tvrdnjama, te da je protiv tuzioca pokretan
bilo kakav postupak, to je ovim natpisima tuZeni imao namjeru da diskredituje tuZioca
kao Covjeka i profesionalca, te time povrijedio njegovu &ast i ugled tuZioca.

U tekstu objavljenom dana 15.03.2003-Ce godine, koji je bio i naslovna stranka lista
"Dan" navedeno je - "Bobo, MiSko, Rajko, Nenad... Baka, Ekrem, Ekan, Irfan...
Valentina, Sladana .... u podtekstu "Krali kola Ekan pravio papire" takode i "Baka me je
silovao... tu je u (njegovu kafanu) dolazilo dosta momaka koji su krali kola, dolazili da
im Ekan (inspektor) pravi papire. Takode je dolazio Zoran, moj Bog donosio jednom
tablice za kola i piStolj i on i Baka zavrSavali su papire preko Ekana". U istom tekstu je i
podtekst "Jo$ jedan Zoran u Svercu auta" u kome se navodi "Tu je dolazio jos jedan
Zoran on svasta radi". Ima preko 40 godina, sijed, kratko podSiSan, ceSlia kosu na
razdeljak na stranu, nosi naoCare, ima mali stomaci¢ i kratke noge. On sa Ekanom pravi
papire i jo$ neki Vladimir". Nadalje u istom tekstu u podtekstu "Ekan gasio cigarete po
polnom organu Moldavke " navedeno je "Ako treba pred svima Cu da se skinem i
pokazem oziljke gdje mi je Ekan gasio cigarete, Sto su mi radili sa flaSom..." Civasa-
drogirali je".

Sud je uvidom u spise predmeta Ki. br.02/5585 i konkretno u iskaz svjedoka — oStecene,
utvrdio da je tuZeni vjerno i doslovno u svojim tekstovima prenio navode ostecene,
odnosno da su ti navodi kao takvi preneseni i u listu “Arena” objavljenom 12.09.2003.
godine, iz kojih je, kako to tuzeni navodi, doslovce prenio objavljeni tekst.

Nesporno je, da tuZeni do navoda iznijetih u iskazu oSte¢ene nije dosao zvani¢nim,
odnosno legalnim putem. Tim povodom javno se oglasio i sudija koji je vodio istragu u
ovom postupku i koja je objavljena u dnevnom listu “Pobjeda” 16.09.2003. godine,
potvrdivsi da tekst koji je objavljen u beogradskom Casopisu “Arena” odgovara citatima
sudskih zapisnika sa sviedoenja moldavske drzavljanke S.C., a i pored izdate naredbe o
tajnosti vodjenja postupka, te izrazila nadu da Ce tuziladtvo u vezi sa ovim preduzeti
odgovarajuce poteze.



2 iz sadrzine navedenih tekstova, kako ocjenjuje ovaj sud, jasno proizilazi da se
kadi o tuZiocu, odnosno da su navedeni tekstovi napisani tako da su istog u njegovoj
Sivotnoj i radnoj sredini mogli lako prepoznal:i, all. da su isti teksfpw naplszjn_l u
negativnom kontekstu koji vrijedaju tuzioca i u liénom i profesionalnom Zivotu, pruzajuci
sliku 0 njemu kao nemoralnom i licu sklonom vrsenju nfedozvoljemh i knmmogeqlh
radniji, te da za informacije sadrzane u ovim tekstovima tuzeni vnije mogao szidu pruziti
dokaze da je rije¢ o istinitim informacijama, Cime su povrijedeni Cast i ugled tuzioca.

Stav je prakse Evropskog Suda za ljudska prava da se tacnost informacije dobijene od
strane zvani¢nih organa ne provjerava, ali se takav stav ne moZe primijeniti i na
konkretni slu¢aj, iz sljedecih razloga:

Informacije koje je objavio, tuZeni nije dobio zvanitno od Suda kao organa koji je
sprovodio istragu. Informacije sa takvom sadrzinom Sud ne bi ni dostavio tuZenom, s
obzirom na tajnost istrage. Zatim, ne podrazumijeva se da je istinito sve Sto bi svjedok u
svom iskazu naveo (pa ni svjedok — oste¢ena S.C.). Takav iskaz je samo jedan od
dokaza i istinitost istog, u kontekstu sa ostalim dokazima, bi bio u nadleznosti da
ocjenjuje samo Sud, eventualno tuZilatvo, pri odlucivanju da li ¢e nakon zavrSene
istrage podignuti optuznicu ili ne (kao 3to je bilo u ovom slucaju).

Osim toga ¢l.21 st.1 Zakona o medijima je propisano da informacije pribavljene na
nedozvoljen nacin mogu se objaviti samo u interesu nacionalne bezbjedosti, zastite
teritorijalnog integriteta ili javne bezbjednosti, spreCavanje nereda ili kriminala, zastite
zdravlja ili morala, zastite ugleda ili prava drugih,spreCavanje otkrivanja obavjestenja
dobijenih u povjerenju ili radi o€uvanja autoriteta i nepristrasnosti sudstva, te da je u
st.2 istog €lana propisano da novinar ili mediji nijesu odgovorni ukoliko u svom radu
pribave ili obajeve informaciju koja predstavlja drzavnu, vojnu, sluzbenu ili poslovnu
tajnu,ako postoji opravdan interes javnosti da bude upoznata, pa imajuéi u vidu da
predmetne informacije, odnosno tekstovi koje je objavio tuzeni nijesu pribavljene na
dozvoljen nacin, te da iste nijesu objavljene u interesima koji to opravdavaju, a koji su
propisani u citiranom ¢l.21 st.1 Zakona o medijima, kao ni da je za njihovo obajvljivanje
postojao opravdan interes javnosti da bude upoznata,kako se to propisuje u st.2 istog
Clana, proizilazi da ovakve informacije nijesu smjele biti objavljene, te da je u
konkretnom rijec o informacijama prikupljeni na nedozvoljen nacin, obzirom da je Citav
postupak istrage bio proglasen tajnim.

Dakle, tuZeni je senzacionalisticki i neprofesionalno postupio objavijujuci navode iz
iskaza svjedoka, do kojih je doSao na nedozvoljen nacin, a pritom ne pokuSavajuci da
provjeri tacnost istih, te kontaktira tuZioca koji se u loSem kontekstu pominje, i iznese
njegov stav.Ne moZe se prema tome, smatrati da je tuzeni navedene infomacije
objavljivao iz drugih osim senzacionalistickih pobuda, odnosno da iste nijesu objavljivane
u smislu €1.21 Zakona o medijima, o ¢emu u prilog ide i ¢injenica da tuzeni nije objavio
informaciju, takode iz istraznog postupka da tuZilac nije od strane moldavske
drzavljanke S.C. prepoznat u postupku prepoznavanja, kao istrazne radnje, u
prostorijama MUP CB Podgorica



pakle, informacije koje je tuZeni objavio o tuZiocu kroz iskaz svjedoka — ostecene S.C.
nisu istinite. U cilju dokazivanja istinitosti istih tuzeni nije Sudu dostavio nijedan dokaz
kojim bi opovrgao utvrdenje Suda da se radi o neistinitim informacijama. Takode,
ovakvo stanovidte Suda potkrijeplieno je i ¢injenicom da navodima svjedoka — ostecene
nisu povjerovali ni zvaniéni drzavni organi, te pokrenuli krivi¢ni postupak protiv tuZioca,
4o bi jedino bilo prihvatljivo postupanje nadleznih drzavnih organa, s obzirom na
sadrzaj navoda iz iskaza ovog svedoka, vec je naprotiv, protiv nje pokrenut postupak za
lazno svijedolenje.

Objavljene neistinite informacije su po svom sadrZaju takve da grubo diskvalifikuju
tuZioca, prvo u sferi sluzbe, aludiranjem na njegovo kriminogeno ponasanje kroz
zloupotrebu sluzbe, a zatim intimno, pokazujuci ga u svijetlu izopaCenih seksualnih
naklonosti, pa Sud zaista nalazi da su i ovim tekstom iznijete grube neistine, koje su kao
takve morale izazvati duSevne bolove kod tuzioca i poremetiti njegovu psihi¢ku

ravnotezu.

O tome na koji nadin je tuzeni dolazio do informacija koje je objavljivao u spornim
tekstovima, naveli su u svojim iskazima sasluSani svjedoci, novinari tuzenog Snezana
Nonkovi¢ i Dragana Becirovi¢, istiCuci da su sve informacije vezano za poznatu aferu
“Trafiking” dobijali iz neimenovanih izvora, od ljudi iz CB-a, KBC-a, te iz samih spisa
predmeta koji je voden kod sudije Ane Vukovi¢, a neke su prenosile i iz lista “Arena”.

Kako tuZeni nije dokazao istinitost informacija koje je na tendeciozan i
senzacionalnisticki nacin objavio u navedenim tekstovima, to je Sud nasao da je takvim
natpisima povrijedio Cast, ugled i dostojanstvo tuZioca. Objavljujuéi neistinite informacije
i tvrdnje za tuZioca, degradirajuéi ga kao li¢nost na poslovnom i li€nom planu, putem
sredstava informisanja, tuZeni je izazvao dusSevne bolove kod tuZioca koji opravdavaju
dosudivanje pravicne nov&ane naknade u smislu odredbe ¢l. 200 ZOO-a.

Odredbom ¢1.47 Ustava CG jemci se sloboda izraZzavanja govorom, pisanom rije¢ju,
slikom ili na drugi nacin, te st.2 istog ¢lana propisano da se ta sloboda moze ograniciti
samo pravom drugoga na dostojanstvo, ugled i Cast, dok se u ¢.49 Ustava CG jemci
sloboda Stampe i drugih vidova javnog obavjeStavanja. Sloboda izrazavanja jeste jedan
od osnovnih uslova za napredak i razvoj demokratskog drustva, medutim, ta sloboda
izrazavanja i informisanja nije apsolutna. I Evropska Konvencija o ljudskim pravima daje
prava drzavi da se mijeSa u slobodu javnog informisanja, ali pod uslovima definisanih u
¢l. 10 st. 2, po kome se sloboda izrazavanja moze podvrgnuti formalnostima, uslovima,
ogrnicenjima ili kaznama propisanim zakonom i neophodnim u demokratskom drudtvu u
interesu nacionalane bezbijednosti, teritorijalnog integriteta ili javne bezbijednosti, radi
spreCavanja nereda ili kriminala, zastite zdravlja ili morala, zastite ugleda ili prava drurih,
te spre€avanja otkrivanja obavjestenja dobijenih u povjerenju ili radi o€uvanja autoriteta
ili nepristrasnosti sudstva.

Dakle, sluéajevi ograniavanja slobode izraZzavanja, a koje pravo podrazumijeva i
postovanje informacija, moraju biti predvideni Zakonom, a u konkretnom slu€aju Zakon
0 medijima, (SI.RCG br.5/02 i 62/02 ) u ¢l. 4 st.1 predvida obavezu medija da prilikom



lobodnog objavljivanja informacija i misljenja o pojavarpa, dogadajima i licnosti postuju
stav, zakon i EtiCka pravila novinarske profesije, au cl.20 st.2 predvidena je obaveza
medija U slu¢aju objavljivanja programskog sadrzavaja kojim se naruSava zakonom
zagticeni isnteres lica, na koje se informacija odnosi, ili kojim se vrijeda Cast ili integritet
pojedinca, ili iznose ili prenose neistini}i navodi o njegovom Zivotu, znanju i
sposobnostima, pravo na tuzbu za naknadu stete protiv autora i osnivaca medija.

Valja ukazati da je tatno da je C1.10 Evropske konvencije o ljudskim pravima propisano
da svako ima pravo na slobodu izrazavanja, da ovo pravo ukljucuje slobodu
posjedovanja slobodnog misSljenja, primanja i saopstavanja informacija i ideja bez
mije$anja javne viasti i bez obzira na granice, ali da medutim, sloboda Stampe nije
apsolutna i neograniena, da se mora obezbjediti pravi¢na ravnoteZa izmedu opstih
interesa zajednice i interesa pojedinaca, kao i da su granice prihvatljive kritike veée u
odnosu na politiCare nego u odnosu na obine gradane, obzirom da se politi¢ari
neminovno i voljno izlazu javnoj analizi svake izgovorene rijeci ili postupka, kako od
strane novinara tako i od strane javnosti u cjelini, zbog ¢ega moraju pokazati vedi
stepen tolerancije u odnosu na obi¢ne gradane, a kod Cinjenice da tuZilac nije politi¢ar,
odnosno javna li€nost ve¢ policijski sluzbenik, to isti kao privatno lice nije u obavezi da
pokazuje veci stepen tolerancije na ovakvo postupanje tuzene. U svakom sluéaju pravo
na slobodu izraZzavanja ima granice koje se moraju postovati, uprkos ulozi koju Stampa
ima u svakoj drZavi, a naroCito kad ravnoteZa izmedu opstih interesa i interesa
pojedinaca, je narusena kao u ovom slucaju.

Intezitet duSevnih bolova Sud je utvrdio iskazom tuZioca u svojstvu parni¢ne stranke, i
vjestatenjem po vjeStaku neuropsihijatru Stanku Mili¢u.

1z iskaza tuZioca Sud je utvrdio da je ove tekstove isti dozivio kao poruku upucenu na
njegovu likvidaciju, koja je bila u kontinuitetu od odredenog broja novina, u saradnji sa
odredenim ljudima iz MUP-3, te da je zbog toga imao strah od prijetnji smréu i probleme
vezano za brak. Pojasnio je da potice iz patrijarhalne porodice, te da je njegova porodica
— supruga i dvije midb. kéerke, kao i Sira porodica sve ovo teSko podnijela, a da je
tekstove citao istog dana kada su i objavljivani, pa mu je narocito tesko padalo kada je
Citao o navodnom “praviljenju papira”, jer protiv njega nikada nije pokretan nikakav
postupak za zloupotrebu sluzbenog poloZaja. Takode mu je jako teSko pao i tekst u
kome se pominje njegovo ime kao lice koje je gasilo cigarete po polnom organu
Moldavke, a i svi ostali tekstovi, Sto je sve dovelo do njegove degradacije na poslu, a da
je u postupku o kome se govori u tekstovima saslusan samo kao svjedok.

VjeStak medicinske struke - neuropsihijatar Stanko Mili¢ je naveo da su clanci u
novinama ostavili traga na psihi¢ko stanje tuZioca, te da je morao da koristi bensedine u
toku dana i prije spavanja, a na poslu imao osjecaj stida. Javljale su mu se noéne more
sa neprijatnim snovima, a dnevno misli koje su ga podsjecale na traumatizovani dogadaj
te je imao osjecaj straha, a odrazilo se i na psihi¢ko stanje supruge. Sto se ti¢e dugevnih
bolova zbog povrede ugleda i dostojanstva, smatra da je tuzilac u duzem periodu bio
izlozen stresovima, a da postraumatski stresogeni poremecaj ima fazu akutnog stresnog
poremecaja koji je neposredna reakcija na natpise u novinama i drugim medijima, a

10



snije su prisutni potragn::a;ksi stresnj poremeéaji“koji se ispoljavaju sa smetnjama sna
noénim morama, te osjecajem emoqonalnevapatue, anksioznosti-neodredenog straha,
eurovegetativne nestabilnosti, kompleksa niZe vrijednosti i depresije. Misljenja je, da je
dugevni bol kod tuzioca u vidu Zalosti, tuge i potiStenosti trajao najmanje 3 mjeseca, a u
daljem periodu od 6 mjeseci priSuEni su bili simptomi depresije-liéne povrede i povrede
ugleda familije, a nakon ovoga dusevni bolovi blagog inteziteta odnose se na period od
najmanje 3 godine i vezani su za traumatski dogadaj, poniZenje i konstataciju da Zivi u
poznatoj sredini i svakodnevno se suolava sa osobama koje mogu biti pravilno ili
nepravilno informisane o prethodnom dogadaju. Izjasnjavajuéi se na prigovore pun.
turenog, a naroCito na prigovor koji se odnosi na trajanje i itezitet duSevnih bolova,
vejétak je naveo da je trajanje dusevnih bolova vezao za period u kom su objavijivani
novinski ¢lanci i teSko je povjerovati da osoba koja svakodnevno iscekuje nesto novo u
novinama i na televiziji, nema dudevne bolove, pa je bolove jakog inteziteta ogranicio na
period od 3 mjeseca, stres je bio u kontinuitetu od godinu dana gdje su bolovi bili
srednjeg inteziteta, a u periodu od 3 godine, boravkom tuZioca u ovoj sredini su duzeg
trajanja, ali blagog inteziteta.

Sud je nalaz vjestaka cijenio kao strucan i objektivan, i dat u skladu sa pravilima struke,
prihvatajuci u cjelosti objasnjenje vjeStaka u pogledu duZine i inteziteta duSevnih bolova
kod tuzioca, imajuci pritom u vidu da iako je pun.tuZzenog , a nakon izjasnjenja vjestaka
ostao u cjleosti pri iznijetim primjedbama, nije preldoZio novo vjestacenje po drugom
vjestaku.

Imajuéi u vidu sadZinu objavljenih neistinitih informacija, te iskaz tuZioca, i nalaz i
misljenje vjestaka, Sud je doSao do utvrdenja da je objavljivanje predmetnih neistinitih
informacija, zaista imalo za posledicu nematerijalnu Stetu manifestovanu kroz trpljenje
duSevnih bolova. IznoSenje takvih informacija, i to u kontinuitetu u duZzem vremenskom
periodu, nije imalo za posledicu ljutnju i neraspoloZenje tuZioca, koja stanja ne bi
opravdavala dosudivanje naknade nematerijalne Stete vec je za posledicu imala duSevne
bolove jakog inteziteta, Ciju jacinu i trajanje je vjeStak u svom nalazu i vremenski
opedijelio, i koji opravdavaju dosudivanje naknade u smislu ¢&l. 200 st.1 ZOO-a. Ovo
narocito imajuci u vidu da su predmetne informacije nanijele tuZiocu mnogo Stete na
poslu i u porodici, jer je isti oZzenjen Ciovjek, otac dvije midb. djevojcice, te da je to
dovelo do profesionalne degradacije tuzioca. Prilikom odredivanja visine naknade Sud je
vodio rauna o znacaju povrijedenog dobra i cilju kome ova naknada sluZi. Povrijedena
licna dobra - Cast i ugled su nemjerljivi u novcu, tako da naknada Stete nema funkciju
kompezacije, ve¢ satisfakciju (nije ni naknada, ni kazna, vec Cinidba zadovoljenja). Sud
je prilikom odredivanja visine naknade imao u vidu i postojeCu sudsku praksu kod
dosudivanja naknade nematerijalne Stete usled dusevnih bolova, zbog naro€ito teskog
invaliditeta ili smrti bliskog lica, pa nalazi da ti duSevni bolovi moraju biti mnogo jaceg
inteziteta i trajanja od onih koje je tuZilac imao usled neistinitih informacija, i nalazi da
je adekvatna nov€ana naknada u konkretnom slucaju iznos od 8.000,00 €, obzirom da
su pomenuti novinski tekstovi pisani u kontinuitetu o aferi S.C., odnosno gotovo
svakodevno, a sporni tekstovi o tuziocu objavljivani u periodu od 03.12.2002.godine do
15.03.2003.godine.Dakle, sud smatra da je ovakvim postupanjem tuzenog tuZilac trpio
duSevne bolove zbog izno3enih kleveta i uvreda o njemu, koji su trajali tokom svih tih

11



una 4 mijeseca), to po misljenju suda opravadava dosudenje nakanade u
Su od 8.000,00 €, u kom dijelu je sud usvojio tuzbeni zahtjev, te obavezao tuzenog
20 oOshivaca da Stetu U predmetn9m iznosu nadoknadi tuziocu. Pritgm ‘je po misljenju

q'suda bez znataja to 3to je tuzeni zaista prenosio izjave koje je ostecena modlavska
'ﬁﬂ{?ljanka s.C. iznosila tokom istraznog postupka, obzirom da se radi o informacijama
j.rizjavama koje su pribavljene na nedozvoljen nacin, a kako je to sud vec naprijed
obrazlozio, a svakako se ne moze smatrati da je objavljivanje takvih informacija bilo u
svrhu bilo kojeg od legitimnih ciljeva propisanih u ¢l. 21 st. 1 Zakona o medijima, a
takode se po misljenju suda ne radi ni o informacijama za koje je postojao opravdani

interes javnosti da bude upoznata sa istim.

Prilikom odredivanja visine dosudenog nov¢anog iznosa, na ime naknade nematerijalne
tete, Sud je imao u vidu i to da se u tekstovima koji su objavljenim u dnevnom listu
"Dan" - dana 07.12.2002. godine, 08.12.2002 i 09.12.2002. godine, ne radi o
informacijama kojim se na bilo koji nacin vrijeda Cast, ugled i dostojanstvo tuZioca. Ovo
iz razloga jer je tekstom objavljenim dana 7.2.2002. godine, samo dat demanti treceg
lica - vlasnika striptiz bara na tekst objavijen 6.12.2002. godine, pa pominjanje imena
tuzioca u tom tekstu nije moglo imati negativne posledice na tuzioca. Sto se tiCe teksta
objavljenog 8.12.2002. godine pod naslovom "Zbog straha od ubistva Moldavka odbila
da ostane u Klinickom Centru" i u antrifileu pod nastlovom "Iskaz sudiji dala i jedna
zena", navodi se da je prema nezvaninim saznanjima u podgorickom Osnovnom sudu,
saslusan i visoki funkcioner CB Podgorica Ekan S. Jasavi¢, inace brat privedenog Ekrema
JasaviCa, pa sud nalazi da se u konkretnom slucaju ne radi o tendencioznom tekstu koji
otvara prostor za zakljucivanje u kom svojstvu su tuZioca sasluSavali. Ovim tekstom
tuZeni je objavio istinitu informaciju, a to je da je tuZilac zaista dao svoju izjavu kao
svjedok, pred istraznim sudijom u postupku Moldavke S.C, a $to je Sud utvrdio uvidom u
spise predmeta K.br. 02/5585. Sam termin koji je upotrijeblien u tekstu "sasluSanje"
upravo se odnosi na svjedoke, a za okrivljene je termin "ispitivanje", a i u ostatku teksta
pominjanje brata tuZioca "kao privedenog" ne moze izazvati bilo kakve dileme kod
tuZioca, i eventualne nedoumice, u kom svojstvu je tuzilac davao iskaz pred Sudom.

Takode ni sledeci tekst objavljen 09.12.2002. godine, po misljenju suda, nema takvu
sadrzinu koja bi za posljedicu imala povredu asti i ugleda tuzioca. Radi se o tekstu pod
naslovom "Sino¢ saslusana i jedna Zena" u kome se navodi da je u Osnovnom sudu u
Podgorici, nastavljeno sasluSanje ne malog broja svjedoka, te da su prekjuce pricali i
trojica musSkaraca medu kojima i Ekan Jasavi¢, inspektor MUP-a, brat uhap$enog
Ekrema Jasavi¢a. Takode se navodi i da su brada Jasavi¢i u kumovskim vezama sa
jednim ¢lanom nacionalnog tima za borbu protiv trgovine ljudima, i drugari iz studenskih
dana. Ovim tekstom se ne navode bilo kakvi pogrdni ili uvredljivi komentari za tuZioca,
vec samo informacija da je isti saslu$an kao svjedok, a $to je istinita informacija.

Na dosudeni iznos naknade nematerijalne Stete, tuZiocu pripada pravo na odgovarajucu
zateznu kamatu u skladu sa zakonom, od dana presudenja pa do konacne isplate.

Sud je takode usvojio tuzbeni zahtjev tuZioca u dijelu kojim je obavezao tuzenog da o
svom troSku objavi ovu presudu u dnevnom listu "Dan" imajuci u vidu ¢l. 199 ZOO-a koji

12




& opisuje, da u slucaju po_\frede prava IiEno§ti, moze se narediti objavljivanje presude,
%5an5"0 ispravke, ili narediti da Stetnik povuce izjavu kojom je ucinjena povreda.

" 5ud je tuzbeni zahtjev mimo dosudenog u stavu I izreke presude, a za iznos od jo3

12.000,00 eura, odbio kao neosnovan i previsoko postavljen, a imajuéi u vidu sve
naprijed izloZeno, te razloge kojima se sud rukovodio prilikom dosudenja trazene
naknade nematerijalne Stete.

TuzZilac je djelimi¢no uspio u sporu, pa tuzeni ima obavezu da mu troSkove postupka
naknadi, srazmjerno uspjehu u sporu. TroSkovi postupka se odnose na sastav tuzbe u
iznosu od 150,00 €, sastava dva obrazloZzena podneska u iznosu od 150,00 €, odnosno
ukupno 300,00 €, pristupa na 9 odrzanih roCista u iznosu od po 150,00 €, odnosno
ukupno 1.350,00 €, pristup na jednom odlozenom rocistu u iznosu od 75,00 €, pa kako
je tuzilac uspio u sporu u porcnetu od 40 % tuZeni ima obavezu da mu naknadi troSkove
u iznosu od 750,00 € koji troSkovi sa troSkovima vjestalenja u iznosu od 70,00 €,
troskovima takse na tuzbu u iznosu od 10,00 €, te troSkovima takse na odluku suda u
iznosu od 260,00 €, cine ukupno dosudeni iznos troskova od 1.090,00 €.

TroSkovi su odmjereni shodno vaze¢em AT-u, a dosudeni iznos shodno odredbi ¢l. 152 i
161 ZPP-a.

OSNOVNI SUD U PODGORICI
Dana, 04.06.2010. godine

SUDIJA
zana Vukcevic
DN-a: Primjerak presude dostaviti: el LCEAN
- Punomoc¢niku tuZioca, =
- Punomoc¢niku tuzenog.
Postupljeno dana é@ .06 -2010g
Radnik suda L
) 1.9 YT ran A“—)"*

)



	Jasavic_dan-2-osnovni_sud11
	jasavic 2, dan, osnovni sud 2+2

